2014-05-23, 15:34
  #8245
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Du är alltså menar att nordkoreanska medier är trovärdiga när det gäller situationen i Nord Korea? Eller kanske tyska medier under 30-talet

Inom vissa områden ja. Om RT rapporterar om något som händer inom Ryssland så är RT mer trovärdiga än någon som inte rapporterar om händelsen öht. Om Nordkorea rapporterar om något som händer i Nordkorea är de mer trovärdiga än någon som inte rapporterar något.

Sen är det klart att det är lätt att utelämna information. I fallet att konstruera desinformation är däremot något som i princip enbart stater och underrättelsetjänster pysslar med även om obereoende medier ofta hakar på efter att desinformationen har startat. Skillanden skulle kunna vara att personer som rapporteras vara arresterade i själva verket inte existerar vilket verkar vara din teori. Det finns enligt mig ingen anledning att misstänka att inte rätt många arresteringar har skett, speciellt då journalister har blivit arresterade av bägge sidor.
2014-05-23, 15:37
  #8246
Bannlyst
Gas price for China will be well above $350 – Gazprom Export | RT
Om jag minns rätt, ligger medelpriset för EU på 380$.
Sanktionerna från Kina?
2014-05-23, 15:47
  #8247
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var ingen kupp, det var EN person som flydde från regeringen och efter det VALDE resten av regeringen att avgå då de inte kände att de hade stöd eller möjlighet att leda landet. Om maidan var en putch så var väl Watergate en kupp också eftersom Richard Nixon avgick på grund av det.
Jag vet inte vad det är för fel på dig men du har en förmåga att dra upp saker som är avhandlade ner till grunden i tråden sedan lång tid tillbaka. Att maktövertagandet i parlamentet och den nya regeringsbildningen var en antikonstitionell kupp som minst är visat i tråden om och om igen. Läs tråden i stället för att hela tiden dra upp gamla saker. Det är inte rimligt att allt skall återupprepas för att du var sen.
2014-05-23, 15:49
  #8248
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Inom vissa områden ja. Om RT rapporterar om något som händer inom Ryssland så är RT mer trovärdiga än någon som inte rapporterar om händelsen öht. Om Nordkorea rapporterar om något som händer i Nordkorea är de mer trovärdiga än någon som inte rapporterar något.

Sen är det klart att det är lätt att utelämna information. I fallet att konstruera desinformation är däremot något som i princip enbart stater och underrättelsetjänster pysslar med även om obereoende medier ofta hakar på efter att desinformationen har startat. Skillanden skulle kunna vara att personer som rapporteras vara arresterade i själva verket inte existerar vilket verkar vara din teori. Det finns enligt mig ingen anledning att misstänka att inte rätt många arresteringar har skett, speciellt då journalister har blivit arresterade av bägge sidor.
Kiev har påstått flera gånger att de har 100% säkra bevis, men aldrig visat upp något. Om de arresteringarna trots allt vore sanningen, skulle de kunna lätt bevisa det för omvärlden, och Putin skulle ställas till svars. Men än så länge pratas det bara att ryssen ska dra sina trupper tillbaka från Ukrainas gräns. Tycker du inte att det är konstigt? Även när Kiev ansträngde sig och visade upp en jävla bilden som skulle bevisa att ryssen hade trupperna i Ukraina, började västerländska medierna skriva om det dagligen. Men nu tiger de

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var ingen kupp, det var EN person som flydde från regeringen och efter det VALDE resten av regeringen att avgå då de inte kände att de hade stöd eller möjlighet att leda landet. Om maidan var en putch så var väl Watergate en kupp också eftersom Richard Nixon avgick på grund av det.
__________________
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-05-23 kl. 15:51.
2014-05-23, 15:58
  #8249
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Gas price for China will be well above $350 – Gazprom Export | RT
Om jag minns rätt, ligger medelpriset för EU på 380$.
Sanktionerna från Kina?
Antingen det eller kan en rabatt i storleksordningen 10% vara rimlig om man åtar sig att köpa för tusentals miljarder kronor. Jag skulle inte bli förvånad om Ukraina till slut blir erbjuden att köpa till samma förmånliga pris. Bara de någon gång börjar betala.
2014-05-23, 16:02
  #8250
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var ingen kupp, det var EN person som flydde från regeringen och efter det VALDE resten av regeringen att avgå då de inte kände att de hade stöd eller möjlighet att leda landet. Om maidan var en putch så var väl Watergate en kupp också eftersom Richard Nixon avgick på grund av det.
Den 21 February 2014 försökte Viktor Yanukovych och var nära en överenskommelse med oppositionen men det tog hus i helvete på gatorna naturligvis. Med hjälp av krypskyttar som dödat folk i Kiev som var alla möjligheter för presidenten redan borta. Han var redan schack matt och troligen förstod han inte ens spelet han deltog i. Han visste att så fort oppositionen tagit makten så skulle han anklagas för dödandet så givetvis tog han sig därifrån till en stad i östra Ukraina för att få spelrum. När han var borta passade dom på med hjälp av skuggan från högra sektorn att rösta bort honom i parlamentet med argumenten att han flytt (fast han själv förnekade det då), stöld, korruption, mord etc. Dom fick heller inte rätt antal röster för avsättandet och många hindrades att komma till parlamentet men det är det få i väst som bryr sig om. Ett väl genomfört övertagande av makten man mycket väl skulle kunna kalla kupp.
2014-05-23, 16:04
  #8251
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Kiev har påstått flera gånger att de har 100% säkra bevis, men aldrig visat upp något. Om de arresteringarna trots allt vore sanningen, skulle de kunna lätt bevisa det för omvärlden, och Putin skulle ställas till svars. Men än så länge pratas det bara att ryssen ska dra sina trupper tillbaka från Ukrainas gräns. Tycker du inte att det är konstigt? Även när Kiev ansträngde sig och visade upp en jävla bilden som skulle bevisa att ryssen hade trupperna i Ukraina, började västerländska medierna skriva om det dagligen. Men nu tiger de

De har inte läget under kontroll, man kan inte förvänta sig att de släpper information under vilka omständigheter som helst. Jag kan hålla med att det är misstänksamt men inte mer än något annat i den här tråden, inte minst från rysk sida.
2014-05-23, 16:07
  #8252
Medlem
Putins agerande i Ukraina är som ett redan ifyllt A4 formulär. Alla vet vad den lille mannen tänker säga om situationen i Ukraina. Nu, säger Putin, att det råder inbördeskrig i Ukraina vilket givetvis är fel. Men så vill Putin ha det. Att det bara är en liten klick av missanpassade personer och kommunistdyrkare som leker krigare i östra Ukraina verkar han inte ha fattat. Att sabotera valet den 25 är säkert målet och att skapa ett påhittat "inbördeskrig" vore mumma för Putin. En opålitlig och förljugen man verkar det som. Men Ukraina är ju enormt till ytan och fungerar som vanligt vad man kan utläsa, en statsbildning med framtid. Framtida Ukrainska presidenter lär nog vara försiktiga med att leva lyxliv på folkets bekostnad, bara det ett tecken på att landet är redo för den demokrati Europas, med några undantag, länder lever under. Den har sina brister men är överlägsen all annat styrelseskick.
2014-05-23, 16:21
  #8253
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Den 21 February 2014 försökte Viktor Yanukovych och var nära en överenskommelse med oppositionen men det tog hus i helvete på gatorna naturligvis. Med hjälp av krypskyttar som dödat folk i Kiev som var alla möjligheter för presidenten redan borta. Han var redan schack matt och troligen förstod han inte ens spelet han deltog i. Han visste att så fort oppositionen tagit makten så skulle han anklagas för dödandet så givetvis tog han sig därifrån till en stad i östra Ukraina för att få spelrum. När han var borta passade dom på med hjälp av skuggan från högra sektorn att rösta bort honom i parlamentet med argumenten att han flytt (fast han själv förnekade det då), stöld, korruption, mord etc. Dom fick heller inte rätt antal röster för avsättandet och många hindrades att komma till parlamentet men det är det få i väst som bryr sig om. Ett väl genomfört övertagande av makten man mycket väl skulle kunna kalla kupp.

Om allt det du säger är sant så visst, men nu är det väldigt mycket som tyder på att många av krypskyttarna var ryssar. Propaganda låter rätt bra när det bara kommer från ena hållet eller hur?
2014-05-23, 16:26
  #8254
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Japp, håller med. 30-årigt avtal! Jag ville ge lite bränsle åt vissa kamrater

Vilka omständigheter talar du egentligen om? Det vore ju ett win-win läge för Kiev om de kunde komma ut med trovärdiga bevis en gång för alla

De har inte kontroll i östra delen av landet och då bestämmer säkerhetsintelligensian vilka nyheter som får komma ut och inte. De kan hemligstämpla saker av helt outgrundliga anledningar och de kan välja att inte sprida ut information som kan användas på fel sätt. Ibland kan information som sprids ut avslöja saker "by proxy", d.v.s information som kan deriveras från information. Metadata är en typisk sådan pryl. Om man inte säger A behöver man ibland inte säga B.
2014-05-23, 16:27
  #8255
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om allt det du säger är sant så visst, men nu är det väldigt mycket som tyder på att många av krypskyttarna var ryssar. Propaganda låter rätt bra när det bara kommer från ena hållet eller hur?
Jag har ingen aning om vem som stog bakom krypskyttarna, kan mycket väl vara Viktor Yanukovych som grävde sin egen grav med dumhet. Jag skrev att alla möjligheter för presidenten redan då var borta. Det är vad som hänt, var är propagandan här? Vill du veta mer så sök eller läs i tråden.
2014-05-23, 16:28
  #8256
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Putins agerande i Ukraina är som ett redan ifyllt A4 formulär. Alla vet vad den lille mannen tänker säga om situationen i Ukraina. Nu, säger Putin, att det råder inbördeskrig i Ukraina vilket givetvis är fel. Men så vill Putin ha det. Att det bara är en liten klick av missanpassade personer och kommunistdyrkare som leker krigare i östra Ukraina verkar han inte ha fattat. Att sabotera valet den 25 är säkert målet och att skapa ett påhittat "inbördeskrig" vore mumma för Putin. En opålitlig och förljugen man verkar det som. Men Ukraina är ju enormt till ytan och fungerar som vanligt vad man kan utläsa, en statsbildning med framtid. Framtida Ukrainska presidenter lär nog vara försiktiga med att leva lyxliv på folkets bekostnad, bara det ett tecken på att landet är redo för den demokrati Europas, med några undantag, länder lever under. Den har sina brister men är överlägsen all annat styrelseskick.
Putler heter han!
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om allt det du säger är sant så visst, men nu är det väldigt mycket som tyder på att många av krypskyttarna var ryssar. Propaganda låter rätt bra när det bara kommer från ena hållet eller hur?
Vad vet du att ingen annan vet?
Det är precis vad jag pratade om. Skulle den nya regeringen stå bakom detta, skulle det göra en stor grej och bjuda in oberoende experter och bevisa att det var ryssar/gamla regeringen så att ryssen håller käft. Konstigt nog att de inte gjorde det
Även estonska ministern tyckte att det var märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De har inte kontroll i östra delen av landet och då bestämmer säkerhetsintelligensian vilka nyheter som får komma ut och inte. De kan hemligstämpla saker av helt outgrundliga anledningar och de kan välja att inte sprida ut information som kan användas på fel sätt. Ibland kan information som sprids ut avslöja saker "by proxy", d.v.s information som kan deriveras från information. Metadata är en typisk sådan pryl. Om man inte säger A behöver man ibland inte säga B.
Sluta bortförklara dig
__________________
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-05-23 kl. 16:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in