Själv är jag väldigt skeptiskt. Inte för att jag har så mycket kunskap i den frågan själv utan för att när man blunda för negativa aspekter och aldrig diskuterar de öppet, nä då har jag svårt att lita på det positiva man säger eftersom det helt klart finns en ett upplägg/agenda i faktaförmedlingen så att säga.
Man försöker ge en ensidig bild av det hela. Hur ska man då tro att människor som faktiskt tänker själv ska kunna lita på vad man säger? Den dag man presenterar båda sorters fakta, då kommer jag börja lyssna.
Sedan som någon verkade vara lite inne på så är det nog mycket lättare för dessa invandrare.
Medan vi Svenskar ska få plats med allt det här med barn osv mitt i våra karriärer så sitter somaliern hemma med 5 barn och lever 100% på bidrag. Jag anser inte att invandraren är en hjälte i vårat samhälle för det. Isåfall kan vi erbjuda vår egen befolkning fullt bidrag för att utöka befolkningen. Varför måste vi ha somalier som talar dålig brytande Svenska? Är det vad som driver Sverige framåt? Dålig utbildning och språk? Jo tjena.