2014-05-23, 13:35
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Nej, hur kan svenskarna tjäna på att andra folk kommer hit och förökar sig, det innebär naturligtvis bara att de blir undanträngna.
Ett logiskt självmål från antisvenskarna.

Dessutom är ett tillfälligt födslounderskott självreparerande. Varför tror du inte att européerna dog ut fullständigt efter digerdöden? Jo. för att resurser och utrymme att avla fram ny hälsosam avkomma ökade när en stor del av populationen dukade under.
Ja att ersätta oss själva med främmande folk är ju ingen lösning på någonting. Endast de som inte har något emot att utplåna oss kan tycka det är en rimlig lösning. Massinvandringen bidrar på olika sätt till låga födslotal. En nationalistisk politik skulle antagligen kunna höja de talen avsevärt, genom att enorma resurser frigörs, genom ökad trygghet på gator och torg och genom att den kulturmarxistiska identitetsundergrävarpolitiken avslutas. Samt genom riktade insatser för att höja födslotalen. Den nuvarande regimen vill ju inte ens att svenskar skall överleva som etnicitet så hur kan man förvänta sig att de skall göra något positivt för svenska folket? De drar ned oss i fördärvet.
Senast redigerad av LagomSnigel 2014-05-23 kl. 13:54.
Citera
2014-05-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla

sverige behöver invandringen pga att vi inte förökar oss

till slut kommer vi till ett 50/50 samhälle av pensionister.

Själv så står jag neutralt i frågan om invandringen.

De flesta som kommer till Sverige är i vuxen ålder. Därför kommer andelen pensionister öka i takt med fortsatt invandring. Ty, invandrare blir också pensionister en vacker dag.

Själv har jag en relativt positiv syn på invandring.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-23 kl. 13:53.
Citera
2014-05-23, 14:14
Medlem
s0pkvasts avatar
Och när sedan alla invandrare och ungdomar idag ska pensionera behöver vi ännu mer invandrare.. Enligt globalisterna.
Sen fortsätter det sådär..
Citera
2014-05-23, 14:19
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Vi behöver invandringen för att täppa upp arbetsbrist och uteblivna skatteintäkter som kommer ur vår demografiska förändring. Nu jobbar visserligen svenskar längre, så det bidrar också. Vi har 1.9 barn per kvinna så vi har rätt bra födelsetal, inte så dåligt som det har varit när Sverige förut hade mycket högre skatter och lägre nivåer av rikedom och lägre inkomster. Senaste åren har barnfödandet gått upp, för att Sverige är en av få länder som går bra idag, trots finanskrisen.

Vidare är invandringen ett budgetplus statsfinansiellt i direkta transaktioner. Det finns några uträkningar på hur det påverkar offentliga tjänster (40% av budgeten) som säger att det skulle vara lite negativt. Finns även oseriösa tramsstudier som visa på stort minus. De

En viss typ av invandring är det mycket möjligt att vi behöver!

Vad vi däremot verkligen INTE behöver är den varianten av invandring som vi har just nu. Den kostar bara så mycket mer än vad den smakar.
Senast redigerad av Zloth 2014-05-23 kl. 14:22.
Citera
2014-05-23, 14:36
Medlem
Bbobis avatar
Själv är jag väldigt skeptiskt. Inte för att jag har så mycket kunskap i den frågan själv utan för att när man blunda för negativa aspekter och aldrig diskuterar de öppet, nä då har jag svårt att lita på det positiva man säger eftersom det helt klart finns en ett upplägg/agenda i faktaförmedlingen så att säga.

Man försöker ge en ensidig bild av det hela. Hur ska man då tro att människor som faktiskt tänker själv ska kunna lita på vad man säger? Den dag man presenterar båda sorters fakta, då kommer jag börja lyssna.

Sedan som någon verkade vara lite inne på så är det nog mycket lättare för dessa invandrare.

Medan vi Svenskar ska få plats med allt det här med barn osv mitt i våra karriärer så sitter somaliern hemma med 5 barn och lever 100% på bidrag. Jag anser inte att invandraren är en hjälte i vårat samhälle för det. Isåfall kan vi erbjuda vår egen befolkning fullt bidrag för att utöka befolkningen. Varför måste vi ha somalier som talar dålig brytande Svenska? Är det vad som driver Sverige framåt? Dålig utbildning och språk? Jo tjena.
Citera
2014-05-23, 14:43
Medlem
Nej. Vi är för många på jorden. Så nej, det stämmer inte.
Citera
2014-05-23, 14:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Jag tycker att vi testar genom att stoppa all invandring och slänga ut alla som kommit de senaste 30-40 åren. Om ett par årtionden vet vi svaret och kan diskutera vidare.
Citera
2014-05-23, 14:46
Medlem
Om folk blir äldre och vill bibehålla rådande levnadsstandard så är det klart att Sverige behöver invandring. Det går inte att trolla när det gäller pensionerna. Alternativet är att folk jobbar längre (= höjd pensionsålder). Gissningsvis kommer framtiden bjuda på en kombination (invandring + höjd pensionsålder).

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Nej. Invandringen är en nettokostnad, samtidigt som det försvårar för svenskar att skaffa barn då det t ex är väldigt dyrt att hitta bra bostäder.
Hur påverkas bostadsmarknaden av invandringen? När man läser den här tråden får man intrycket av att invandrarna inte tjänar några pengar och då kan de heller rimligen inte driva upp bostadspriserna.

Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Och när sedan alla invandrare och ungdomar idag ska pensionera behöver vi ännu mer invandrare.. Enligt globalisterna.
Sen fortsätter det sådär..
Grundproblemet är att andelen som inte jobbar ökar då folk lever allt längre samtidigt som det föds färre barn. Hur löser du den ekvationen?
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-23 kl. 15:11.
Citera
2014-05-23, 14:47
Medlem
hansl77s avatar
Jag har mycket svårt att sätta min lit till att somalier och annat löske ska sörja för mig på min ålderdom. Jag köper det bara inte. Det är ju knappt att ohängda svenskar tar hand om sina äldre.

Nej, jag kommer på eget initiativ återinföra ättestupan. Tyvärr saknas fina stup på de flesta håll i Sverige så kanske måste jag med mina sista krafter ta mig västerut.
Citera
2014-05-23, 14:49
Medlem
Skulle nog säga tvärtom.
Citera
2014-05-23, 14:57
Medlem
Det är naturligtvis trams o dumheter. Det, liksom det skriande behovet av senare pansion, är en spökbubbla som svt punkterade för några månader sedan i ngt program om produktionseffektivitetens utveckling. Trodde man på det, skulle man förorda fri invandring - helt öppna gränser.

I ett land som Sverige, med en, jämfört med andra västländer, traditionellt sett stark välfärdsstat, så är en generös invandring som vi har en fullständig katastrof.

T ex USA är i grunden ett mångkulturellt individsamhälle som bygger på, och är anpassat för invandring, även om deras invandring nuförtiden är tämligen selektiv. I Sverige kommer denna massinvandring alltid att gynna de redan besuttna och t ex välutbildade - inte sällan rabiata glada liberaler med solidariskt konkurrenskraftigt korta skitiga näsor, eftersom det, som ett pyramidspel, genererar fler folk i botten. För den "vanliga" svensken med låg inkomst kommer det alltid at vara en förlustaffär.

Det finns ett enkelt samband mellan de senaste decenniernas massinvandring och den extremt ökade segregationen, samt nedmonteringen av välfärdssystemet och t ex ökningen av ungdomsarbetslösheten. -Ca en miljon Svenskar lever på existensminimum.

Alla normalbegåvade människor kommer omsider att fatta att hela invandringsfrågan är en simpel ekvation och idiotfråga, och egentligen en massimport av problem, kriminalitet och framtida katastrofala etniska och religiösa konflikter. -Det spelar ingen roll om man är främlingsvänlig eller främlingsfientlig eller kallar sig grodan boll eller insnöad knäppgökssvennebanan och jämlik tolerant solidarisk antifascist som vill kunna vara en del av elitmedelkassen genom att peka finger åt och frysa ut, se ner på, förkata och kalla alla som inte hejar på invandring för "kräk", "rasister" och främlingsfientliga "fascister".
Citera
2014-05-23, 15:14
Medlem
Kommer ihåg att jag har läst på migrationsverket att ca 40k svenskar flyttar från Sverige varje år. Även detta kan vara bidragande till Sveriges invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in