2013-10-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nu kanske du äntligen kan förstå att han sitter på Skogome. LÄS PÅ!
Hur fan kan idioten få chans nr 3 efter 2 såna grymheter, det här landet !
Citera
2013-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Hur fan kan idioten få chans nr 3 efter 2 såna grymheter, det här landet !
Det har han inte utan han ska bara få lite permission med vakter. Och även om han inte skulle ha vakter med sig vart ska han ta vägen? Har han ett stort socialt kontaktnätverk tror du? Knappast!

Med tanke på att fallet är så uppmärksammat tror jag faktiskt det kommer att dröja ett bra tag. Han tog ju tillbaka sin ansökan just för att hans advokat antog att möjligheterna är för små.
Citera
2013-10-22, 22:17
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Det har han inte utan han ska bara få lite permission med vakter. Och även om han inte skulle ha vakter med sig vart ska han ta vägen? Har han ett stort socialt kontaktnätverk tror du? Knappast!

Med tanke på att fallet är så uppmärksammat tror jag faktiskt det kommer att dröja ett bra tag. Han tog ju tillbaka sin ansökan just för att hans advokat antog att möjligheterna är för små.

Ja, det kommer nog dröja ett bra tag, med all rätt. Han är ju dömd för att ha torterat tre styvbarn tidigare, varav en till döds, vilket visar att han återfaller i allvarlig brottslighet gång på gång så han får nog sitta där han sitter ett tag till. Personligen anser jag dock att han inte behöver sitta någon annanstans än där han sitter, någonsin.
Citera
2013-10-23, 21:12
Medlem
JanAnderssons avatar
Citat:

Hahahaha du tycks vara sur bara för att du hade fel.
Jag kan också intyga att anstalten Salberga uppgavs, i K-Å:s överklagande till Örebro tingsrätt, som den anstalt där K-Å avtjänar sitt livstidsstraff. Jag har själv läst denna nämnda överklagan, så jag vet.
Var inte dålig förlorare nu.
Senast redigerad av JanAndersson 2013-10-23 kl. 21:53.
Citera
2013-10-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanAndersson
Hahahaha du tycks vara sur bara för att du hade fel.
Jag kan också intyga att anstalten Salberga uppgavs, i K-Å:s överklagande till Örebro tingsrätt, som den anstalt där K-Å avtjänar sitt livstidsstraff. Jag har själv läst denna nämnda överklagan, så jag vet.
Var inte dålig förlorare nu.
Bara går efter vad journalisterna skrivit men de kan ju ha fel. Finns det sexualbrottslingar och liknande på Salberga?

Johansson kanske inte har en hotbild mot sig?
Citera
2013-11-19, 20:22
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:

Sadisten har permiss ?????????

Hur kan detta ske ?

http://www.expressen.se/gt/livstidsdomd-sadist-slapps-pa-permission/
Citera
2013-11-21, 13:00
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Sadisten har permiss ?????????

Hur kan detta ske ?

http://www.expressen.se/gt/livstidsdomd-sadist-slapps-pa-permission/
Inom svenskt rättsystem verkar det finnas kryphål för kräk som sedan tidigare är känt Vilket bedrövligt sätt att mista sin mor, lider med tjejen.
Citera
2014-05-23, 11:48
Medlem
Bylines avatar
Nu vill sadisten bli frisläppt... http://www.expressen.se/nyheter/hyresvarden-fran-helvetet-vill-bli-fri/

Tror ni det överhuvud taget är möjligt att detta monster släpps fri innan han är antingen så nedbruten av ev sjukdom att han anses ofarlig, eller så gammal, senil och tandlös att han får anses ofarlig av den anledningen? Personligen är jag tveksam.

Citat:
Mördaren Kjell-Åke Johansson, 59 – omskriven som torteraren från Aspa och hyresvärden från helvetet – vill bli en fri man.
Inom kort tänker han ansöka om att få sitt livstidsstraff tidsbestämt

(...)

Han plågade tvåbarnsmamman Birgitta Lönnhager, 43, med gasolbrännare, cigarrettändare och skruvdragare i ett hus i Aspa norr om Lindesberg i Västmanland tills hon avled.
Straffet blev livstids fängelse för mord.
Nu vill Kjell-Åke Johansson bli en fri man igen. Han kommer inom kort att gå in med en formell begäran om att hans livstidsstraff ska prövas av rätten. Han avtjänar straffet på sexbrottsanstalten Skogome utanför Göteborg.

(...)

Före mordet på tvåbarnsmamman, dömdes Kjell-Åke Johansson för att ha dödat ett spädbarn, en tio månader gammal bebis.
Straffet den gången blev fängelse i tio år.
Elin Lönnhager, som bara var nio år när mamman mördades, är upprörd.
- En sådan människa ska inte få möjlighet till tidsbestämt, tycker jag.

(...)

Det är andra gången Kjell-Åke Johansson ansöker om tidsbestämt straff. Senast drog han tillbaka ansökan innan den hann prövas i tingsrätten.
Expressen har sökt hans advokat Kerstin Koorti för en kommentar.
Citera
2014-05-23, 12:41
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nu vill sadisten bli frisläppt... http://www.expressen.se/nyheter/hyresvarden-fran-helvetet-vill-bli-fri/

Tror ni det överhuvud taget är möjligt att detta monster släpps fri innan han är antingen så nedbruten av ev sjukdom att han anses ofarlig, eller så gammal, senil och tandlös att han får anses ofarlig av den anledningen? Personligen är jag tveksam.
Jag tror och hoppas att han inte får tidsbestämt. Han känns som ett klockrent exempel på när det är vettigt att hålla någon inlåst tills hen trillat av pinn, för jag tror knappast att han har "kommit på bättre tankar" och är mindre farlig än när han dömdes.
Citera
2014-05-23, 14:15
Medlem
Novamis avatar
Nån som kan hjälpa mig få fram FUP? Letat o letat men hittar den inte Söker också FUP, samma GM fast då han mördage en 10 månaders bebis..

Tackar så hjärtligt på förhand
Citera
2014-05-23, 22:19
Medlem
Den där djävulen skall aldrig mer få gå fritt.
Citera
2014-05-24, 18:40
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Nån som kan hjälpa mig få fram FUP? Letat o letat men hittar den inte Söker också FUP, samma GM fast då han mördage en 10 månaders bebis..

Tackar så hjärtligt på förhand

Har fup men i papper bara, 1500 sidor och ingen scanner. En av de farligaste livstidsfångarna någonsin om ni frågar mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in