Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
För det första, då jobbar du snabbt som satan. Ta anställning som mekaniker och jobba på ackord du kommer tjäna bra.
För det andra, ett lager till en Volvo kostar mer än dubbelt så mycket som ett lager till en Berlingo, dyrt?
Framhjulslager till framhjulsdrivna bilar kostar. Så är det, PSA är långt ifrån de dyrare märkena, men det är klart att det kostar. Har man framförhållning såkan man givetvis köpa saker från exv. tyskland istället, men när man redan bokat reparationen så är det för sent.
Och en del verkar inte kunna läsa, det är inte lagerbytet som kostar 7500:-, det kostar 3100:-, resten är bromsarna.
Nu kan inte jag alla märken eller priser. Men jag är en snål jävel med begagnad bil.
Ett hjullager till min gamla S60 köpte jag på Biltema ( Det fungerade utmärkt i de 5000mil jag
sedan plågade det med). En aning billigare än Volvos egna.
Vad gäller monteringen så satt den fast med fyra skruv som skulle momentdras.
Ja, det klarar jag på 1,5 timme om jag hade en momentnyckel.
Med tanke på priset jag betalade på Meca så gjorde de arbetet under en timme eller så fick jag ett rabatterat pris för att både min bil o jag är snygga.
Nu vet inte jag hur man monterar ett lager på bilen som TS äger så i det fallet kan jag inte yttra mig. Allt jag vet är att lagret till exsvågerns Berlingo var svindyrt o jag kan spekulera i att TS har ett liknande lager om inte samma till o med då Fransmännen delar många delar för att hålla ner priserna.