2014-05-22, 14:39
Bannlyst
Expressen kan nu avslöja Pavel Gamov som kryptonazist

Citat:
"Tack så mycket. Jag lovar inte att komma men ska göra mitt bästa. Om jag kommer lovar jag att meddela dig det via mejl, sms eller telefon."
Samma sommar uppmärksammade flera främlingsfientliga sajter att dåvarande S-ledaren Mona Sahlins dotter skulle gifta sig med en mörkhyad man. Pavel Gamov skickade då en länk till en artikel om giftermålet på en högerextrem sajt till Vavra Suk och tillade: "Kanske något för Nationell Idag att ta upp?"
Gamov erbjöd sig att skriva om giftermålet men när det visade sig att Nationell Idag redan hade koll på det skrev han till Suk:
"Okej, kul att höra. Då antar jag att jag inte behöver skriva något om denna fadäs.

Citat:
I avskedsmejlet hänvisade Gamov till ND:s kamp och avslutade med orden:
"Tack för det arbete ni utför."

http://www.expressen.se/nyheter/rasistmejlen-om-sahlins-dotter/

Jaha vad tycker ni om det här då? Själv tycker jag det är ytterst beklagligt.. sånt här drar ner SD i smutsen minst sagt.

Diskutera!
Citera
2014-05-22, 14:41
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Expressen kan nu avslöja Pavel Gamov som kryptonazist

http://www.expressen.se/nyheter/rasistmejlen-om-sahlins-dotter/

Jaha vad tycker ni om det här då? Själv tycker jag det är ytterst beklagligt.. sånt här drar ner SD i smutsen minst sagt.

Diskutera!

Jag undrar mest varför det är lagligt när expressen hackar andras mail och spårar folk? Han kan dock hitta på att mailen är fake om han skulle vilja då ingen kan säga att det är han.
Citera
2014-05-22, 14:43
Medlem
Polisen borde utreda hur David Baas kommit över mejlen. Förfärligt att Expressen fortsätter med sina olagliga dataintrång.
Citera
2014-05-22, 14:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Jaha?
Vad är det du anser vara beklagligt med detta? Vad har han gjort för "nedsättande" uttalande om svarta som får media inkl. dig att gå i taket?

Men om man ser till tidigare händelser inom fjantdemokraterna så står väl en uteslutning på tur.
Citera
2014-05-22, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Jag undrar mest varför det är lagligt när expressen hackar andras mail och spårar folk? Han kan dock hitta på att mailen är fake om han skulle vilja då ingen kan säga att det är han.
En fake Pavel Gamov som mailar med Nationaldemokraterna/Nationell Idag och vill skriva artiklar och komma på årsmötet? innan han blev offentlig företrädare för SD? Ja kanske...
Citera
2014-05-22, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jaha?
Vad är det du anser vara beklagligt med detta? Vad har han gjort för "nedsättande" uttalande om svarta som får media inkl. dig att gå i taket?

Men om man ser till tidigare händelser inom fjantdemokraterna så står väl en uteslutning på tur.

Citat:
"Tack så mycket. Jag lovar inte att komma men ska göra mitt bästa. Om jag kommer lovar jag att meddela dig det via mejl, sms eller telefon."
Samma sommar uppmärksammade flera främlingsfientliga sajter att dåvarande S-ledaren Mona Sahlins dotter skulle gifta sig med en mörkhyad man. Pavel Gamov skickade då en länk till en artikel om giftermålet på en högerextrem sajt till Vavra Suk och tillade: "Kanske något för Nationell Idag att ta upp?"
Gamov erbjöd sig att skriva om giftermålet men när det visade sig att Nationell Idag redan hade koll på det skrev han till Suk:
"Okej, kul att höra. Då antar jag att jag inte behöver skriva något om denna fadäs."

Mest det där jag reagerade på, tycker det är ytterst olämpligt att uttrycka sig så, och när SD gång på gång försöker tvätta bort sin rasiststämpel så blir sådant här bara pinsamt.
Citera
2014-05-22, 14:59
Medlem
Eftersom det var innan hans tid som politiker i SD kommer detta inte leda till någon uteslutning och ärendet dö ut ganska snabbt. Pavel Gamov har stort förtroende i Sverigedemokraterna och har gjort Uppland till en av de mest aktiva regionerna för SD. Dessutom snackar han ryska flytande, det kan vara bra att ha en sådan vän när Putin kommer.
Citera
2014-05-22, 15:02
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag håller med TS om att det är beklagligt. Jag skiter fullständigt i vilken hudfärg Mona Sahlins svärson har.

Jag tycker att det är jättesynd att han från och med nu kommer att ha en rasiststämpel som kommer vara väldigt svår att tvätta bort. Det som är ännu mer synd är att partiet alltid blir belastat för allt en Sverigedemokrat gör.

Jag hoppas de städar undan honom. Jag tyckte inte om honom redan innan eftersom han är väldigt konservativ och även troende. Jag vill inte ha politiker som frågar en låtsasgud om råd.
Citera
2014-05-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Polisen borde utreda hur David Baas kommit över mejlen. Förfärligt att Expressen fortsätter med sina olagliga dataintrång.

Det är nog inte så märkligt. Det finns förmodligen tusentals mail sparade hos företrädare i olika organisationer, inte bara SD. Mailen sparas i mappen "Bra_att_ha_uti_fall_att...".

En vän igår kan vara en fiende idag och en samarbetspartner imorgon.

Det är bara att studera Edgar Hoovers liv som FBI chef så inser man hur det kan se ut hos många politiker/politiska tjänstemän idag.

http://sv.wikipedia.org/wiki/J._Edgar_Hoover

T.o.m Lyndon B Johnson misslyckades med att få iväg honom, fundera på varför?

Det du nu ser är förmodligen bara en försmak av vad som kommer att ske juli/aug/sep. Inte bara för SD:s del. Du kan vidare fråga dig varför Baas mer eller mindre har varit osynlig på väldigt länge? Man kan kanske misstänka vad han har arbetat med.
Citera
2014-05-22, 16:55
Medlem
Aboristens avatar
Det känns som att Gamov har ett typiskt SD-utseende. Kommer länkas ordentligt på Twitter av feministerna antar jag. Gamov känns lite bättre medievan än Åkerlund, etc.
Citera
2014-05-22, 16:57
Medlem
SD-Kalles avatar
Beklagligt då jag fått bilden av Pavel Gamov som en av de inblandade i den mer "liberala" delen av SD, en del som jag stödjer också. Ska SD någonsin bli ett rumsrent parti måste dock sådana företrädare, som på något sätt gjort uttryck för mer extrema åsikter, uteslutas. En sak är vad man gjorde innan man blev myndig, men uttryckte man sådana åsikter för 5 år sedan som 19-åring kan man inte företräda SD.

Pavel Gamov bör tyvärr uteslutas ur partiet.

Slås också lite av hur han försvara sig i SR-intervjun. Känns snarare som att han sitter i ett partimöte där han försöker försvara sig mot en uteslutning än vad det känns som att han sitter i en intervju med en journalist.

"Jag har under mina år som politiker alltid företrätt partiets linje och gjort allt jag kan för SD", säger han ledsamt gång på gång i intervjun.

Kan det vara en uteslutning som Pavel Gamov är rädd för?
Senast redigerad av SD-Kalle 2014-05-22 kl. 17:08.
Citera
2014-05-22, 17:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Beklagligt då jag fått bilden av Pavel Gamov som en av de inblandade i den mer "liberala" delen av SD, en del som jag stödjer också. Ska SD någonsin bli ett rumsrent parti måste dock sådana företrädare, som på något sätt gjort uttryck för mer extrema åsikter, uteslutas. En sak är vad man gjorde innan man blev myndig, men uttryckte man sådana åsikter för 5 år sedan som 19-åring kan man inte företräda SD.

Pavel Gamov bör tyvärr uteslutas ur partiet.

Slås också lite av hur han försvara sig i SR-intervjun. Känns snarare som att han sitter i ett partimöte där han försöker försvara sig mot en uteslutning än vad det känns som att han sitter i en intervju med en journalist.

"Jag har under mina år som politiker alltid företrätt partiets linje och gjort allt jag kan för SD", säger han ledsamt gång på gång i intervjun.

Hahaha, det kan du ju glömma. Han kommer in i riksdagen till hösten och blir en av partiets stora profiler. Att han läste forum och mejlade lite med Nationell Idag för 5 år sedan som 19-åring är ju många år sen nu och rimligtvis inget som någon kan bry sig om för fem öre. Rätt uppenbart att han inte övervägde särskilt noga var han skrev och mejlade på den tiden. Det är en liten skitsak som är glömd imorgon för alla 99,99% av befolkningen.

Du och din "liberala del" av SD är ju ett skämt, skitnödigare människor får man leta länge efter. Skaffa dig lite kuk och lär dig att stå på dig lite, sluta vara medias lilla knähund 24/7. Hade såna som du varit med från när Sverigedemokraterna var under 1% så hade partiet inte funnits idag då ni aldrig hade kunnat stå emot och inte kan det idag heller. Hade du fått bestämma hade typ folkpartiet och Sverigedemokraterna varit samma parti
Senast redigerad av 8711 2014-05-22 kl. 17:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in