2014-05-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eav
Ja men förra gången tog dem ju slut direkt även fast jag satt beredd.. Men ringa och stå i kö borde öka chanserna i alla fall..mNågon som vet om man ringer ticnet eller live nation, eller spelar det ingen roll?

Jaha, ska man ringa alltså? Har inga bra tips tyvärr, jag misslyckades totalt att få tag i ståplats sist trots att jag var inne på Ticnet i god tid innan biljetterna släpptes. Det är väl annars en bra grej, att vara inne där i förväg och att vara flera personer som försöker. Nu orkar jag inte bry mig, vi har bra sittplatser så det får vara nog med biljettsökande för den här gången.
Citera
2014-05-21, 23:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling
Hoppas du får enbola och missar spelningen. Såna som du...
Haha usch ja, skulle aldrig få för mig att sälja en biljett i andrahand dyrare än vad jag köpte den för. Riktigt svinigt. Men såna personer kommer väl alltid att finnas.

Angående biljetter är väl en såndär typisk sak man lärt sig är att man, tvärtemot vad många tror, inte ska sitta och uppdatera sidan. Men annars är det väl ett lotteri när det är så stor efterfrågan. Hoppas att, om det nu är någon här som letar, ni har tur med sökandet i alla fall!
Citera
2014-05-22, 11:15
Medlem
Då jag inte är vid min dator runt 12 tiden så ska jag försöka ringa för att få biljetter, de jag undrar är hur biljett försäljningen funkar via telefon?
När betalar man då, ere typ att man får hämta ut dom någonstans?
Citera
2014-05-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Jaha, ska man ringa alltså? Har inga bra tips tyvärr, jag misslyckades totalt att få tag i ståplats sist trots att jag var inne på Ticnet i god tid innan biljetterna släpptes. Det är väl annars en bra grej, att vara inne där i förväg och att vara flera personer som försöker. Nu orkar jag inte bry mig, vi har bra sittplatser så det får vara nog med biljettsökande för den här gången.

Fast ni måste förstå att man inte kan köa i förväg hos Ticnet. Man slängs in i en kö när biljetterna släpps, och då spelar det ingen roll om du gick in på Ticnet en sekund före släppet eller tre timmar före...
Citera
2014-05-22, 11:33
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbn90
Då jag inte är vid min dator runt 12 tiden så ska jag försöka ringa för att få biljetter, de jag undrar är hur biljett försäljningen funkar via telefon?
När betalar man då, ere typ att man får hämta ut dom någonstans?
Visste inte ens att det gick att köpa biljetter via telefon. Om det är tryck på biljetterna känns det ju som att det borde vara lägre chans att få en via telefon, men vad vet jag.
Citera
2014-05-22, 12:05
Medlem
volante007s avatar
släpptes ju fan inga?
Citera
2014-05-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartklub
Fast ni måste förstå att man inte kan köa i förväg hos Ticnet. Man slängs in i en kö när biljetterna släpps, och då spelar det ingen roll om du gick in på Ticnet en sekund före släppet eller tre timmar före...

Jo fast det har hänt flera gånger att sidan varit så tungt belastad att det gått trögt att komma in vid biljettsläpp, alltså känns det säkrast att alltid se till att vara inloggad i god tid.
Citera
2014-05-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volante007
släpptes ju fan inga?

Måste vart typ 10st ståplatser för de gick inte o boka stå
Citera
2014-05-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbn90
Måste vart typ 10st ståplatser för de gick inte o boka stå

Biljetterna släpptes tydligen tidigare än kl 12!! Så jävla dåligt av Live Nation. Min kompis gick in och försökte boka imorse på ticnet ("på skoj" för vi har redan biljetter). Döm om förvåningen när hon kunde köpa ståplatsbiljetter då! Klockan var typ 10.30!
Citera
2014-05-22, 13:07
Medlem
Citat:
Biljetterna släpptes tydligen tidigare än kl 12!! Så jävla dåligt av Live Nation. Min kompis gick in och försökte boka imorse på ticnet ("på skoj" för vi har redan biljetter). Döm om förvåningen när hon kunde köpa ståplatsbiljetter då! Klockan var typ 10.30!

Jag kunde utan större problem boka biljetter (till en bekant som jobbar, jag har själv sen länge) vid 12:30 idag. Satt dock och försökte utan någon lycka från 11:55-12:20, gav upp i 10 min och försökte sen igen. Fanns hur många som helst då kändes det som.
Citera
2014-05-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Jag kunde utan större problem boka biljetter (till en bekant som jobbar, jag har själv sen länge) vid 12:30 idag. Satt dock och försökte utan någon lycka från 11:55-12:20, gav upp i 10 min och försökte sen igen. Fanns hur många som helst då kändes det som.

Jag fick precis sms av en kompis, hon hade köpt en stå precis nu! Ge inte upp om ni vill ha en biljett!
Citera
2014-05-22, 16:07
Medlem
Citat:
Jag fick precis sms av en kompis, hon hade köpt en stå precis nu! Ge inte upp om ni vill ha en biljett!

Jag lyckades inte .

Känns som det verkar vara olika bud, någon köpte vid 10:30 och någon vid 13:10.
Jag var inne vid 11:55-12:10 ca utan att lyckas, försökt några gånger under dagen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in