Citat:
Ursprungligen postat av
Kajsa-Mia
Min son stod på motsatta perrongen där tågen går norrut. Strax innan hans tåg kom mot Hässleholm 10,20 ser sonen en man (ålder okänd) gå rakt ut mot ett X2000 tåg mot Lund och Malmö. Efter personpåkörningen hävdade andra resenärer som stod chockade kvar att personen ifråga lämnat två väskor efter sig på en av bänkarna. När jag tog tåget 13,44 mot Malmö fanns där inga rester av denna människa som tog sitt liv. Tidigare var det personal från brandkåren som rensade upp och som bl.a. Spolade av stationshuset. Jag har även hört att det skulle röra sig om en ung människa. Älvkullen som är en samlingsplats för högstadieelever i Höör hade ett kriscenter öppet till kl 14 idag och därefter fanns det annan personal att ta kontakt med.
Personen skall vara en yngre MAN. Uppgifter om att det skall vara en 1996:a stämmer troligtvis inte.
Märkligt att man hoppar i början av stationen. Måste vara där metallräckena är, va? Det är som det förra, där hoppade också personen i fråga så att hen skulle "glida" med tåget längs hela stationen (början på perrongen dvs)
Borgen/Älvkullen är öppet nu ikväll också. Kommunen har upprätat ett kriscentrum där.
Vila i frid.