2014-05-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Stopp i tågtrafiken genom Höör

Tågen är inställda mellan Eslöv och Hässleholm. Bussar ersätter på sträckan.

Vi räknar med att tågen åter kommer köra på sträckan c:a kl 12:30.

Orsaken till störningen är en olyckshändelse. Räkna med väntetid och förseningar

http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=34299&epslanguage=SV

Enligt uppgift skall någon hoppat framför tåget vid stationen i Höör.

Om någon vet vem det är så skicka gärna PM.
Senast redigerad av 411 2014-05-21 kl. 14:01.
Citera
2014-05-21, 16:12
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411

Vet inte vem det var men efter att räddningstjänsten åkt därifrån så låg det tydligen fortfarande köttslamsor och blod kvar på spåret och vid perrongen. För jävla tragiskt...värsta platsen att hoppa på också. Fullt med folk där.
Citera
2014-05-21, 17:54
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Vederbörande skall tydligen blivit påkörd av x2000 mot Sthlm. Det ska röra sig om en yngre man.

Mycket sorgligt.
Citera
2014-05-21, 17:55
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Eller ännu hellre skriv namnet i den här tråden, detta är inte FamiljeLiv eller Min Häst.
Citera
2014-05-21, 18:14
Medlem
Så fruktansvärt tragiskt......... Har lite kompisar och bekanta i Höör. Skicka gärna PM om ni vet mer om detta! Tankarna går givetvis till grabbens nära och kära.........
Citera
2014-05-21, 20:51
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Personen ska vara född 1996.

Vet inte vem det är.
Citera
2014-05-21, 21:15
Medlem
Min son stod på motsatta perrongen där tågen går norrut. Strax innan hans tåg kom mot Hässleholm 10,20 ser sonen en man (ålder okänd) gå rakt ut mot ett X2000 tåg mot Lund och Malmö. Efter personpåkörningen hävdade andra resenärer som stod chockade kvar att personen ifråga lämnat två väskor efter sig på en av bänkarna. När jag tog tåget 13,44 mot Malmö fanns där inga rester av denna människa som tog sitt liv. Tidigare var det personal från brandkåren som rensade upp och som bl.a. Spolade av stationshuset. Jag har även hört att det skulle röra sig om en ung människa. Älvkullen som är en samlingsplats för högstadieelever i Höör hade ett kriscenter öppet till kl 14 idag och därefter fanns det annan personal att ta kontakt med.
Citera
2014-05-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa-Mia
Min son stod på motsatta perrongen där tågen går norrut. Strax innan hans tåg kom mot Hässleholm 10,20 ser sonen en man (ålder okänd) gå rakt ut mot ett X2000 tåg mot Lund och Malmö. Efter personpåkörningen hävdade andra resenärer som stod chockade kvar att personen ifråga lämnat två väskor efter sig på en av bänkarna. När jag tog tåget 13,44 mot Malmö fanns där inga rester av denna människa som tog sitt liv. Tidigare var det personal från brandkåren som rensade upp och som bl.a. Spolade av stationshuset. Jag har även hört att det skulle röra sig om en ung människa. Älvkullen som är en samlingsplats för högstadieelever i Höör hade ett kriscenter öppet till kl 14 idag och därefter fanns det annan personal att ta kontakt med.

Personen skall vara en yngre MAN. Uppgifter om att det skall vara en 1996:a stämmer troligtvis inte.

Märkligt att man hoppar i början av stationen. Måste vara där metallräckena är, va? Det är som det förra, där hoppade också personen i fråga så att hen skulle "glida" med tåget längs hela stationen (början på perrongen dvs)

Borgen/Älvkullen är öppet nu ikväll också. Kommunen har upprätat ett kriscentrum där.

Vila i frid.
Citera
2014-05-22, 02:56
Medlem
Sniparss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Märkligt att man hoppar i början av stationen. Måste vara där metallräckena är, va? Det är som det förra, där hoppade också personen i fråga så att hen skulle "glida" med tåget längs hela stationen (början på perrongen dvs)
Mannen stod längst väggen hela tiden men gick snett från stationsväggen ut mot spåret. Blod stänkte upp på väggen där vid bänkarna.

Jag såg allting hemskt så in i...
Citera
2014-05-22, 03:08
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipars
Mannen stod längst väggen hela tiden men gick snett från stationsväggen ut mot spåret. Blod stänkte upp på väggen där vid bänkarna.

Usch, stackars dig Har du fått pratat av dig i nån krisgrupp eller så? Släng iväg ett pm om du vill snacka.
Citera
2014-05-22, 05:37
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:

Vet du vem det var ?
Citera
2014-05-22, 08:55
Bannlyst
Citat:

Såg du när han blev påkörd?
Förlåt om den här frågan är lite bisarr, men hur kändes det i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in