Citat:
Ursprungligen postat av
backlasher
Det ligger en stor poäng i detta. Även om jag inte normalt förespråkar handgripligheter så kommer man till slut att måste ta till praktiska metoder för att bli av med vissa sådana här fenomen. Dom kommer alltid att ligga steget före myndigheterna. Skönt att viss lokalmedia åtminstone har börjat kalla problemet vid namn - även om man skönskriver så inihelvete för att inte stöta sig med PK-klubben.
Ja, det jag känner personligen, är att visst finns det kulturella skillnader som kan sätta käppar i hjulet mellan oss "svenskar" med våra värderingar och andra kulturer som har andra traditioner och helt enkelt inte vet bättre, att dom levt helt avskilda från vår värld och inte riktigt förstår oss. That's all fine with me! Om jag flyttar till Japan så lär jag trampa i ett antal klaver, så är det bara, för det tar ett tag att lära sig nya seder osv.
Med dessa Irländare har jag dock ett problem med, och det är att dom borde rimligtvis veta bättre! Jag kan inte tänka mig att det är OK att bete sig som dom gör här, fast på Irland?!? Senast jag kollade så var vare sig Irland eller UK ett U-land, men lik förbannar så beter dessa grupperingar som om dom inte vet vad som gäller, trots att vi alla vet att dom mycket väl vet vad som gäller när det handlar om hur man beter sig som folk!
-Dom vet mycket väl att det inte är OK att dumpa skit i naturen, dom vet mycket väl att det inte är OK att ta betalt svart, dom vet mycket väl att den Svenska allemansrätten inte innebär att man kan göra hur man vill i naturen, dom vet mycket väl att det inte är OK att hota folk, dom vet mycket väl att det inte är OK att plocka barn hur skolan och låta dem driva runt på svenska illegala campingsiter från sen april till september, då UK och Irland har sina skollov från 1a Juli till Augusti, dom vet mycket väl att man inte får köra bil på cykelbanor, dom vet mycket väl att man inte får campa på privat mark, dom vet mycket väl att man inte förlänga skräp, soposr, hälla ut hydralolja, diesel ETC i naturen osv. Listan på saker dom absolut otvivelaktigt *vet* inte är OK, men som dom ändå systematiskt genomför utan minsta betänkligheter gör kan göras mycket längre...
Lik förbannat gör dom det om och om och om och om igen då dom vet precis hur man kan ballansera på gränsen utan att riskera att bli lagförda för några värre brott så tycker jag att det är helt legitimt att bedriva lite gerilla-motstånd mot dessa parasiter. Hit them where it hörts, säger jag.
I Täby såg jag ett antal feta jävla bilar och husvagnar, btw, som verkligen stör mig på riktigt! Det verkar ju inte direkt gå någon nöd på många dem -när körde ni senast en Mercedes C63 AMG årsmodell 2013? Inte? Så, dom är ju inte direkt "fattiga och medellösa" utan snarast kallhamrade, beräknande scammers som turnerar runt Sverige på sommaren med sina familjer och tjänar storkovan svart samtidigt som dom medvetet blåser både naiva kunder och alla oss andra (på utebliven skatt, kostnader för avhysning, lagföring samt saneringskostnader).