2014-05-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Blåsta på 30.000...?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2483474-familj-lurad-pa-30-000-kronor-av-plattlaggarna
Inte förvånad. Finns fullt av idioter det är därför dom kommer till sweden
Citera
2014-05-19, 10:56
Medlem
Efter all skit som skrivs finns det alltså fortfarande folk som på riktigt funderar på att använda sig av deras tjänster. Man slutar fan aldrig förvånas

http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/234401-kringresande-stensattare-bild.html
Citera
2014-05-19, 23:45
Medlem
Idioter finns det alltid... Var uppe hos syrran i Täby idag och det ser ut som om dom slagit läger i Arninge, utanför systemet...

Det jag inte fattar är varför inte myndigheterna på ett effektivt och systematiskt sätt kan lagföra dessa irländska yrkesbrottslingar för t ex brott mot terrängkörningslagen -helt uppenbart så att dom både behövt köra på cyckelväg och sedan ut på fältet för att ställa upp sina vagnar i Arninge, t ex.

Hade jag inte varit sjuk utan hade haft orken kvar hade jag tamejfan åkt dit personligen och strösslat ymniga mängder fotanglar vid utfarten . Tror ärligt talat att det är enda sättet att styra upp detta spektakel -låt dom smaka på ett medborgargarde som spelar med samma regler som dom själva, och dom kommer ta sina skabbiga familjer och åka tillbaka till Irland med svansen mellan benen fortare än kvickt.

Hela deras affärsidé bygger ju på att utnyttja diverse svagheter i vårt system till bristningsgränsen för egen vinning, så då är det väl inte mer än rätt att vi ser till att utnyttja svagheterna i deras system till fullo?

Mer fotanglar till folket!
Citera
2014-05-20, 02:58
Medlem
Citat:
Hela deras affärsidé bygger ju på att utnyttja diverse svagheter i vårt system till bristningsgränsen för egen vinning, så då är det väl inte mer än rätt att vi ser till att utnyttja svagheterna i deras system till fullo?

Det ligger en stor poäng i detta. Även om jag inte normalt förespråkar handgripligheter så kommer man till slut att måste ta till praktiska metoder för att bli av med vissa sådana här fenomen. Dom kommer alltid att ligga steget före myndigheterna. Skönt att viss lokalmedia åtminstone har börjat kalla problemet vid namn - även om man skönskriver så inihelvete för att inte stöta sig med PK-klubben.
Citera
2014-05-20, 08:07
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottjanne
Ett 10-tal husvagnar med tvättmaskiner, grillar och skräp står parkerade bakom Netonnet i Norsborg.

Såg dom på min cykeltur i helgen. Påminde om en normal svensk campingplats. Samma dräggiga uppsyn.
Det som jag fann mest intressant var alla kläder som hängde på tvättlinor. Renligt folk dessa asfaltsläggare.
Citera
2014-05-21, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Såg dom på min cykeltur i helgen. Påminde om en normal svensk campingplats. Samma dräggiga uppsyn.
Det som jag fann mest intressant var alla kläder som hängde på tvättlinor. Renligt folk dessa asfaltsläggare.
Renligare, Fraktbarare, än en buro tydligen
Citera
2014-05-21, 22:16
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Nu har de irländska asfaltsläggarna slagit läger i Biskopsgården i Göteborg.
Polisen kallades direkt till platsen efter larm om hotfull stämning.
– Det har blivit skärmytslingar och de ska ha försökt backa på en person
http://www.expressen.se/gt/hotfull-stamning-vid-asfaltslaggarnas-lager/
Citera
2014-05-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
Det ligger en stor poäng i detta. Även om jag inte normalt förespråkar handgripligheter så kommer man till slut att måste ta till praktiska metoder för att bli av med vissa sådana här fenomen. Dom kommer alltid att ligga steget före myndigheterna. Skönt att viss lokalmedia åtminstone har börjat kalla problemet vid namn - även om man skönskriver så inihelvete för att inte stöta sig med PK-klubben.

Ja, det jag känner personligen, är att visst finns det kulturella skillnader som kan sätta käppar i hjulet mellan oss "svenskar" med våra värderingar och andra kulturer som har andra traditioner och helt enkelt inte vet bättre, att dom levt helt avskilda från vår värld och inte riktigt förstår oss. That's all fine with me! Om jag flyttar till Japan så lär jag trampa i ett antal klaver, så är det bara, för det tar ett tag att lära sig nya seder osv.

Med dessa Irländare har jag dock ett problem med, och det är att dom borde rimligtvis veta bättre! Jag kan inte tänka mig att det är OK att bete sig som dom gör här, fast på Irland?!? Senast jag kollade så var vare sig Irland eller UK ett U-land, men lik förbannar så beter dessa grupperingar som om dom inte vet vad som gäller, trots att vi alla vet att dom mycket väl vet vad som gäller när det handlar om hur man beter sig som folk!

-Dom vet mycket väl att det inte är OK att dumpa skit i naturen, dom vet mycket väl att det inte är OK att ta betalt svart, dom vet mycket väl att den Svenska allemansrätten inte innebär att man kan göra hur man vill i naturen, dom vet mycket väl att det inte är OK att hota folk, dom vet mycket väl att det inte är OK att plocka barn hur skolan och låta dem driva runt på svenska illegala campingsiter från sen april till september, då UK och Irland har sina skollov från 1a Juli till Augusti, dom vet mycket väl att man inte får köra bil på cykelbanor, dom vet mycket väl att man inte får campa på privat mark, dom vet mycket väl att man inte förlänga skräp, soposr, hälla ut hydralolja, diesel ETC i naturen osv. Listan på saker dom absolut otvivelaktigt *vet* inte är OK, men som dom ändå systematiskt genomför utan minsta betänkligheter gör kan göras mycket längre...

Lik förbannat gör dom det om och om och om och om igen då dom vet precis hur man kan ballansera på gränsen utan att riskera att bli lagförda för några värre brott så tycker jag att det är helt legitimt att bedriva lite gerilla-motstånd mot dessa parasiter. Hit them where it hörts, säger jag.

I Täby såg jag ett antal feta jävla bilar och husvagnar, btw, som verkligen stör mig på riktigt! Det verkar ju inte direkt gå någon nöd på många dem -när körde ni senast en Mercedes C63 AMG årsmodell 2013? Inte? Så, dom är ju inte direkt "fattiga och medellösa" utan snarast kallhamrade, beräknande scammers som turnerar runt Sverige på sommaren med sina familjer och tjänar storkovan svart samtidigt som dom medvetet blåser både naiva kunder och alla oss andra (på utebliven skatt, kostnader för avhysning, lagföring samt saneringskostnader).
Senast redigerad av superfluent 2014-05-21 kl. 23:48.
Citera
2014-05-21, 23:31
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Blåsta på 30.000...?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2483474-familj-lurad-pa-30-000-kronor-av-plattlaggarna

Rätt åt dom, är man så jävla snål & korkad så får man skylla sig själv.
Det bokstavligen talat kryllar av varningar, men den naive svensken låter sig pröva ändå!
Citera
2014-05-21, 23:40
Medlem
BlackBookss avatar
Mer skit på vägarna på väg söderut på E6an. Notera de klara och tydliga nummerskyltarna.

http://imgur.com/a/peHoh
Citera
2014-05-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
http://www.expressen.se/gt/hotfull-stamning-vid-asfaltslaggarnas-lager/
Bra ställe att campa på...det här kan bli livligt.
Citera
2014-05-22, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Bra ställe att campa på...det här kan bli livligt.

Hoppas de retar upp fel person, så får de smaka på lite svensk gästvänlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in