2014-05-21, 18:48
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så det du vill ha sagt är att Kalmar inte fick sina lägen på grund av bra anfallsspel utan för att Häcken försvarade dåligt? Är det så du tänker?

Dåligt försvar kombinerat med oturliga studsar ja. Jag såg precis sammandraget på fotbollskanalen och fick mina tankar bekräftade. Alla Kalmars chanser i första halvlek uppstod efter fasta situationer där bollen studsade som en flipperkula i straffområdet. I andra halvlek spelade Kalmar sig fram till ett läge. Kolla gärna du på sammandraget och berätta sedan för mig i vilken situation jag har fel.
Citera
2014-05-21, 18:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Dåligt försvar kombinerat med oturliga studsar ja. Jag såg precis sammandraget på fotbollskanalen och fick mina tankar bekräftade. Alla Kalmars chanser i första halvlek uppstod efter fasta situationer där bollen studsade som en flipperkula i straffområdet. I andra halvlek spelade Kalmar sig fram till ett läge. Kolla gärna du på sammandraget och berätta sedan för mig i vilken situation jag har fel.
Behövs inte, jag är nöjd. Jag gick in i den här diskussionen för att jag tyckte att folk hyllade Häcken för mycket så det är helt ok med folk som håller med mig.
Citera
2014-05-21, 18:57
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Säker på det? De hade ju en superfarlig dubbelchans i första som det borde varit mål på och sedan några chanser tidigt i andra.

Ralf Edström verkar vara lite inne på samma spår:
https://twitter.com/ralfedstrom/status/469152314402803712

Häckens första mål borde heller inte godkänts. Frisparken borde slagits om eftersom bollen inte låg stilla.

Då kan man också vända på det och säga att Häckens två första mål kom av dåligt försvarsspel från Kalmar, dålig markering vid andra och inte vakna vid första.

Ralf var nog full när han såg matchen eller också tycker han att flippertaktiken är det nya tici-taca?

Att bollen rörde sig litegrann kan nog dom flesta hålla med om, men det har ju faktiskt ingenting att göra med Kalmars taffliga spel. Dessutom har man nog sett bollar som rullat hårdare godkännas genom åren, det enda felet i den situationen är att Samuel inte sätter handen på bollen innan han passar, det hade han hunnit utan tvekan.

Så du tycker att Häckens mål uppstod på slumpartade sätt, likt Kalmars lägen?

Du borde kanske också se sammandraget igen.

http://www.fotbollskanalen.se/video/?videoid=2629698
Citera
2014-05-21, 19:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Ralf var nog full när han såg matchen eller också tycker han att flippertaktiken är det nya tici-taca?

Att bollen rörde sig litegrann kan nog dom flesta hålla med om, men det har ju faktiskt ingenting att göra med Kalmars taffliga spel. Dessutom har man nog sett bollar som rullat hårdare godkännas genom åren, det enda felet i den situationen är att Samuel inte sätter handen på bollen innan han passar, det hade han hunnit utan tvekan.

Så du tycker att Häckens mål uppstod på slumpartade sätt, likt Kalmars lägen?

Du borde kanske också se sammandraget igen.

http://www.fotbollskanalen.se/video/?videoid=2629698

Inte slumpartade men det går absolut att nedvärdera Häckens mål genom att kalla dem försvarstabbar om man vill.

Jag vill inte nedvärderar Häckens insats på något sätt men jag tycker att Kalmar blir felaktigt sågade och vill uppvärdera deras insats. Fram till 3-1 så tycker jag de håller jämna steg.
Citera
2014-05-21, 19:08
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Inte slumpartade men det går absolut att nedvärdera Häckens mål genom att kalla dem försvarstabbar om man vill.

Jag vill inte nedvärderar Häckens insats på något sätt men jag tycker att Kalmar blir felaktigt sågade och vill uppvärdera deras insats. Fram till 3-1 så tycker jag de håller jämna steg.

Man kan ju få alla mål som någonsin gjorts till försvarstabbar om man nu vill. Men kärnfrågan för mig är att Kalmar inte skapade några lägen genom skicklighet (förutom ett i andra halvlek).
Citera
2014-05-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Jaha, vårt enda offensiva hot (Accam) är nu iväg med landslaget. Luktar 0-0 ikväll.
Och 0-0 blev det. Även om vi skapar tillräckligt med chanser för att vinna idag.
Citera
2014-05-21, 21:06
Medlem
Scherbatskys avatar
Med tanke på Åtvidabergs usla bortaspel är jag nöjd med en poäng. Tur att Gustavsson gör en mycket bra match och att HIF missar grovt.
Citera
2014-05-21, 22:00
Medlem
P.Gs avatar
Otroligt hur vi kan slå så många inlägg på ytor där vi inte har några spelare. Rent generellt är vi rätt kassa i luften också. Total jävla impotens.

Agera Pelle.
Citera
2014-05-21, 22:15
Medlem
cooldogs avatar
Fan va kul att få se Joel Allansson igen. Gjorde en riktigt bra match tycker jag med, skulle vart kul att se både han och Mahlangu spela bredvid varandra i någon match där vi ska vara bollförande.

Vad kan man annars säga om matchen, vi gör en bra insats. Söder borde bänkas för Engvall, han kan verkligen inte göra mål. Sam Larsson är bra, förstår inte varför vi byter ut han mot MSD. Vi har fortfarande ingen som kan ta emot hans inlägg, men som sagt jag kan ingenting om bärande väggar och sånt heller.
Citera
2014-05-21, 22:19
Medlem
Hejar inte på något lag i Allsvenskan men inte undra på att svensk fotboll är på väg att dö ut när ett gäng idioter förstör genom att återigen tända bengaler Inte undra på att folk tappar intresset.

Hur tänkte Djurgården när dom anställde Pelle Olsson egentligen? Dom pratar om att bli ett topplag men spelar nån sorts grekliknande Drillofotboll som gör att man somnar. Att jämföra deras spel med Luleå i SHL är i underkant i det här fallet. Hoppas dom åker ut.
Citera
2014-05-21, 22:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vad man ahr saknat Joel Allansson. Hade nästan glömt hur hysteriskt bra han är.

Inte startat en match sedan 2012 och är idag dominant på plan
Och han är bara 21 år gammal.
Varit min favorit en längre tid. Kul att se han komma tillbaka och prestera.
Citera
2014-05-21, 23:08
Medlem
Otroligs avatar
Erton sågar assisterande ganska rejält, rätt kul faktiskt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article18928940.ab

Tror ni SvFF delar ut något straff för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in