2014-05-21, 11:40
Medlem
Hej, kort historia:
Har i stortsett kommit in på bl.a. vindkraftstekniker utbildning (skall göra några tester) och undrar kort o gott om det är något att gå? Kommer det finnas jobb framöver? Någon som vet hur framtid inom kategorin ser ut? Kmr de satsas på dessa statyer eller icke???? (:
Citera
2014-05-21, 11:44
Medlem
Du verkar vilja utbilda dig till det mesta du
Citera
2014-05-21, 13:05
Medlem
Boblovebudss avatar
Tveksamt att det är någon framtid i det, det är en väldigt dålig energikälla som förmodligen kommer bli helt värdelös inom 20 år. Men gör det om du tycker det är kul, din gissning är lika mycket värd som min.
Citera
2014-05-21, 13:44
Medlem
Ja, så vitt jag vet så finns det jobb inom det, men det är inget arbete för höjdrädda.
Vindkraft lär öka på sikt så kör på.
Citera
2014-05-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ja, så vitt jag vet så finns det jobb inom det, men det är inget arbete för höjdrädda.
Vindkraft lär öka på sikt så kör på.

De ökar på sikt eftersom reinfeldt och liknande inte förstår att där inte finns någon framtid för vindkraft. Servicekostnaderna är extremt höga samtidigt som vindkraften inte ger någon energi. Finns ingen framtid i de. Där lär säkert finnas en hel del jobb, men jag tror inte att du kan ha de som ett arbete livet ut. Någon gång under de närmsta 20-30 åren kommer vindkraften rivas.
Citera
2014-05-21, 15:57
Medlem
Satsa på en utbildning inom kärnkraft, som faktiskt har en framtid, istället.
Citera
2014-05-21, 16:11
Medlem
Gridiots avatar
Jävlar vad folk var negativa, klart det kommer finnas vindsnurror i framtiden. Det låter som ett ganska skoj yrke med fin utsikt.
Citera
2014-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
De ökar på sikt eftersom reinfeldt och liknande inte förstår att där inte finns någon framtid för vindkraft. Servicekostnaderna är extremt höga samtidigt som vindkraften inte ger någon energi. Finns ingen framtid i de. Där lär säkert finnas en hel del jobb, men jag tror inte att du kan ha de som ett arbete livet ut. Någon gång under de närmsta 20-30 åren kommer vindkraften rivas.

Varför skulle det inte finnas en framtid för vindkraft menar du?
Servicekostnaderna är inte alls extremt höga, vars har du fått det ifrån?
Vart ifrån kommer energin ett vindkraftverk levererar, om kraftverket nu inte ger någon energi?

"Enligt tillgängliga livscykelanalyser har ett vindkraftverk producerat lika mycket energi som det har gått åt för att tillverka det efter cirka 8 månader. Den totala energin som går åt för att bygga, driva och avveckla ett vindkraftverk motsvarar bara knappt tre procent av vindkraftverkets totala elproduktion"

http://www.vindkraftsbranschen.se/start/vindkraft/fragor-och-svar-om-vindkraft/
Citera
2014-05-24, 10:39
Medlem
Borde vara en rätt bra framtid med tanke på att oljan kommer ta slut snart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in