2014-05-20, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
6-10 år? Killen fyller 19 i år.

Kanske lämnar för annat lag, tex Real Madrid? Eller du är spådam?
2014-05-20, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Kanske lämnar för annat lag, tex Real Madrid? Eller du är spådam?
Då är jag med på vad du menar. Det skulle inte vara den första vänsterbacken från Southampton som går till Real i så fall.

250 miljoner. Sjuk summa givetvis, men med tanke på alla faktorer är det ett rimligt pris.
2014-05-20, 21:22
Medlem
anteri17s avatar
Kan vi ta de engelska tidningarna och deras trovärdighet en gång för alla. Hur står dem sig gentemot varandra?

Benzema ryktas allt flitigare till Arsenal.
2014-05-20, 21:45
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kan vi ta de engelska tidningarna och deras trovärdighet en gång för alla. Hur står dem sig gentemot varandra?

BBC - få rykten, deras ord är lag.
Guardian - en del rykten, brukar vara konkret och stämmer för det mesta.
Sky - "Sky Sports understands" är väl snäppet under bekräftat. Deras betting fokus stjälper en del.
Telegraph - Kastar ur sig mycket, men en del tycks vara någorlunda vettigt i alla fall.
Independent
Mirror - Mycket skräp.
Daily Mail, The Sun - Massor av skräp. Men ibland har någon journalist insikt i en klubb.
Daily Star - Skräp.

Missade säkert några. Det finns även en del lokaltidningar. Evening Standard är t.ex. bättre än Mirror när det kommer till nyheter om Chelsea.

Edit; kompletterade med de jag glömt och Viking- nämnde.
Senast redigerad av Qawsed 2014-05-20 kl. 21:52.
2014-05-20, 21:46
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

The Guardian och BBC är väldigt trovärdiga (vilket inte betyder att de alltid får rätt, transfers kan vara i princip klara men ändå inte bli av). Sky och Telegraph är ganska trovärdiga medan Independent är till och från.
Daily Mail och The Sun är väldigt bra att ha ifall toalettpappret oväntat tar slut (den jämförelsen känns haltande i Sverige iofs).

Sedan brukar LuaLua ta upp ett bra poäng att en dålig tidning kan ha journalister med lite bättre insikt (Beasley från The Sun och Ashton från Daily Fail brukar påstås ha koll på Chelsea, båda har dock skrivit en hel del grundlöst skit under åren).
2014-05-20, 21:47
Medlem
City ska ha erbjudit £140.000 i veckan för Sagna. Ingen blyg lön det.
2014-05-20, 21:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
The Guardian och BBC är väldigt trovärdiga (vilket inte betyder att de alltid får rätt, transfers kan vara i princip klara men ändå inte bli av). Sky och Telegraph är ganska trovärdiga medan Independent är till och från.
Daily Mail och The Sun är väldigt bra att ha ifall toalettpappret oväntat tar slut (den jämförelsen känns haltande i Sverige iofs).

Sedan brukar LuaLua ta upp ett bra poäng att en dålig tidning kan ha journalister med lite bättre insikt (Beasley från The Sun och Ashton från Daily Fail brukar påstås ha koll på Chelsea, båda har dock skrivit en hel del grundlöst skit under åren).

Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Sky - "Sky Sports understands" är väl snäppet under bekräftat. Deras betting fokus stjälper en del.
Telegraph - Kastar ur sig mycket, men en del tycks vara någorlunda vettigt i alla fall.
Independent
Mirror - Mycket skräp.
Daily Mail, The Sun - Massor av skräp. Men ibland har någon journalist insikt i en klubb.
Daily Star - Skräp.

Missade säkert några. Det finns även en del lokaltidningar. Evening Standard är t.ex. bättre än Mirror när det kommer till nyheter om Chelsea.

Grymt informativt. Tumme upp!
2014-05-20, 22:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Independent
Mirror - Mycket skräp.
Daily Star - Skräp.

Överenstämmer med mina erfarenheter.

I tysk media är både Bild och Kicker på nivå BBC/Guardian, transfermarkt är lag. Men i att snappa upp lokala rykten och information ligger lokalpressen före. Borde det inte var detsamma i England?

Var ska vi lägga vår svenska media angående silly season rykten, typ Aftonbladet, Expressen eller Fotbollskanalen (dvs de som har egna journalister). Mirror eller lite högre?
2014-05-20, 22:24
Medlem
LuaLuas avatar
Bör tilläggas att ni glömt the times som jag nästan håller däruppe med Guardian. I alla fall vad gäller min egen klubb, men intrycket är att dom oftast är trovärdiga.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Överenstämmer med mina erfarenheter.

I tysk media är både Bild och Kicker på nivå BBC/Guardian, transfermarkt är lag. Men i att snappa upp lokala rykten och information ligger lokalpressen före. Borde det inte var detsamma i England?

Var ska vi lägga vår svenska media angående silly season rykten, typ Aftonbladet, Expressen eller Fotbollskanalen (dvs de som har egna journalister). Mirror eller lite högre?

Jag tycker Manchester Evening News är ganska ruttna, faktiskt. Finns många journalister på andra tidningar som har bra mycket mer insyn i klubben än vad snubbarna på MEN har. Hur övriga landet ser ut vet jag inte riktigt. Liverpool Echo(eller vad den nu heter) har väl rätt bra koll har jag fått för mig.
Senast redigerad av LuaLua 2014-05-20 kl. 22:27.
2014-05-20, 22:46
Medlem
Citat:

Marcus Christenson, svensken som är fotbollschef på the Guardian, skrev för ett par år sedan en liten guide i ämnet: http://blogg.fotbollskanalen.se/christenson/2010/03/26/er-guide-till-tidningarna-i-england-riv-ut-och-spar/
2014-05-20, 23:10
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Bör tilläggas att ni glömt the times som jag nästan håller däruppe med Guardian. I alla fall vad gäller min egen klubb, men intrycket är att dom oftast är trovärdiga.

Jag tycker Manchester Evening News är ganska ruttna, faktiskt. Finns många journalister på andra tidningar som har bra mycket mer insyn i klubben än vad snubbarna på MEN har. Hur övriga landet ser ut vet jag inte riktigt. Liverpool Echo(eller vad den nu heter) har väl rätt bra koll har jag fått för mig.
Som du säger har Liverpool Echo bra koll. Det finns även ett par journalister som har god insyn i klubben men skriver för andra, t.ex. Ben Smith på BBC.
2014-05-20, 23:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Ancelotti säger att Coentrao är kvar nästa år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in