2014-05-19, 20:53
  #229
Medlem
Baertlings avatar
Kudos till wannabe-gangsterna att de åtminstone lärt sig sikta. För några år sedan pangades det en hel del, men offren blev knappt skadade just för att de siktade så dåligt. Den här senaste skjutningen verkar dessutom rimligen ha gjort världen bättre, inte sämre.
Nu väntar vi bara på att polisen syr en 2-3 personer på livstid och/eller låååånga fängelsestraff så har utfallet blivit över förväntan.
Citera
2014-05-19, 21:16
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Att tömma hela magen i han tyder på att det var personligt och mycket hat bakom.

det tar 2 sek att tömma ett trettiomag från mac-10an, skytten sket nog nersig han med..
Citera
2014-05-19, 21:21
  #231
Medlem
hängballens avatar
Trodde han att den där slem eller vad han hette hade väst eller ville han skjuta bort ett ovanligt fult nylle?
Citera
2014-05-19, 22:41
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksma
Du förstod vad jag mena, drog några exempel men du är ju efterbliven så inte konstigt att du skriver på de sättet. Det är politikernas fel och så är det, tänker inte ens diskutera vidare detta.

Jag tvivlar starkt på att det skulle vara en politiker som sköt, möjligen nån aktiv Mp eller V.. Har ingen aning. Men visst är det tråkigt att dessa vuxna ungdomar får hållas på fri fot och med försörjningsstöd öht här i Sverige.

BO borde rimligtvis befinna sig i förvar och inte på en fritidsgård.

Tråkigt att det är så många rubriker om dessa misslyckanden i integrationen, när det fortfarande anländer fullt friska och arbetsvilliga människor. För mycket av den andra sorten tyvärr.

Håller med dig om att politikerna måste införa krav för nyanlända vilket kan begränsa liknande händelser.

Främst är det såklart väljarnas fel då de tillåtit att Sverige blivit vad det blivit.

Men har någon hört något om GM? Ryktena borde frodas och hämndaktionerna borde vara igång?

Eller är alla rädda för slagkraften i denna aktion?
Kanske inte lika häftigt som att få en 22-a i låret från 30 meter... Hur rädda är våra förortsgangsters idag egentligen?
Citera
2014-05-19, 23:45
  #233
Medlem
Man undrar hur alla dessa förortskids kan klara sig från att åka fast?

Det är ju oftast inte de smartaste killarna som ränner runt och krigar om.... ingenting egentligen.
Snacket måste sprida sig i stora kretsar om vem som gjort vad och ibland undrar man om polisen bara låter dem hållas och bara åker ut och visar upp sig för att se engagerade ut.
Mord där det finns en ytterst liten grupp att söka bland brukar klaras upp, men inte i dessa fallen.

Jag tror inte detta krig handlar om hämnd om det inte är blodsbröder eller släktingar inblandade till offren (typ Tynnereds tvillingarna), i övrigt är det nog ur eget intresse dessa kids krigar. Den tuffaste vinner respekt snarare än att man godhjärtat hämnas en mördad kamrat. En form av egoistiskt tänk även när man hämnas.

Jag tror att det kommer att fortsätta med en hel del offer till, sedan stannar allt upp och hela detta krig mynnar ut i att EN gruppering vinner otrolig respekt bland andra kriminella. Så mycket att ingen vågar stå emot dem om man inte har riktigt tung backup, de forna fienderna går över till vinnande laget.
Den som går segrande ur ett sånt blodigt och hårt krig är en kraft att räkna med i framtiden (om än för en kort tid), dock tror jag att DÅ kommer polisen att lägga resurser på att stoppa dem och då har polisen låtit dem döda varandra och få massa folk att vika ner sig för att sedan sätta allt emot den segrande parten och gripa och ligga på dem konstant. De som en gång vikt ner sig kan inte komma tillbaks och spela balla igen, de har ju redan bekänt färg. Vissa går över till segrarna och blir lite balla i alla fall och vissa försvinner och pundar i en förort eller byter stad.
Och det är inte de smartaste som sysslar med detta som sagt så de kommer att göra massa misstag när de väl kan koncentrera sig på "vanliga" brott.
Oftast är det också ett fåtal personer med extra starkt inflytande som ligger bakom hela grupperingarna och när ledarna försvinner blir övriga osäkra och vet inte vad de skall göra, så ibland dyker en ny ledare upp som inte riktigt vet hur han skall hantera den nyvunna statusen.
Så skall man skapa oro i leden skall man satsa allt på att ta ledarna, de andra har ingen betydelse för hur saker utvecklar sig, de glöms bort snabbt och är som om de inte funnits.
Om killen i Backa som nu dödades var en ledare kommer det snart märkas, och då han tycks ha haft flera bröder är risken stor att någon av dem tar över OM han nu var en ledare? De är nog också hämndlystna på riktigt, eller så har de nu blivit så skrämda att de inte vågar fortsätta kriga, för de vet garanterat vem/vilka som ligger bakom.

Som självutnämnda maffiabossar måste de också tjäna pengar och så långt har de inte riktigt kapaciteten. Att sno en moppe och åka förbi någon och skjuta eller sälja lite röka i förorten är inte samma sak som att råna en värdebil eller storskalig knarkförsäljning även om det krävs en viss mentalitet för att mörda någon. Frågan är om de ens klarar av riktiga inbrott (inte källare eller sommarstugor) och småbedrägerier?

Allt rensas ut med tiden. Så har det varit tidigare och kommer att bli igen. Den som krigar utan att vara smart klarar sig inte länge, och oftast är den som krigar inte speciellt smart. Den smarte sitter bredvid och tittar på och lever ett gott liv medans de andra inte ens vågar gå ut utan skottsäker väst.

Alla ni som klagar på att det är invandrare som ställer till med detta. Ja det är det, men om ni inte gillar invandrare så skall ni väl vara glada, detta drabbar i stort sett aldrig utomstående förrän den dagen en part har segrat och den parten i lugn och ro kan börja planera för inkomster, då riskerar ni Svenskar att drabbas av dessa, knappast förr, om ni inte bor i området och springer på dem sena kvällar eller blir rånade på mobilen av dem. Men inte många Svenskar bor här så chansen är liten.
Nu har de fullt upp med att leta offer, gömma sig och droga sig som bedövning för den oroliga vardag de har. Alla pengar går till droger och vapen. De har inte ens råd att skaffa sig en lägenhet utanför vår miserabla förort där de bor hos Mamma och ibland Pappa. Jag har sett detta på nära håll.

Jag pekar absolut inte ut eller tänker på någon speciell men vill ge mitt bidrag till hur jag tror allt kommer att utveckla sig inom 2 år i Göteborg.
Citera
2014-05-20, 00:09
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Man undrar hur alla dessa förortskids kan klara sig från att åka fast?

Det är ju oftast inte de smartaste killarna som ränner runt och krigar om.... ingenting egentligen.
Snacket måste sprida sig i stora kretsar om vem som gjort vad och ibland undrar man om polisen bara låter dem hållas och bara åker ut och visar upp sig för att se engagerade ut.
Mord där det finns en ytterst liten grupp att söka bland brukar klaras upp, men inte i dessa fallen.

Jag tror inte detta krig handlar om hämnd om det inte är blodsbröder eller släktingar inblandade till offren (typ Tynnereds tvillingarna), i övrigt är det nog ur eget intresse dessa kids krigar. Den tuffaste vinner respekt snarare än att man godhjärtat hämnas en mördad kamrat. En form av egoistiskt tänk även när man hämnas.

Jag tror att det kommer att fortsätta med en hel del offer till, sedan stannar allt upp och hela detta krig mynnar ut i att EN gruppering vinner otrolig respekt bland andra kriminella. Så mycket att ingen vågar stå emot dem om man inte har riktigt tung backup, de forna fienderna går över till vinnande laget.
Den som går segrande ur ett sånt blodigt och hårt krig är en kraft att räkna med i framtiden (om än för en kort tid), dock tror jag att DÅ kommer polisen att lägga resurser på att stoppa dem och då har polisen låtit dem döda varandra och få massa folk att vika ner sig för att sedan sätta allt emot den segrande parten och gripa och ligga på dem konstant. De som en gång vikt ner sig kan inte komma tillbaks och spela balla igen, de har ju redan bekänt färg. Vissa går över till segrarna och blir lite balla i alla fall och vissa försvinner och pundar i en förort eller byter stad.
Och det är inte de smartaste som sysslar med detta som sagt så de kommer att göra massa misstag när de väl kan koncentrera sig på "vanliga" brott.
Oftast är det också ett fåtal personer med extra starkt inflytande som ligger bakom hela grupperingarna och när ledarna försvinner blir övriga osäkra och vet inte vad de skall göra, så ibland dyker en ny ledare upp som inte riktigt vet hur han skall hantera den nyvunna statusen.
Så skall man skapa oro i leden skall man satsa allt på att ta ledarna, de andra har ingen betydelse för hur saker utvecklar sig, de glöms bort snabbt och är som om de inte funnits.
Om killen i Backa som nu dödades var en ledare kommer det snart märkas, och då han tycks ha haft flera bröder är risken stor att någon av dem tar över OM han nu var en ledare? De är nog också hämndlystna på riktigt, eller så har de nu blivit så skrämda att de inte vågar fortsätta kriga, för de vet garanterat vem/vilka som ligger bakom.

Som självutnämnda maffiabossar måste de också tjäna pengar och så långt har de inte riktigt kapaciteten. Att sno en moppe och åka förbi någon och skjuta eller sälja lite röka i förorten är inte samma sak som att råna en värdebil eller storskalig knarkförsäljning även om det krävs en viss mentalitet för att mörda någon. Frågan är om de ens klarar av riktiga inbrott (inte källare eller sommarstugor) och småbedrägerier?

Allt rensas ut med tiden. Så har det varit tidigare och kommer att bli igen. Den som krigar utan att vara smart klarar sig inte länge, och oftast är den som krigar inte speciellt smart. Den smarte sitter bredvid och tittar på och lever ett gott liv medans de andra inte ens vågar gå ut utan skottsäker väst.

Alla ni som klagar på att det är invandrare som ställer till med detta. Ja det är det, men om ni inte gillar invandrare så skall ni väl vara glada, detta drabbar i stort sett aldrig utomstående förrän den dagen en part har segrat och den parten i lugn och ro kan börja planera för inkomster, då riskerar ni Svenskar att drabbas av dessa, knappast förr, om ni inte bor i området och springer på dem sena kvällar eller blir rånade på mobilen av dem. Men inte många Svenskar bor här så chansen är liten.
Nu har de fullt upp med att leta offer, gömma sig och droga sig som bedövning för den oroliga vardag de har. Alla pengar går till droger och vapen. De har inte ens råd att skaffa sig en lägenhet utanför vår miserabla förort där de bor hos Mamma och ibland Pappa. Jag har sett detta på nära håll.

Jag pekar absolut inte ut eller tänker på någon speciell men vill ge mitt bidrag till hur jag tror allt kommer att utveckla sig inom 2 år i Göteborg.
Ska bli intressant o se om du har rätt!
Citera
2014-05-20, 00:35
  #235
Medlem
tobleronasahlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaout
Backa: 3

Rykten går att en av dem dog då den blev jagad av sina fiender när den flydde på en moped i en skottlossning. Blev påkörd av en buss i Back/Brunnsbo.

Vem var han egentligen, hade han själv varit och skjutit i Biskop först?
Citera
2014-05-20, 00:38
  #236
Medlem
tobleronasahlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
hade det inte varit lättast att bara klippa den där jävla bruden istället? jag menar, är hon ett sånt grymt knull eller vad? har nån bild/namn på henne?

Ja, vem e hon?
Citera
2014-05-20, 00:45
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Man undrar hur alla dessa förortskids kan klara sig från att åka fast?

Det är ju oftast inte de smartaste killarna som ränner runt och krigar om.... ingenting egentligen.
Snacket måste sprida sig i stora kretsar om vem som gjort vad och ibland undrar man om polisen bara låter dem hållas och bara åker ut och visar upp sig för att se engagerade ut.
Mord där det finns en ytterst liten grupp att söka bland brukar klaras upp, men inte i dessa fallen.


Ska inte försvara polisen alltför mycket men man måste ändå ha i åtanke att det är de kriminella som har tiden på sin sida. Som jag läste på gp, polisen vet att det kommer att skjutas, men inte när, var och hur... Sedan kan jag tänka mig att dessa kriminella "kan sin grej" i det kriminella. De tänker som kriminella, beter sig på ett visst sätt osv. Att briljera i skolbänken var liksom inte deras grej men att tjuvkoppla en moped är säkerligen inga större problem för dem. De är nog inte smarta i allmänhet, men när det kommer till "deras grej" så underskattar man dem nog lite väl mycket, tyvärr.
Citera
2014-05-20, 02:08
  #238
Medlem
ZNUTENs avatar
Bruden som det kampades om Madele.. Janss.n senare Selm..n.
Offret hade ju en liten med henne.
Finns det mer info bilder mm kring den superkvinnan?
Citera
2014-05-20, 02:17
  #239
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Bruden som det kampades om Madele.. Janss.n senare Selm..n.
Offret hade ju en liten med henne.
Finns det mer info bilder mm kring den superkvinnan?

Dog dessa gossar för en tjej?
Citera
2014-05-20, 02:24
  #240
Medlem
ZNUTENs avatar
Nope! Inte helt och hållet. Men Bossarna fightades också om henne. Hon var en big del i uppgörelsen. Hämnd är en powerful drivkraft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in