2014-05-19, 17:15
Medlem
smguld88s avatar
Detta var väl väntat med tanke på alla fiender han hade och allt skit han gjort, samt skadat andra. Man får vad man förtjänar! Nu kom det som ett brev på posten. Hämnden lär väl fortsätta.
Citera
2014-05-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
För er som inte läst GP:s senaste artikel så postar jag lite ur texten.
Dravlet om fritidsgårdars betydelse för att förhindra framtida skottlossningar är riktigt pinsamt.
Svenska ängsligheten där vi inte vågar efterleva regler och ställa krav.
Överväga, utvärdera , fundera...Man häpnar!

Tvärtom tycker jag att skribenten verkligen sticker ut hakan när han skriver:

Citat:
Paradoxen är att helgens mord alltså kan innebära att fritidslokalen klappar igen för gott. Och att nästa grova våldshändelse i en framtid då skulle kunna skyllas just på bristen på fritidslokaler ...

"Detta kan ni iallafall inte skylla på att det inte finns fritidsgårdar", läste jag det som i alla fall. Modigt.
Citera
2014-05-19, 17:39
Medlem
Citat:
"Samtidigt är det oerhört angeläget att ha en samlingsplats för den här gruppen..."

"Den här gruppen" brukar på ren svenska benämnas kriminellt gäng och "samlingsplats" borde i det här fallet inte vara något annat än fängelse.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-05-19 kl. 17:47.
Citera
2014-05-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
Tvärtom tycker jag att skribenten verkligen sticker ut hakan när han skriver:

"Detta kan ni iallafall inte skylla på att det inte finns fritidsgårdar", läste jag det som i alla fall. Modigt.

Brist på fritidsgårdar har aldrig varit ett problem. Har alltid funnits fritidsgårdar och man har alltid kunnat anpassa sig till de som finns. Att på senare år komma att peka på politiker eller liknande för att de inte finns en fritidsgård 300 meter från en kallar jag bara att dra nytta av oroligheterna.
Citera
2014-05-19, 17:55
Medlem
Så blir det när man lägger in alla invandrare i ett och samma ställe. Vad förväntar man sig egentligen av dessa människor som bor i dessa skitiga områden, där de inte kan ta sig någonstans. Vi säger att en kriminell vill börja ta tag i livet och börja om på nytt för det vill säkert de flesta runt om honom att han ska göra men då kommer vi till problemet och behöver egentligen inte ens skriva vad, räcker med att bara skriva att han redan har blivit stämplad av allt han har gjort sen tidigare och de som ''brydde'' sig om honom och skulle hjälpa honom ur skitet, det var bara en massa skitsnack och inget mer. Från polisen till soc till vem som helst, de vill bara få sitt gjort och sedan lämna personen ensam mitt bland problemen.

Vet några som har försökt och förbättrat sig men kommer ingenstans på grund av att de blir stämplade av hur dem var som personer förut, de får ingen ny chans helt enkelt och det är så de tappar hoppet och hamnar i samma problem som de försökte tas sig ur ifrån.

Det är samhället det är fel på och dessa politiker som snackar en massa skit men inte gör något utav det. De sitter där och lever flott medan människor där ute dör. Hur många är det inte som har tagit studenten och som har hyfsade bra betyg men fortfarande inte får något jobb? Finns knappt jobb i Göteborg. Hela systemet är uppbyggt fel och detta är bara början, det kommer bli värre med åren som går, tack vare politiker som snackar och snackar men inte får något gjort. Lovar ungdomar, både från de yngre till dem äldre en massa men det är bara rent skitsnack. De tjänar pengar på att snacka en massa skit, så det som händer här får dem tillbaka som tack.
Citera
2014-05-19, 18:15
Medlem
Kanske någon redan skrivit det men vad fan gör en medelålders man i en fritidsgård om han inte är ledare? Sätt övre åldersgräns på 20 för att slippa gamla tungt kriminella som är där för att ragga tonåriga springpojkar. Sjukt att en 30 åring hänger på en ungdomsgård. Sånt gjorde man ju i 14 årsåldern.
Citera
2014-05-19, 18:38
Medlem
Ja alla dessa yrkeskriminella har Tony Montana som förebild, det är ett faktum. Frågan jag ställer mig, är det verkligen ingen av dom som har sett slutet på filmen?

Jag tror det här mordet är slutet på just detta kriget, nu väntar nya, vem ska ta över? Vem vill hämnas, vem va hans brosha mest, vem har rätt till hans gamla affärer. Tror det här kommer splittra gruppen som selman ledde, interna bråk kommer blossa upp, några kommer försöka hämnas, andra kommer bli sura för att andra inte vill hämnas å alliera sig med fienden. Tror många smågrupper kommer börja kriga sinsemellan nu. Men det här mordet va nog spiken i kistan för just detta kriget. Däremot kommer det födas många nya mindre krig som är helt oorienterade. Bara vad jag tror. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2014-05-19, 20:07
Medlem
415brushans avatar
jo klart de har men de skiter i det mannen. vissa tror att de kommer finta "slutet" och inte va lika dumma, andra kanske vill va martyrer. de tänker inte helt enkelt och de orkar inte göra det.. enda de tänker på är att de ändå kommer att dö säkert när de becknar smågrejor så då kör de all in istället.. sen är ju rädsla inte nåt de har med sig oftast, om de ska gå runt o hela tiden va rädda för "slutet" så är de i fel branch. men blir de rädda så kör de ba lite prepp och drar lite ladd så är de toni igen haha

sen skiter jag i den där västra sidan så länge g-town, kortedala och b-sjön chillar med pangandet
Citera
2014-05-19, 20:12
Medlem
Abwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Kanske någon redan skrivit det men vad fan gör en medelålders man i en fritidsgård om han inte är ledare? Sätt övre åldersgräns på 20 för att slippa gamla tungt kriminella som är där för att ragga tonåriga springpojkar. Sjukt att en 30 åring hänger på en ungdomsgård. Sånt gjorde man ju i 14 årsåldern.
Ingen vågade ju stoppa honom när han kom dit och tog över.
Vad ska ett par indoktrinerade fritidsassistenter göra?

Alternativet som kriminella kör annars är ju idrotts eller kultur-föreningar. Kulturföreningarna får ju lite koll på sig men idrottsföreningar brukar klara sig rätt länge. I Backa fanns ju iallafall tidigare en idrottsförening som aldrig idrottat någonsin men fick hyra lokal där gamla OG gubbar satt och smed ränker.
Citera
2014-05-19, 20:20
Medlem
Suck, stan är full av miffon.

29 bast och massakrerad likt en färdiglagrad prästost.

Undrar om han var nöjd med sitt liv.
Citera
2014-05-19, 20:22
Medlem
Att tömma hela magen i han tyder på att det var personligt och mycket hat bakom.
Citera
2014-05-19, 20:42
Medlem
Har personerna som är med i dessa gäng växt upp tillsammans? Skulle vilja veta lite mer om den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in