2014-05-18, 16:17
Medlem
"Säger som Ingemar Stenmark
"Ingen idé å förklara för Du begrip int""

Var det inte "det är svårt å förklar för de som int förstår"

Men Ingemar har säker sagt många klassiska och förståndiga saker

Åter till Svetsaren !

Kan från säker källa meddela att "Tjock Steffe" mycket riktigt blev anställd som svetsare på Hägglunds och Söner , men det är inte många svetsfogar som den mannen lagt i sina dagar ,inte heller så mycket skit under naglarna han har behövt skrapa bort.

Han satte sig på Metalls fackkansli ganska omgående efter erlagda svetsprov
Citera
2014-05-18, 16:34
Avslutad
Jag håller med TS.
Om man ska vara minister behöver man ha lite större förståelse för världen, och ingen ideologisk sådan. Att ha arbetat som svetsare, och gjort karriär i det infekterade och absoluta facket där enda kravet är att man är en "ja-sägare" känns inte bra.
Löfven är en ödmjuk, väldigt enkel man med genomsnittlig intelligens. Om man ska befinna sig i väldigt mycket större sammanhang än att gå runt och dunka arbetare i ryggen på golvet, kan man inte springa runt och ha en engelsk tolk (någon som tror att löfven är en språkbegåvning), och dra en fräckis.
Det behövs lite mer sofistikation än så.
Sen kommer det naturligtvis fungera, löfven lär ju hela tiden ha kompetenta personer omkring sig, men hans person är ju ingen fördel..

Sen var det någon som tog upp bill gates, och kamprad som outbildade exempel som hade lyckats.
Det är ju för fan inte deras brist på utbildning som gjort att de lyckats, isåfall hade Lena, ensamstående mamma i förorten också lyckats!

Men jag väljer Löfven över någon politikerbroiler med nån flummig examen, 0 arbetslivserfarenhet alla dagar! Tyvärr verkar det som om vi kommer få det värsta från två världar. En Löfven, och en Fridolin..
Citera
2014-05-18, 17:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vem skickar du för att företräda ditt land och dina intressen?

Putin, eller en ödmjuk kutymsdiplomat?
Alla gånger ett riktigt proffs framför en fd KGB-murvel som fått för sig att han är Stalin.
Citera
2014-05-18, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaQuinta
Bosse Ringholm studier slutade i årskurs 9
Tror inte det är en nackdel att Borg har C nivå i nationalekonomi
Juholt Ringholm Sahlin o Löwen har ju svårt med engelskan
Va ska man säga

.

Det kan väl ändå inte bli så illa som när BP valde supergeniet Carl Henrik Svanberg in i styrelsen och som efter oljekatastrofen i USA förklarade för amerikanarna att "we care about the small people" dvs dvärgarna!
Citera
2014-05-18, 17:57
Medlem
My name is Earls avatar
Där pratas om här att Löfven inte kan engelska, samtidigt har där tidigare stått nånstans i tråden att han var nåt internationellt inom Metall, två olika påståenden som skiljer sig totalt, han var ju även i Sydafrika och företrädde S, så att han inte kan engelska tror jag är rent nonsens.

Sen verkar ju inte TS riktigt ha alla hästar i stallet, han pratar om utbildning för ministrar o.dyl. , det lär ju iaf. bli små klassar på den utbildningen. Att en akademiker skulle vara mycket bättre på att ta till sig information och "analysera" den låter ju smått komiskt när inte TS själv kan ta till sig andras åsikter och endast kommer med långa texter och personangrepp, precis som en viss moderator har praktiserad.
Citera
2014-05-18, 18:03
Medlem
bullstolsrundens avatar
Vetenskapsmän med bakgrund i knegaryrken borde styra. Inga humanioraflummare borde öht tillåtas i riksdagen.
Citera
2014-05-18, 18:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Jag tror du bör tänka efter lite grann. Det enda förklaringen jag kan se för din åsikt är att du föreställt dig själv i rollen som statsråd med en oändlig hjärntrust av experter i din närhet som förser dig med "information för beslutsfattare" som du med ditt outbildade men osvikliga sinne för (ja, vadå, här krävs fantasi bortom mina gränser) kommer att fatta rätt beslut utifrån.

Herregud .
Bara för att man är högutbildad behöver man vare sig vara allmänbildad eller smart.
ett statsråd bör vara både och,jag har bekanta som umgås och är vänner med FD statsråd så jag vet en hel del hur dom resonerar.
Du tror att om man hela livet läst in sig på en speciell fråga ,doktorerat på den alltså direkt då är ett utmärkt statsråd "för att man kan ta till sig rapporter"!!
Senast redigerad av Erk Swede 2014-05-18 kl. 18:16.
Citera
2014-05-18, 18:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullstolsrunden
Vetenskapsmän med bakgrund i knegaryrken borde styra. Inga humanioraflummare borde öht tillåtas i riksdagen.

Många glömmer att vi inte röstar på en diktator, utan på en person som företräder ett parti. Partierna väljer en företrädare. Fundamentet för detta är att det krävs en person som kan infoga sig i partilinjen och vara kompromissvillig. Fackliga ombudsmän ligger närmare denna beskrivning än en vetenskapsman.

Jag gissar att valrörelsen kommer att bli smutsig, att degradera Löfven till "svetsarn" är för dåligt. Han är mer än det.
Citera
2014-05-18, 18:14
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Utan att avslöja allt för mycket, kan jag tala om att Carl Bildt inte nöjer sig med "information för beslutsfattare", utan vill ha fullständiga rapporter med angivande av underlag. Tyvärr är han ett undantag, att han är vår internationellt mest renommerade minister är dock ingen tillfällighet.

men han har inte speciellt märkvärdig utbildning,och har ldrig gjort något vettigt egentligen.
men däremot har han erfarenhet,och kan systemet,i praktiken streetsmart.
Citera
2014-05-18, 18:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
men han har inte speciellt märkvärdig utbildning,och har ldrig gjort något vettigt egentligen.
men däremot har han erfarenhet,och kan systemet,i praktiken streetsmart.

http://www.socialdemokraterna.se/upload/Stefan_Lofven/CV/CV%20Stefan%20Löfven_1201.pdf

Det kommer nog som en chock för många, men Löfven har läst 1,5 år på högskola.
Om du inte räknar det som vettigt att arbeta är det bara att beklaga. Han har arbetat mer än Reinfeldt, som enbart gått den politiska broilervägen. Om vi ska jämföra.
Citera
2014-05-18, 18:43
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://www.socialdemokraterna.se/upload/Stefan_Lofven/CV/CV%20Stefan%20Löfven_1201.pdf

Om du inte räknar det som vettigt att arbeta är det bara att beklaga. Han har arbetat mer än Reinfeldt, som enbart gått den politiska broilervägen. Om vi ska jämföra.
Jag tror du missuppfattar vad Erk Swede skriver, han syftar på Carl Bildt.
Citera
2014-05-18, 19:14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Visst har han gått en del på Socioniomprogrammet. Tydligen mäktade han inte fullfölja den kanske slappaste utbildning som tillåts finnas på högskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in