2014-05-18, 19:43
Medlem
ND var den naturliga magneten för oss nationella när partiet startades. Tyvärr var Marc maktlysten och tog sin chans när Tor bankade på sin kvinna. Jag försvarar inte Tors brott, men att dra fördel av det var lågt.

Marc fick storhetsvansinne och hade mage att kalla min vän "liberal". Detta sades till mig personligen och är inget rykte. "Nazist" kletade han på vissa och "liberal" andra, allt för egen vinning.

Jag har ingen önskan att svartmåla Marc, då han är nationell, men man behöver inte dra andra med sig i sitt fall. Kompromisslös nationalism kan åter blomstra.
Citera
2014-05-19, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ocr-nummer
Jag har läst mycket om Marc och hans "dispyter" men måste ändå medge att han är nog den som format mig mest under den tiden jag vandrade från vänster till att bli nationell så jag tycker faktiskt att det är dags att lägga ned hatet mot honom.

Som talare och debattör är han oerhört skicklig vilket hela Södertälje vet om då hela kommunen fick gå på en utbildning för att försöka knäcka han i debatter.
Källa
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/83625?programid=909

http://www.youtube.com/watch?v=4sBymG__fzM

Men herregud.... Partiet gick ju åt helvete med honom vi rodret..... Steen eller Johansson skulle ha fortsatt! Absolut
Citera
2014-05-19, 05:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chittagong
Men herregud.... Partiet gick ju åt helvete med honom vi rodret..... Steen eller Johansson skulle ha fortsatt! Absolut

Anders Steen lämnade in en motion till Haninge kommunfullmäktige där det yrkades på anslag till en kampanj mot "antisemitism" under sin tid som partiledare så hans lämplighet kan ju också ifrågasättas, inte minst då denna motion lika väl kunde ha varit författad av Per Ahlmark. Den vart ju inte så uppskattad inom alla ND-kretsar om vi säger så. Jag vet inte hur Steen tänkte och han hade säkerligen fördelar som partiledare men den motionen och hans dåliga hantering av Tor Paulssons kvinnomisshandel ger i efterhand inget bra intryck.
Citera
2014-05-19, 05:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vad är problemet?

Problemet är att Marc och andra drog igång ND på grund av den dåliga utveckling som förekom inom SD, en utveckling som blivit värre och värre sen Marc lämnade partiet. Detta till trots ska han nu rösta på SD vilket är väldigt underligt.
Citera
2014-05-19, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Anders Steen lämnade in en motion till Haninge kommunfullmäktige där det yrkades på anslag till en kampanj mot "antisemitism" under sin tid som partiledare så hans lämplighet kan ju också ifrågasättas, inte minst då denna motion lika väl kunde ha varit författad av Per Ahlmark. Den vart ju inte så uppskattad inom alla ND-kretsar om vi säger så. Jag vet inte hur Steen tänkte och han hade säkerligen fördelar som partiledare men den motionen och hans dåliga hantering av Tor Paulssons kvinnomisshandel ger i efterhand inget bra intryck.

Kanske möjligen Hennix hade vart den bästa då
Citera
2014-05-19, 11:53
Medlem
Orsaken till varför ND startade var bråk om positioner och pengar, och hade ingenting med ideologi att göra, utan den frågan växte fram i ett senare skede. Den tidigare SD-aren och sedan ND-aren Jimmy Windeskog har beskrivit hur det var.
Citera
2014-05-19, 13:57
Medlem
MrSkargards avatar
SD:s förklaring då var att ND-gänget var "krypto-nazister" som såg judar och frimurare bakom varje hörn och som hade försökt bygga upp en hemlig, parallell organisation inom SD. ND:s förklaring var att SD höll på att liberaliseras och mycket fokus låg på förrädaren Tommy Funebo och dennes skadliga inflytande inom partiet. I slutändan var det så klart en maktkamp men den hade ideologiska förtecken.
Citera
2014-05-21, 22:26
Bannlyst
Marc drog ned partiet med sitt nassekramande
Citera
2014-05-22, 00:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chittagong
Marc drog ned partiet med sitt nassekramande

Marc drog ned ND genom att vara en riktigt dålig partiledare, något som fick ett flertal personer att lämna partiet. Det hade inte med något "nassekramande" att göra, hade han ägnat sig åt sånt så hade en sån som Jimmy Windeskog sannolikt inte varit medlem så pass länge som han var (06-14). Just det faktum att Windeskog fick bli medlem och klättra i partiet kan ses som ett belägg för Marcs dåliga ledarskap...
Citera
2014-05-22, 00:44
Medlem
Citat:
Marc drog ned ND genom att vara en riktigt dålig partiledare, något som fick ett flertal personer att lämna partiet. Det hade inte med något "nassekramande" att göra, hade han ägnat sig åt sånt så hade en sån som Jimmy Windeskog sannolikt inte varit medlem så pass länge som han var (06-14). Just det faktum att Windeskog fick bli medlem och klättra i partiet kan ses som ett belägg för Marcs dåliga ledarskap...

Det finns en konstig paradox i fallet Marc. I en del offentliga framträdanden framstår han som vettig och intelligent, men samtidigt så verkar han ju helt uppenbart ha varit väldigt destruktiv internt. Hur går det ihop egentligen?
Citera
2014-05-22, 00:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det finns en konstig paradox i fallet Marc. I en del offentliga framträdanden framstår han som vettig och intelligent, men samtidigt så verkar han ju helt uppenbart ha varit väldigt destruktiv internt. Hur går det ihop egentligen?

Tor Paulsson framstod också som vettig och smart utåt men bakom kulisserna var han en våldsbenägen galning. Nu försöker jag inte påskina att det Marc ställt till med är jämförbart med våldsdåd men ändå.
Citera
2014-05-22, 00:58
Medlem
Citat:
Tor Paulsson framstod också som vettig och smart utåt men bakom kulisserna var han en våldsbenägen galning. Nu försöker jag inte påskina att det Marc ställt till med är jämförbart med våldsdåd men ändå.

Jo, men Tor Paulsson var väl en bra ledare även internt som jag förstått det. Problemet där var att alkoholen kunde spöka riktigt ordentligt ibland, eller? Marc verkar ju ha varit en maktgalen figur snarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in