Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-16, 21:36
Varför försvinner min pekare oförklarligt då och då i Firefox bl. a och i andra program? Jag trycker på escape och provar alla möjliga metoder men man får nästan sitta och chansa och klicka för att den sedan lika oförklarligt ska synas igen. Någon som har förslag på hur detta man kan göra?
Har OS X 10.9.2.

Om detta ämne varit uppe så slussa mig gärna vidare.
Citera
2014-05-16, 21:39
Medlem
logKexts avatar
högerklicka bara så kommer den fram. vet inte varför det blir så
Citera
2014-05-16, 21:45
Medlem
KahluaOctaviuss avatar
Samma för mig, jävligt irriterande, uppdaterade till OS X 10.9.3, fortfarande samma sak. Brukar vara så några sekunder upp till en halv minut, klickar runt som en galning. Provat högerklickgrejen, men fungerar inte.
Citera
2014-05-17, 02:14
Medlem
Brukar bli sådär ibland när jag t ex har nåt YouTube-klipp eller liknande igång i webbläsaren. Jag kör OS X 10.8.5, och Firefox 29.0.1 (har vart likadant med tidigare versioner av Firefox och Flash).

Men jag tror att det är något galet med mitt grafikkort, eller åtminstone med drivrutinerna för det. Brukar få alla möjliga, konstiga grafikproblem ibland när jag har Firefox och Photoshop öppet samtidigt, av någon anledning.

Problemet med muspekaren brukar lösa sig när jag stänger ned/startar om Firefox, eller om jag bara stänger fliken med videoklippet. Kan hända att det blir så när jag kör VLC också.
Citera
2014-05-19, 04:03
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahluaOctavius
Samma för mig, jävligt irriterande, uppdaterade till OS X 10.9.3, fortfarande samma sak. Brukar vara så några sekunder upp till en halv minut, klickar runt som en galning. Provat högerklickgrejen, men fungerar inte.

Var med om detta några gånger i Snow Leopard. cmd+tab så kom pekaren fram igen, så kan vara värt att testa.
Citera
2014-05-24, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av logKext
högerklicka bara så kommer den fram. vet inte varför det blir så

Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Var med om detta några gånger i Snow Leopard. cmd+tab så kom pekaren fram igen, så kan vara värt att testa.

OK, haft lite inloggningsproblem här, men jag tackar er för hjälpen och ja, det där sista funkade en gång, däremot kanske man ska minska belastningen på grafiskkortet som att spela YouTubeklipp och hålla på i PS samtidigt, kanske... Aja, den senaste uppdateringen kändes jävligt onödig iallafall.

Tack!
Senast redigerad av LemmyDecaution 2014-05-24 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in