2014-05-18, 11:32
  #7885
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om/när Poroschenko väljs så kommer han nog lyckas ena folk. Han är populär och kommer ena landet igen. En del psyops här har till och med trott att han är mot ett enat Ukraina, så bra är han.
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hoppas verkligen det.
Kul att vi hamnat på samma sida i både syrienfrågan och Ukrainafrågan.
Men var inte Majdan bland annat emot oligarki?

Oligarker har rekryterats i Ukraina | SvD
Personer med affärsintressen i både öst och väst har fått formell makt för att desarmera argument om att ultranationalister tar över i Ukraina. Strategin kan uppfattas som ett svek mot folkupproret, skriver Ukrainaexperterna Henrik Hallgren och Hanna Söderbaum på DN Debatt.

De anser att landet behöver en ny typ av politiker och att Sverige kan stödja en sådan omdaning.

Experterna pekar på att Ukraina, enligt Transparency International, är det mest korrupta landet i Europa. Det är därför svårt att tro att landet kommer att gå med på nödvändiga reformer när de som tjänar mest på systemet sitter vid makten.

Men ja, vem bryr sig om det ukrainska folket så länge det missgynnar det onde Putler och gynnar den gode Obama
2014-05-18, 11:58
  #7886
Medlem
kastabollens avatar
Separatisterna fortsätter att rensa ut fascisterna i östra ukraina. Häromdagen var det en 4-årig ukrainsk fascist som oskadliggjordes när han och hans mormor närmade sig en vägspärr! 4-åringen kommer nog lära sig efter detta!

Separatister rensar ut fascistiska 4-åringar

Translation:
Citat:
A four-year old boy and his grandma were shot in Makiivka, Donestk Region in a drive by. Both were hospitalized.
In Lugansk, a man driving a Chevrolet didn't stop at a terrorist road block. He was chased by terrorists in cars, they were shooting on the move. When the man abandoned his car in an attempt to escape by foot, he was shot in the back.
The man was heavily injured. Two women, who were nearby the scene, were also shot.
In a separate incident, a bus stop was shot up in Makiivka. A women and her child were injured.
2014-05-18, 12:04
  #7887
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Seperatisterna fritog idag, den 17 maj 2014, sin ledare Valery Bolotov efter denne blivit arresterad vid den ryska gränsen med en 200 man stark styrka.

Eldstrid utbröt med handgranater och automatvapen. Antalet stupade och skadade är för ögonblicket okänt.

Källa: http://www.reuters.com/article/2014/05/17/us-ukraine-crisis-idUSBREA4G02F20140517
Det är kanske inte helt korrekt att kalla folk som vill ha en lös federation eller autonomi för separatister. Det har inte gått så långt ... än.
2014-05-18, 12:07
  #7888
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Men, men.. nu använder alltså Kiev-putschen mänskliga sköldar? Dessa bestar!!!
4-åringen var säkert personligen utsänd av Kiev. Sannolikt en av högra sektorns specialförband.
2014-05-18, 12:20
  #7889
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är väl ett stort problem nu i Ukraina också att motståndare till de ryska infiltratörerna hittas mördade och torterade, de proryska kör med gamla Berija-KGB-metoder. Kidnappar meningsmotståndare, torterar dom i någon källare som Dzerzhinsky
och dumpar liken i närmaste skog. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18899534.ab

Skrämmande utveckling om denna kreaturens diktatur fortsätter i de östra delarna.
Förtal och smutskastning. Vi har sett denna taktik i andra kriser. Skulle inte förvåna mig om det var false flag eller kiev-kuppens offer. Maidan-nazisterna sköt även de på civila — på andra Maidan-demonstranter på vänsterkanten

Jewish Mayor Shot By Ukrainians In Ukraine But Somehow This Is Russia’s Fault?
2014-05-18, 12:30
  #7890
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
LÄCKT INFORMATION FRÅN INSiDAN I KIEV HUR MASSAKER I ODESSA ORKESTRERATS: avslöjar The Atlanticist...

Läs mer: http://www.voltairenet.org/article183807.html

--------------------------------------------------------------------------------
"Blodbadet i Odessa styrdes av interimsregeringen i Ukraina

The Atlanticist har envist motstridigt uppgifterna om att brotten som begåtts i Odessa den 2 maj skulle vara ett resultat av oavsiktlig eldsvåda, medans bilderna och video filmerna som finns tillgängliga, lämnar inga tvivel att offren blev torterade och mördade innan de brändes.

Vi ger dig förstahand information på HUR operationen VAR organiserad och genomförd under direkt och personliga auktoritet av den statskuppstillsatte Presidenten Alaxander Turchinov och Ukransk-Israeliska Oligarken Ihor Kolomoiskiy."

---------------------------------------------------------------------------------
Ovan smakprov saxat från Voltaire Network, publicerat den 15 maj, 2014

Läs mer: http://www.voltairenet.org/article183807.html
Samma mönster som i andra kriser. Inledningen till Irakkriget, Libyen, Syrien och nu Ukraina. Sanningen sipprar fram då det stora flertalet redan bildat sin emotionella åsikt om vem som är skurken, den nya Hitler som vill erövra hela världen och tortera småbarn i kuvöser.
2014-05-18, 13:38
  #7891
Medlem
OldWolfs avatar
I Tyskland verkar inte alla positiva till att Merkel kryper ner i Obamas säng
http://rt.com/news/159716-germany-sanctions-russia-criticism/
Citat:
German business is also unhappy with the attempts to hit Moscow hard with the sanctions. A confidential letter to the German government from the German-Russian chamber of foreign trade, which was leaked to Reuters by an official in Berlin warns of the boomerang effect the sanctions would have on the European economy.

"Deeper economic sanctions would lead to a situation where contracts would increasingly be given to domestic firms, projects would be suspended or delayed by the Russian side, and Russian industry and politicians would turn to Asia, in particular China," the letter reads.

The plea to the government also says the loss of market share for German and European firms, resulting from sanctions, would be "long-term and sustained", causing "irreparable damage" to Germany's competitive position.
2014-05-18, 14:17
  #7892
Medlem
OldWolfs avatar
Kiev-juntan hyllar visst en fri press
[QUOTE​Russian journalists from LifeNews channel were stopped by Kiev’s armed forces on Sunday and contact has been lost with them, the channel said in a statement. Last week, the same crew came under fire from Kiev’s army, as well as RT's video agency crew.][/quote]
http://rt.com/news/159744-lifenews-journalists-detained-ukraine/
2014-05-18, 15:12
  #7893
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kiev-juntan hyllar visst en fri press

http://rt.com/news/159744-lifenews-journalists-detained-ukraine/

Det finns få journalister från Ryssland som tillhör en "fri press". RT är verkligen inte ett exempel på fri press som vi alla vet. De här 2 journalisterna vill knappast bli använda av ryska psyops som ett medel mot den ukrainska demokratin.

Kiev har ingen junta som i Ryssland, och snart har Ukraina en vald president som valts i en fungerande demokrati till skillnad mot ryssarna. Bara att se skämten till val på Krim och dessa fabricerade "val" där psyopsen påstår att "folkrepubliker" har valts fram när det egentligen handlar om terror och mordhot för att få fram det ryska betalda resultatet.
2014-05-18, 15:12
  #7894
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kiev-juntan hyllar visst en fri press

http://rt.com/news/159744-lifenews-journalists-detained-ukraine/
Man har rätt till yttrandefrihet i Ukraina. Så länge ens åsikt är godkänd av CIA
2014-05-18, 15:16
  #7895
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns få journalister från Ryssland som tillhör en "fri press". RT är verkligen inte ett exempel på fri press som vi alla vet. De här 2 journalisterna vill knappast bli använda av ryska psyops som ett medel mot den ukrainska demokratin.
Eller hur? Sådan äcklig press ska absolut förbjudas i en demokrati!
2014-05-18, 15:28
  #7896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns få journalister från Ryssland som tillhör en "fri press". RT är verkligen inte ett exempel på fri press som vi alla vet. De här 2 journalisterna vill knappast bli använda av ryska psyops som ett medel mot den ukrainska demokratin.

Kiev har ingen junta som i Ryssland, och snart har Ukraina en vald president som valts i en fungerande demokrati till skillnad mot ryssarna. Bara att se skämten till val på Krim och dessa fabricerade "val" där psyopsen påstår att "folkrepubliker" har valts fram när det egentligen handlar om terror och mordhot för att få fram det ryska betalda resultatet.

Helt rätt, det tar tid att bygga upp demokratiska institutioner och ett likaledes tänk hos styrande och befolkning. Så dom små, men viktiga stegen, som Ukraina nu tar är kanske bättre än att "tvinga" fram
demokratin alltför snabbt. Det Ukrainska samhället präglas ju till stor del av ryska synsätt och värderingar, en del säkert bra, men åtskilliga rena katastrofen, vilket tar tid att reparera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in