2014-05-10, 11:15
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Tyvärr när jag sökte på ämnet här i trådarena så var länkarna för gamla och mp3 spelarna hade utgått ur sortimentet så jag startar en ny tråd.
Jag är ägare till världens bästa mp3 spelare, 70 timmars batteritid och ett minne på 4gb.

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=100470&titl e=ZAP%20JR030%204GB&

Jag kör den stenhårt på jobbet 40 timmar i veckan och har gjort det i ett par år.
Men inget varar för evigt så jag tänkte beställa en ny, och ja, som ni ser i länken så ska dom utgå ur sortimentet.

Nu är jag på jakt efter något liknande och jag tar gärna emot tips, länkar och andra köpråd på mp3 spelare som finns tillgängliga att köpa idag.

Batteritiden är det viktigaste, och att det är lithiumbatteri, för övrigt är jag öppen för det mesta.

Tack.
Citera
2014-05-13, 03:29
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warren-chezwick
Batteritiden är det viktigaste, och att det är lithiumbatteri

Varför behöver du så lång batteritid? Få jobbar mer än 12h och efter det åker man hem och kan ladda den, eller är du hela veckan någonstans där det inte finns laddmöjlighet?
Citera
2014-05-14, 17:14
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Varför behöver du så lång batteritid? Få jobbar mer än 12h och efter det åker man hem och kan ladda den, eller är du hela veckan någonstans där det inte finns laddmöjlighet?

Njä, jag har varit bekväm så jag laddar min spelare på helgerna.
Jag hade en spelare innan som jag fick ta hem och ladda varje dag, men var och varannan dag så glömde jag bort att ta med spelaren.
Så jag vill gärna ha en lång batteritid.
Citera
2014-05-14, 17:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Njä, jag har varit bekväm så jag laddar min spelare på helgerna.
Jag hade en spelare innan som jag fick ta hem och ladda varje dag, men var och varannan dag så glömde jag bort att ta med spelaren.
Så jag vill gärna ha en lång batteritid.

Du kan faktiskt köpa en USB laddare, som du sticker i väggkontakten, som har USB portar på andra sidan där du kan ladda, en sådan kan du ha på jobbet och inte behöver dator, till för att ladda.

Sen är Sandisk Sansa serien en rekommendation som mp3/musikspelare
Citera
2014-05-16, 09:30
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Du kan faktiskt köpa en USB laddare, som du sticker i väggkontakten, som har USB portar på andra sidan där du kan ladda, en sådan kan du ha på jobbet och inte behöver dator, till för att ladda.

Sen är Sandisk Sansa serien en rekommendation som mp3/musikspelare

Tyvärr inte, jag arbetar inom livsmedelsindustrin, vi har inte tillgång till vägguttag, vi har inte ens fikarum utan endast stora matsalar.
Citera
2014-05-16, 18:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Tyvärr inte, jag arbetar inom livsmedelsindustrin, vi har inte tillgång till vägguttag, vi har inte ens fikarum utan endast stora matsalar.

OK men passa på att köpa ett par ex av den där modellen du länka till ?

annars är mitt tips Sansa Clip

Ja det är lite dumt att det finns färre mp3/musik spelare att välja på. Jag har 2 olika modeller av Sansa clip och de är bra för de är små (som en liten tändsticksask)
Till skillnad mot klumpiga mobiltelefoner. som bara skulle vara jobbiga ha i band runt halsen när man tränar exempelvis crosstrainer ...
Citera
2014-05-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warren och e -chezwick
Nu är jag på jakt efter något liknande och jag tar gärna emot tips, länkar och andra köpråd på mp3 spelare som finns tillgängliga att köpa idag.
Jag har en Ipod Nano (kommer inte ihåg den exakta modellen) och är riktigt nöjd med den. Laddar den var tredje - fjärde dag och lyssnar på musik 7-8 timmar per dag.

Jag köpte min på Elgiganten och köpte även en försäkring till den för 250 kronor för ett år, när min pajade så lämnade jag in den och fick ut en exakt likadan en vecka senare

Dock kanske den inte är så lämplig att ha när man jobbar inom industri?
(Skriver ifrån mobilen så det är slarvigt skrivet)
Citera
2014-05-17, 17:51
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
OK men passa på att köpa ett par ex av den där modellen du länka till ?

annars är mitt tips Sansa Clip

Ja det är lite dumt att det finns färre mp3/musik spelare att välja på. Jag har 2 olika modeller av Sansa clip och de är bra för de är små (som en liten tändsticksask)
Till skillnad mot klumpiga mobiltelefoner. som bara skulle vara jobbiga ha i band runt halsen när man tränar exempelvis crosstrainer ...

Jag håller med, ju mindre desto bättre.
Men som jag skrev så går dessa inte att beställa längre från webblagret utan man måste köra till dom 2 fysiska butikerna som har dom kvar, och tyvärr är det en bra bit att köra från mitt.

Men jag har kollat lite på sandisk sansa som du rekommenderade, jag har själv haft en sådan modell för många år sedan som jag var nöjd med.
Är där någon modell som du kan rekommendera ?
Gärna med en länk.
Tack för ditt svar
Citera
2014-05-17, 17:54
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiquitapojken
Jag har en Ipod Nano (kommer inte ihåg den exakta modellen) och är riktigt nöjd med den. Laddar den var tredje - fjärde dag och lyssnar på musik 7-8 timmar per dag.

Jag köpte min på Elgiganten och köpte även en försäkring till den för 250 kronor för ett år, när min pajade så lämnade jag in den och fick ut en exakt likadan en vecka senare

Dock kanske den inte är så lämplig att ha när man jobbar inom industri?
(Skriver ifrån mobilen så det är slarvigt skrivet)

Ja men det låter ok.
Men jag vet inte, måste man inte ha tråkiga itunes för att ladda mp3an med musik.
Jag har för mig att det är rätt drygt, men jag kan ha fel.

Kan du kolla vilken modell du har, så vore jag tacksam.
Citera
2014-05-17, 18:36
Medlem
ThingThings avatar
Vill du handla en av de musikspelarna av samma modell som du har nu så kanske man kan tänka sig att någon av Teknikmagasinets fysiska butiker som har den kvar skulle kunna posta den till dig därifrån eller något, värt ett försök att kolla om det är möjligt i alla fall.
Citera
2014-05-17, 18:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag håller med, ju mindre desto bättre.
Men som jag skrev så går dessa inte att beställa längre från webblagret utan man måste köra till dom 2 fysiska butikerna som har dom kvar, och tyvärr är det en bra bit att köra från mitt.

Men jag har kollat lite på sandisk sansa som du rekommenderade, jag har själv haft en sådan modell för många år sedan som jag var nöjd med.
Är där någon modell som du kan rekommendera ?
Gärna med en länk.
Tack för ditt svar

Denna Clip+ Visserligen är det 4GB jag länkar till, här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490403
jag har varianten på
8Gb Inte lika vanlig men iaf
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=490405

Det som är bra är att den har bra ljud, den tar flera format. Du kan utöka minnet med ett micro SD kort också

Clip+ Jag gillar den, visserligen var det lite strul i början men det berodde på fel USB läge mm och den instruktionen som följde med var lite tunn (du får ladda ner pdf filen på sidan under här för full instruktion)
http://www.sandisk.com/products/music-video-players/
Ja det med USB läget är att jag har den inställd på så att den ansluts som extern enhet, som ett USB med musikspelare i ungefä, och jag behöver inte lägga till något program eller iTunes
utan den fungerar att kopiera sina album på HDD i utforskaren, mycket enkelt
Senast redigerad av brianmolko 2014-05-17 kl. 18:45.
Citera
2014-05-17, 19:44
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Va fint, det var ett bra pris också, tack.

Jag tackar även för tipset om att maila butiken och höra om dom vill skicka mig en. Jag ska prova maila dom meddetsamma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in