Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Det här upprepar du i inlägg efter inlägg som någon sanning:
Jag skulle säga att det visar tydligt att du själv inte har någon högre utbildning, eller så bevisar du min nästa mening via dig själv. Nämligen att en högre examen inte på något sätt bevisar att en person drar vare sig kloka eller rimliga slutsatser.
En examen från högre utbildning garanterar i vilket fall att personen visat sig klara av att hantera de olika verktyg som finns för källkritik och analys (inom sitt område givetvis). Detta gäller även de verktyg som finns för att öva sig i konsten att dra korrekta, smarta och rimliga slutsatser. Dock saknas det (på en övertygande nivå) garantier för att slutsatserna är kloka eller rimliga.
Att en person har erfarenheter från flera nivåer i samhället tror jag är till fördel när det gäller att skapa sig korrekta uppfattningar om samhället och dess invånare. Att du inte förstår det tyder på att du saknar förmåga helt enkel.
Fantastiskt för att komma ifrån dig.
Det är ju bara att titta på din avatar samt signatur för att förstå att här har vi en enkel, obildad och enbart känslodriven människa.
Du hyser en total brist på förmågan till ett akademiskt förhållningssätt.
Du drivs enbart av känslor och vilken politisk vind som ger dig mest PK-poäng och respekt i någon djävla AFA-grupp.
Hela din text är ett bevis på din totala oförmåga till något som helst akademiskt förhållningssätt.
Du sitter och för ett cirkelresonemang med dig själv och låter din egen text bevisa att du har rätt.
Helt djävla obetalbart!
Min utbildning samt befattning har du faktiskt inte heller en djävla aning om men du för ett cirkelresonemang om det och igenom det bevisar din egen tes. Fantastiskt!
Det är precis sådana som dig och Löfven som har en total brist på denna nämnda förmåga som skrämmer mig så förbannat när ni likt en parkeringsvakt får lite makt. Då skall den makten användas in absurdum även om beslutet är helt åt helvete.
Ni har ingen som helst förmåga att lyfta blicken och se nyttan för det större flertalet än er känslodrivna uppfattning om ert ego och vad som är "rätt".
Det är därför "enkla" människor utan utbildning inte skall få "obegränsat" med makt.
Ni klara inte av det nya förhållningssättet att ni nu måste använda logik, fakta och tänka nyttan för Riket. Ni tänker er övertygelse och nyttan för ert ego.
Sorgligt men sant!