2014-05-15, 14:14
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
HOT MOT TJÄNSTEMAN (0201-K100961-12, 0201-K313063-11)

Målsägande Kriminalinspektören Peter Kron (för ej talan)

Gärning
René Akofely har skrivit två brev till kriminalinspektören Peter Kron med direkt och indirekt (förtäckt) hot om våld mot Peter Kron och /eller honom närstående personer . Hoten har skett för att hämnas på Kron för dennes tjänsteåtgärder vid polisutredningen av misstankar mot Akofely m fl personer rörande bl a rån och grovt sabotage år 2008 (det s k postterminalrånet i Göteborg). Brevskrivningen skedde i månaderna september och november 2011 under Akofelys vistelse på anstalt inom Kriminalvården. Akofely skrev därvid följande:

) I septemberbrevet
”Jag ska knulla din fru i örat så hårt sen ska jag knulla din dotter stenhårt i arslet den lilla snut hora dotter”--
”Snart är vi ute vi får se vem av oss som skrattar sist” -
”Jag hoppas att nån dyker upp bakom en buske när du promenerar från polishuset och skjuter ihjäl dig din jävla gris fitta”;

2) I novemberbrevet
”Nu ska jag knulla din fru och dotter hälsa dom att jag ska stoppa min kuk i örat och näsborrarna på dom det ska bli medeltid på dina horor”.

Kriminalinspektören Kron kanske blir inkallad till förhör om mordet.

Det bara visar ju vilken sopa det här handlar om.
Nu verkar han ju ha knullat sig själv i örat.
Citera
2014-05-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det bara visar ju vilken sopa det här handlar om.
Nu verkar han ju ha knullat sig själv i örat.

'vi får se vem av oss som skrattar sist'
- ödets ironi. jag undras om det blev René
Citera
2014-05-15, 15:20
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Bad folk kolla detta och om de inte är helt ute och cyklar är det (rosa-aktiga) gallret _inte_ klippt. Det finns flera dörrar på fastighetens baksida d.v.s. ut mot Apelbergsgatan. Samtliga kraftiga ståldörrar utan tecken på att åverkan skett nyligen.

Utöver detta borde ju - såvida de inte begått rent tjänstefel - polisen ha spärrat av även den delen och gjort grundlig undersökning om man misstänkte att det fanns spår på baksidan. Gjordes sådan avspärrning alls igår?

Edit: Makrame, du kanske har bättre info? Innerdörren syntes tydligen inte så bra utifrån.

Det är ganska enkelt.
Några här vill avleda uppmärksamheten, grinden på Apelbergsgatan kan man lätt svinga sig över, den kom till för att dom hade problem med alla packade bargäster runt hörnet som brukade pissa där, så varför klippa upp en grind som man lätt klättrar över och öppnar inifrån.

Klart är att Kungsgatan 50 döljer något. Vi kan glömma bankomaterna helt i detta fall. Finns inte heller något av större värden där för att göra inbrott. Någon lockade dit honom, frågan är vilka.....
Citera
2014-05-15, 16:08
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Lustigt, när man googlar Rene Akofely och väljer bilder så får man upp massa bilder på Dee Demirbag. Slump?
Citera
2014-05-15, 16:10
Medlem
SweClans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Han är väl ändå rätt förståndig?

ken ring?....ehe, ja, man nämner gärna hans namn i samband med hög intelligens med mera.....

René Akofely var en stor idiot, stötte på dåren i Norrtälje, världen är betydligt bättre nu.
Citera
2014-05-15, 16:37
Medlem
Svampifittans avatar
Ken Ring umgicks intensivt med alla i familjen Akofely. Det vet jag då jag själv hängde i periferin av dessa under min ungdom.
Kommer bli kaos på många ställen i staden ett tag framöver tror jag, framför allt i arabdalen.
Någon som vet något om de andra bröderna? Sitter de äldre fortfarande osv?
Citera
2014-05-15, 16:43
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Ken Ring umgicks intensivt med alla i familjen Akofely. Det vet jag då jag själv hängde i periferin av dessa under min ungdom.
Kommer bli kaos på många ställen i staden ett tag framöver tror jag, framför allt i arabdalen.
Någon som vet något om de andra bröderna? Sitter de äldre fortfarande osv?

Kanske hans brødre som vil starte en krig, men ellers utover tom gangsterprat om heder skal du inte räkna med at der sker mere i denne sag
Citera
2014-05-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nog ingen konst för honom att få in snorren i örat.

Så den ena brorsan gillar att knulla folk i örat och den andra att knulla she-males... Snacka om skev sexual bild...
Citera
2014-05-15, 17:05
Medlem
Svampifittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Kanske hans brødre som vil starte en krig, men ellers utover tom gangsterprat om heder skal du inte räkna med at der sker mere i denne sag

Nu bor jag i området där dessa herrar är ifrån och jag kan säga attdet kommer bli krig om vem som ska vara herren på täppan framöver. Började redan igår med "random" knivskärningar bland små gangstrarna, så att det sker mer i denna sga kan jag räkna med.

Och jag menade inte bröder i såsom "brurschan" utan dom är kommna ur samma fitta.
Citera
2014-05-15, 17:07
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Så den ena brorsan gillar att knulla folk i örat och den andra att knulla she-males... Snacka om skev sexual bild...

Den ökände socialdemokratiske svarte valarbatere hade lignende drømme, om at skære och stege bryster
Citera
2014-05-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweClan
ken ring?....ehe, ja, man nämner gärna hans namn i samband med hög intelligens med mera.....

René Akofely var en stor idiot, stötte på dåren i Norrtälje, världen är betydligt bättre nu.

varför var han en idiot? Berätta
Citera
2014-05-15, 17:17
Medlem
SweClans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
varför var han en idiot? Berätta

Förutom att han lämnade en kompis att dö i en bil...

Dumdryg och trög, man tröttnade på hans jidder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in