2014-04-27, 19:10
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
28-årige landslagskungen Asamoah Gyan. Missade straffen som kunde skicka Ghana till semifinal i VM, och efter det stack han till förenade arabemiraten. Snittar 1 mål/match i Al Ain och 0.5 mål/match i landslaget. Trist att han stack till Mellanöstern så tidigt.

Edit: "Efter en missad straff i Afrikanska mästerskapen 2012 meddelande Gyan att han slutar i landslaget på obestämd tid"

Tråkigt... Hade inte en aning om det.

Hans uppehåll varade ju bara i ett par månader. Nu är han tillbaka i god form som ju belagts med statistik ovan. Han är till och med kapten i årets VM-lag och mittpunkt i en mycket spännande offensiv där man kan ställa upp med killar som Christian Atsu, André Ayew, Kwadwo Asamoah, Kevin Prince-Boateng och Wakaso.
Citera
2014-04-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Hans uppehåll varade ju bara i ett par månader. Nu är han tillbaka i god form som ju belagts med statistik ovan. Han är till och med kapten i årets VM-lag och mittpunkt i en mycket spännande offensiv där man kan ställa upp med killar som Christian Atsu, André Ayew, Kwadwo Asamoah, Kevin Prince-Boateng och Wakaso.

Tack för infon! Flashback > Wikipedia.

Blev verkligen kär i Ghanas lag och spelare under turneringen 2010 och led verkligen när Gyan missade straffen mot Uruguay. Ska bli skitkul att se dem spela igen nu i sommar!
Citera
2014-04-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Finns det inte ytterligare en bra broder Ayew i Ghana? Eller förväxlar jag med någon annan afrikansk spelare i OM?
Citera
2014-04-27, 22:25
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Finns det inte ytterligare en bra broder Ayew i Ghana? Eller förväxlar jag med någon annan afrikansk spelare i OM?

André har två bröder som också spelar fotboll, Abdul Rahim (Ibrahim) och Jordan. Ibrahim var med i VM-truppen 2010 precis som André. Jordan tillhör Marseille men är utlånad till Sochaux. Speladei Afrikanska Mästerskapen 2012. Grym familj alltså. Men det är ju Abedi Pele som är deras farsa. Kwame Ayew, bror till Abedi hade också en hyfsad karriär
Senast redigerad av harvey.dent 2014-04-27 kl. 22:29.
Citera
2014-05-13, 07:40
Medlem
maawiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
rasist brödrarna De Bour...förutom att dom är 100 år gammla så spelar dom fortfarande va jag vet, den en i Rangers och den andra spelar med de största homo laget i världen, ett lag som bara består av bögar och fjollor, med überböget och überfjollan Fredrika Ljungberg I Arsenal

Sen när har bögar och fotboll någonting med varandra att göra? Tror knappast en sexuell läggning påverkar hur man spelar. Dessutom är det väl inte så många bögar i arsenal? Vad jag vet har många biologiska barn haha.
Citera
2014-05-13, 19:43
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love

Vad gör Harbuzi mer än äter pizza numera? Korttidskontrakt med Syrianska var det senaste jag hörde om honom, efter att ha nobbats av AIK pga att han begärt 8 miljoner i sign on.

det är jag också intresserad av, är han fortfarande klubblös??
Citera
2014-05-13, 20:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Vad gör Harbuzi mer än äter pizza numera? Korttidskontrakt med Syrianska var det senaste jag hörde om honom, efter att ha nobbats av AIK pga att han begärt 8 miljoner i sign on.
Den mannens självinsikt är nästan beundransvärd. Hittar ingen ny info om honom men denna artikel som skrevs för 8 månader sen är ganska rolig: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/34010
Citat:
Labinot Harbuzi: "Det går lite segt faktiskt"
Citera
2014-05-13, 20:11
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Spelade senast för division 2 laget Prespa Birlik men syns inte till i a-lagstruppen 2014.
Citera
2014-05-13, 20:22
Medlem
gulaLejonets avatar
herregud vilken vändning i hans karriär.. borde han inte kunna ordna ett dåligt kontrakt med tex gais, gefle eller halmstad och sedan gå vidare i karriärern?

han måste ha gjort ngt/bränt broar som man inte vet om...
Citera
2014-05-13, 20:32
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Spelade senast för division 2 laget Prespa Birlik men syns inte till i a-lagstruppen 2014.

Han hade bara ett korttidskontrakt med Prespa förra våren för att komma i form inför sin kommande proffsejour i Spanien. Enligt hans egen utsago fanns där ett färdigskrivet kontrakt med en Spansk proffsklubb men av det blev det uppenbarligen intet.
Citera
2014-05-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Han hade bara ett korttidskontrakt med Prespa förra våren för att komma i form inför sin kommande proffsejour i Spanien. Enligt hans egen utsago fanns där ett färdigskrivet kontrakt med en Spansk proffsklubb men av det blev det uppenbarligen intet.

Om det nu funnits och gått i stöpet pga Valladolid hade dålig ekonomi borde de ju funnits andra klubbar han hade kunnat gå till, kan man tycka. Nej Harbuzis ovilja till att träna och lägga ner tid på fotbollen har kostat han karriären hoppas för hans egen del att han tjänade mycket i Turkiet.
Citera
2014-05-15, 14:26
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Den mannens självinsikt är nästan beundransvärd. Hittar ingen ny info om honom men denna artikel som skrevs för 8 månader sen är ganska rolig: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/34010

Tror detta är jävligt signifaktivt för just kosovoalbaner denna minoritet lyckas jävlgit bra i våra ungdomsled för att sedan tyna bort helt tar upp det i min nya tråd nedan:
(FB) Minoriteter Överrepresterade i U-landslag Sedemera underrepresenterade A-landslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in