2014-05-15, 12:44
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
HOT MOT TJÄNSTEMAN (0201-K100961-12, 0201-K313063-11)

Målsägande Kriminalinspektören Peter Kron (för ej talan)

Gärning
René Akofely har skrivit två brev till kriminalinspektören Peter Kron med direkt och indirekt (förtäckt) hot om våld mot Peter Kron och /eller honom närstående personer . Hoten har skett för att hämnas på Kron för dennes tjänsteåtgärder vid polisutredningen av misstankar mot Akofely m fl personer rörande bl a rån och grovt sabotage år 2008 (det s k postterminalrånet i Göteborg). Brevskrivningen skedde i månaderna september och november 2011 under Akofelys vistelse på anstalt inom Kriminalvården. Akofely skrev därvid följande:

) I septemberbrevet
”Jag ska knulla din fru i örat så hårt sen ska jag knulla din dotter stenhårt i arslet den lilla snut hora dotter”--
”Snart är vi ute vi får se vem av oss som skrattar sist” -
”Jag hoppas att nån dyker upp bakom en buske när du promenerar från polishuset och skjuter ihjäl dig din jävla gris fitta”;

2) I novemberbrevet
”Nu ska jag knulla din fru och dotter hälsa dom att jag ska stoppa min kuk i örat och näsborrarna på dom det ska bli medeltid på dina horor”.

Kriminalinspektören Kron kanske blir inkallad till förhör om mordet.

Som sagt en sån person skulle jag inte vilja ha med att göra. Som en "bror" skulle man kanske också kunna hjälpa personen att tänka till lite över sitt liv om man vägrade umgås med honom.
Citera
2014-05-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
På Kungsgatan 50 finns två ingångar en från själva Kungsgatan och en från baksidan. På baksidan var ett litet fyrkantigt hål uppklippt i den första dörren som är en typ av gallergrind som man på utsidan öppnar med nyckel eller kod och från insidan en sån hasp man vrider om
för att öppna. Den andra dörren 2 meter in efter den första som tar dig in i själva byggnaden var uppbruten så garanterat är att han/ dom brutit sig in i något syfte men där sket sig något och det slutade med att han vart skjuten.

Bad folk kolla detta och om de inte är helt ute och cyklar är det (rosa-aktiga) gallret _inte_ klippt. Det finns flera dörrar på fastighetens baksida d.v.s. ut mot Apelbergsgatan. Samtliga kraftiga ståldörrar utan tecken på att åverkan skett nyligen.

Utöver detta borde ju - såvida de inte begått rent tjänstefel - polisen ha spärrat av även den delen och gjort grundlig undersökning om man misstänkte att det fanns spår på baksidan. Gjordes sådan avspärrning alls igår?

Edit: Makrame, du kanske har bättre info? Innerdörren syntes tydligen inte så bra utifrån.
Senast redigerad av TheKeymaker 2014-05-15 kl. 13:00.
Citera
2014-05-15, 13:09
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ken Ring???
Polare med en sån idiot . .

Kan väl handla om filmaren Malik också?
Citera
2014-05-15, 13:16
Medlem
sabress avatar
Klart är ju att det finns bankomater utanför Nordeas kontor. Kan de ha varit ute efter väktare när påfyllning skulle ske? Kan inte släppa Nordeaspåret med tanke på hans tidigare bakgrund.
Citera
2014-05-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Min prioritering hade varit mina barn i Kens läge, och inte utsätta mina barn för risken att hamna i en situation där våld skulle kunna inträffa. En sån som den mördade hade många fiender= risk för även mitt och mina barns liv i olika situationer.
Så ja, jag har starka familjeband, men gränsen går för att utsätta sina barn för farliga personer(eller deras antagonister)

Det finns ingen som påstår att Ken fortfarande umgicks med BO.. Jag undrade endast om den status Ken skrev handlade om BO. Att Ken överhuvudtaget kände BO är inget som är bekräftat utan enbart rykten såvitt jag vet..
Citera
2014-05-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Kan väl handla om filmaren Malik också?

finns det något känt band mellan Ken och Malik?
Citera
2014-05-15, 13:22
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
HOT MOT TJÄNSTEMAN (0201-K100961-12, 0201-K313063-11)

Målsägande Kriminalinspektören Peter Kron (för ej talan)

Gärning
René Akofely har skrivit två brev till kriminalinspektören Peter Kron med direkt och indirekt (förtäckt) hot om våld mot Peter Kron och /eller honom närstående personer . Hoten har skett för att hämnas på Kron för dennes tjänsteåtgärder vid polisutredningen av misstankar mot Akofely m fl personer rörande bl a rån och grovt sabotage år 2008 (det s k postterminalrånet i Göteborg). Brevskrivningen skedde i månaderna september och november 2011 under Akofelys vistelse på anstalt inom Kriminalvården. Akofely skrev därvid följande:

) I septemberbrevet
”Jag ska knulla din fru i örat så hårt sen ska jag knulla din dotter stenhårt i arslet den lilla snut hora dotter”--
”Snart är vi ute vi får se vem av oss som skrattar sist” -
”Jag hoppas att nån dyker upp bakom en buske när du promenerar från polishuset och skjuter ihjäl dig din jävla gris fitta”;

2) I novemberbrevet
”Nu ska jag knulla din fru och dotter hälsa dom att jag ska stoppa min kuk i örat och näsborrarna på dom det ska bli medeltid på dina horor”.

Kriminalinspektören Kron kanske blir inkallad till förhör om mordet.

Oj vilken dryg liten sak han verkar ha varit, inte konstigt att han skaffade sig fiender.

Så hur många fiender hade den här snubben egentligen?
Bara i den här tråden framkommer fler fiender än vad en normal person har fingrar och tår.
Både undre världen och rättsväsendet verkar ha velat se denna snubbe död, jag undrar om det här fallet kommer bli löst, jag tror inte det. Nu förstår jag kommentarerna om att det firas runt om i staden när jag läst dessa hot.

Citat:
Finns det något känt band mellan Ken och BO? Jag spekulerar bara.

Se tidigare i tråden, snubben är tydligen med i en Ken Ring musikvideo.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2014-05-15 kl. 13:24.
Citera
2014-05-15, 13:22
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
finns det något känt band mellan Ken och Malik?

Citera
2014-05-15, 13:24
Medlem
Citat:

Ja enligt andra i tråden så ska det tydligen finnas det..

https://www.flashback.org/sp48796619

Detta betyder väl inte nödvändigtvis att dom kände varandra men dom var väl båda från Hässelby o.s.v..
Senast redigerad av RejjvarN 2014-05-15 kl. 13:27.
Citera
2014-05-15, 13:25
Medlem
Citat:
Klart är ju att det finns bankomater utanför Nordeas kontor. Kan de ha varit ute efter väktare när påfyllning skulle ske? Kan inte släppa Nordeaspåret med tanke på hans tidigare bakgrund.

Sker påfyllning på nätterna? Riskabelt att vänta en sen kväll eller tidig morgon i ett kontorshus, folk jobbar sent, kommer tidigt... Spana/reka möjligtvis, men om någon sett BO smyga omkring där så sticker han ju ut som en elefant på Nordpolen.
Citera
2014-05-15, 13:31
Medlem
Ken och René är barndomskompisar och har i alla fall varit väldigt tajta i tidiga år!
100% säker källa!
Citera
2014-05-15, 13:33
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Oj vilken dryg liten sak han verkar ha varit, inte konstigt att han skaffade sig fiender.

Så hur många fiender hade den här snubben egentligen?
Bara i den här tråden framkommer fler fiender än vad en normal person har fingrar och tår.
Både undre världen och rättsväsendet verkar ha velat se denna snubbe död, jag undrar om det här fallet kommer bli löst, jag tror inte det. Nu förstår jag kommentarerna om att det firas runt om i staden när jag läst dessa hot.

René har under hela sin kriminella karriär skitit fullständigt i vem eller vilka han hamnar i luven med...att han nu har mött sin baneman är inte ett dugg konstigt och var rätt väntat faktiskt då han har gjort sig känd som en kompisrånare och översittare som gillar att förnedra andra människor...
Jag brukar inte vara den som hyllar att någon mördas, men i detta fall så känner jag att världen blir en betydligt bättre plats utan René i den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in