2014-05-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ken Ring???
Polare med en sån idiot . .
Han är väl ändå rätt förståndig?
Citera
2014-05-15, 11:37
Medlem
FM-Hilos avatar
Många företag som håller till på Kungsgatan 50 då det även är den adressen man går till om man ska in till gårsdshuset. Portkoden är 1582 för den som vill in och snoka...

Man kanske inte ska stirra sig blind på de företag som har detta som adress då något väggen intill kan vara av intresse för en man av den här kalibern. För där finner vi ju Nordea på Kungsgatan 52. Finns det kanske ett intressant valv där?
Citera
2014-05-15, 11:40
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Han är väl ändå rätt förståndig?
hur står det till egentligen?
Citera
2014-05-15, 11:42
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Många företag som håller till på Kungsgatan 50 då det även är den adressen man går till om man ska in till gårsdshuset. Portkoden är 1582 för den som vill in och snoka...

Man kanske inte ska stirra sig blind på de företag som har detta som adress då något väggen intill kan vara av intresse för en man av den här kalibern. För där finner vi ju Nordea på Kungsgatan 52. Finns det kanske ett intressant valv där?
helt klart den intressantaste och mest troliga teorin om platsen hittils.
Citera
2014-05-15, 11:44
Medlem
Citat:

En intressant teori det också. Dock har inte Nordea vare sig kontanter eller bankfack på kontoret.
Citera
2014-05-15, 11:56
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ken Ring???
Skriver att det är hans storebror... Hade jag haft en sån storebror hade jag brutit kontakten!
Vem sjutton vill ha en sån grov brottsling i sitt hem och i närheten av sina barn?!?
Citera
2014-05-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Skriver att det är hans storebror... Hade jag haft en sån storebror hade jag brutit kontakten!
Vem sjutton vill ha en sån grov brottsling i sitt hem och i närheten av sina barn?!?

Dom är inte bröder via blod så att säga.. Det var någon tidigare i tråden som påstod att Ken´s "Elda och djupa vatten" handlade om en händelse som BO varit inblandad då han brände ner med en bil i vattnet och lämnade deras gemensamma vän för att drunkna i bilen.. Vet dock inte hur mycket av det som stämmer..
Citera
2014-05-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Vilket bra familjeband du verkar ha,
hade min brorsa varit kriminell hade han likt fan varit hur välkommen hem till mig som helst fortfarande.
Citera
2014-05-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ken Ring???

Det kanske var vänskap i yngre dar.. Ken var väl inte världens hederligaste person han heller i ungdomen? Detta är endast den uppfattningen jag har om honom, säger absolut inte att det är så..
Citera
2014-05-15, 12:18
Medlem
duqus avatar
Citat:

Kan du bekräfta att gallret på Apelbergsgatan 47 blev klippt ?
Bankomaterna i 52:an kan iaf inte ha varit målet pga byggnadstekniska hinder.
Citera
2014-05-15, 12:28
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vilket bra familjeband du verkar ha,
hade min brorsa varit kriminell hade han likt fan varit hur välkommen hem till mig som helst fortfarande.
Min prioritering hade varit mina barn i Kens läge, och inte utsätta mina barn för risken att hamna i en situation där våld skulle kunna inträffa. En sån som den mördade hade många fiender= risk för även mitt och mina barns liv i olika situationer.
Så ja, jag har starka familjeband, men gränsen går för att utsätta sina barn för farliga personer(eller deras antagonister)
Citera
2014-05-15, 12:36
Medlem
HOT MOT TJÄNSTEMAN (0201-K100961-12, 0201-K313063-11)

Målsägande Kriminalinspektören Peter Kron (för ej talan)

Gärning
René Akofely har skrivit två brev till kriminalinspektören Peter Kron med direkt och indirekt (förtäckt) hot om våld mot Peter Kron och /eller honom närstående personer . Hoten har skett för att hämnas på Kron för dennes tjänsteåtgärder vid polisutredningen av misstankar mot Akofely m fl personer rörande bl a rån och grovt sabotage år 2008 (det s k postterminalrånet i Göteborg). Brevskrivningen skedde i månaderna september och november 2011 under Akofelys vistelse på anstalt inom Kriminalvården. Akofely skrev därvid följande:

) I septemberbrevet
”Jag ska knulla din fru i örat så hårt sen ska jag knulla din dotter stenhårt i arslet den lilla snut hora dotter”--
”Snart är vi ute vi får se vem av oss som skrattar sist” -
”Jag hoppas att nån dyker upp bakom en buske när du promenerar från polishuset och skjuter ihjäl dig din jävla gris fitta”;

2) I novemberbrevet
”Nu ska jag knulla din fru och dotter hälsa dom att jag ska stoppa min kuk i örat och näsborrarna på dom det ska bli medeltid på dina horor”.

Kriminalinspektören Kron kanske blir inkallad till förhör om mordet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in