Citat:
Ursprungligen postat av
Svempa2014
Jag som är hyfsat berest tycker att dom borde ha "vägg/dörrar" framför tåget som öppnar först när tåget stannat, typ som i Moskva och andra stora städer.
Då stoppas sådana här "impuls självmord"
Även Köpenhamns tunnelbana har sådana glasväggar på perrongerna. Men om man gett sig katten på att bli påkörd kan man väl ta sig ner på spåret på andra sätt antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
fader.abraham
"roligt" att folk verkar tycka han var så stor... 100% på att ingen visste vem han va innan dom sett filmen..
"Roligt" att du uttalar dig fast du uppenbarligen inte har någon koll alls... 100 % på att du har helt fel. Bara för att DU kanske inte hade hört talas om honom innan betyder ju inte det att alla är lika okunniga.
Hans inslag i
Kobra (bland annat det gamla introt) var härliga, enormt kreativa och mycket uppskattade. Du kan kolla in
Kobras minnesprogram som sändes igår om du behöver friska upp minnet. Jag bifogar
en länk eftersom jag gissar att du är för inkompetent för att googla fram avsnittet själv.
Även om det ligger långt tillbaka i tiden är knappast hans insats i en av 90-talets mest populära ungdomsserier särskilt okänd heller.
Men ja, att göra en internationellt hyllad dokumentär som får en massa fina priser, inklusive en Oscar, gör nog att man kan kallas stor.