2014-05-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Den efterlevande på samma adress, vad kan sägas om henne ?

Hon kanske förundras över alla spekulationer här att Malik var bög?
Citera
2014-05-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Kändes lite märkligt när de intervjuade Maliks föräldrar i samband med Oscars utdelningen. Journalisten frågade om de sett utdelningen på TV men de svarade att de inte hade den kanalen - så nej.

De kanske inte hade råd att åka och vara med i USA eller att lägga in den kanalen, kanske var de sjuka och utmattade - vad vet jag - säger bara att det var märkligt.

Anstränger man sig väldigt väldigt mycket för att nå framgång och gör det - blir världsmästare, vinner priser och trots detta inte får sina grundläggande behov av uppmärksamhet och bekräftelse tillgodosedda från de som står en närmast kan det naturligtvis leda till att man ger upp - slänger in handduken. Påstår inte att det var så i detta fallet - men reagerade på föräldrarnas coola inställning vid intervjutillfället.

Nåja. Föräldrarna klev upp kl halv fyra på morgonen för att kunna lyssna på Oscars utdelningen i radio. Och de säger sig ha "jublat" när de hörde resultatet. Maliks mamma tycks också ha någon sorts ögonsjukdom som kanske är en (del)förklaring varför de inte har alla kanalerna.. De kanske inte tittar så mycket på tv? Lyssnar på radio istället..

Mamman sa dock att hon har sett Maliks film tre gånger och varje gång tyckt bättre och bättre om den. Hon har även sett den när den inte var färdig (efter tre års bearbetning). Även då tyckte hon att den var bra.

Mamman och pappan säger i intervjun att de är väldigt stolta över sina BÅDA pojkar..

Sen när intervjuaren frågade hur de skulle fira segern sa föräldrarna att de skulle unna sig en stor krukväxt.. och att de önskade sig få träffa sonen nästa gång han skulle vara i Sverige.

När ordföranden för Ängelholms kultur och fritidsnämnd intervjuades i Lokaltidningen hade han ingen aning om vem Malik var. Därför hade man inte planerat på några gratulationer för Maliks ära i Ängelholm. Möjligtvis kunden man tänka sig att bjuda in honom till en föreläsning - efter att ha frågat tjänstemännen på förvaltningen.. ;-)

Att vinna Oscars är inte så big deal för Ängelholmare..
Citera
2014-05-15, 12:35
Medlem
Väldigt tragiskt. Vem som helst kan verkligen drabbas av depression och psykisk ohälsa.

Det står i media att han varit deprimerad en kort tid innan självmordet. Kanske kan det vara så att han fick antidepressiv medicin utskriven nyligen. Under insättning av antidepressiv medicin kan man ha högre ångest samt så är det hög självmordsrisk på grund av detta. Jag har själv upplevt insättningsångesten, det är en helvetesångest kan jag berätta och den kan pågå upp till cirka 6 veckor efter insättning. Av någon anledning blev jag extremt självmordsbenägen just vid insättningen. 2/3 av mina självmordsförsök har skett under insättningen.

Läkare är generellt extremt dåliga på att informera om och följa upp detta.

Dock så säger jag inte att antidepressiva mediciner är värdelösa, de räddar liv, men de skördar också liv.

Vila i frid. Verkar har varit en underbar och vacker man.
Citera
2014-05-15, 12:37
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om det nu var Solna han hoppade på, varför just Solna? Han bodde väl inte där, vad jag förstått av uppgifter i tråden. För mig som bor i Skåne och knappt åkt tunnelbana i Stockholm: kännetecknas Solna av något särskilt som gör stationen extra väl lämpad för självmord? Högre perronger? Kör tågen snabbare där? Eller var det kanske bara en tillfällighet?
Nja tänk lite själv. Solna... man blir jävligt deppig just där.
Citera
2014-05-15, 12:47
Medlem
Brorsan stod på andra sidan stationen och såg inget, hans kompis sa " borde väl valt annan tid än rusningstrafiken att ta livet av sig"
Så mycket bryr sig en Stockholmare som vill hem från jobbet och varit med om "hoppare" flera ggr
Citera
2014-05-15, 12:52
Medlem
Jag som är hyfsat berest tycker att dom borde ha "vägg/dörrar" framför tåget som öppnar först när tåget stannat, typ som i Moskva och andra stora städer.
Då stoppas sådana här "impuls självmord"
Citera
2014-05-15, 12:58
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Jag som är hyfsat berest tycker att dom borde ha "vägg/dörrar" framför tåget som öppnar först när tåget stannat, typ som i Moskva och andra stora städer.

Då går de ju bara någon annanstans, men visst då slipper de störa trafiken i alla fall. Fast i sådana fall är ju tunnelbanan redan byggd så, som linje 14 i Paris eller linje 4 i Budapest.
Citera
2014-05-15, 13:27
Bannlyst
"roligt" att folk verkar tycka han var så stor... 100% på att ingen visste vem han va innan dom sett filmen..
Citera
2014-05-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Då går de ju bara någon annanstans, men visst då slipper de störa trafiken i alla fall. Fast i sådana fall är ju tunnelbanan redan byggd så, som linje 14 i Paris eller linje 4 i Budapest.

Men det kanske är precis tvärtom: bra om vi andra blir "största" av att någon av våra medmänniskor inte orkar mera. Tankeväckande - förhoppningsvis..

Optimalt leder till något bättre dvs. hur vi behandlar våra medmänniskor.

Vi kanske skulle bli lite mer känsliga - istället för tvärtom?
Citera
2014-05-15, 13:40
Medlem
SuperEXPLOSIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fader.abraham
"roligt" att folk verkar tycka han var så stor... 100% på att ingen visste vem han va innan dom sett filmen..

Men han tog livet efter sig efter att många visste vem han var. Kanske folk tittade på hans tidigare saker efter att ha fått upp ögonen för honom efter Sugarman? Vad vill du?
Citera
2014-05-15, 13:50
Medlem
Blev han rik på sin Oscarsbelönade dokumentär eller hade han ekonomiska svårigheter vid sin död?
Citera
2014-05-15, 14:00
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014

Även Köpenhamns tunnelbana har sådana glasväggar på perrongerna. Men om man gett sig katten på att bli påkörd kan man väl ta sig ner på spåret på andra sätt antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av fader.abraham

"Roligt" att du uttalar dig fast du uppenbarligen inte har någon koll alls... 100 % på att du har helt fel. Bara för att DU kanske inte hade hört talas om honom innan betyder ju inte det att alla är lika okunniga.
Hans inslag i Kobra (bland annat det gamla introt) var härliga, enormt kreativa och mycket uppskattade. Du kan kolla in Kobras minnesprogram som sändes igår om du behöver friska upp minnet. Jag bifogar en länk eftersom jag gissar att du är för inkompetent för att googla fram avsnittet själv.
Även om det ligger långt tillbaka i tiden är knappast hans insats i en av 90-talets mest populära ungdomsserier särskilt okänd heller.
Men ja, att göra en internationellt hyllad dokumentär som får en massa fina priser, inklusive en Oscar, gör nog att man kan kallas stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in