2014-05-14, 11:43
Medlem
h4xors avatar
Har kvalitén på spelarna blivit sämre? Har gått ifrån silver 5 till plat 3 på någon vecka och märker ingen större skillnad på de flesta spelarna. Känns som att nästan alla är boostade eller har köpt acc.
Minns förr när de fanns folk i guld som kunde spela ordentligt och inte var smurfs.
Citera
2014-05-14, 12:16
Medlem
Caprice110s avatar
Vilken champ tycker ni är lättast att carrya med som även har duglig waveclear?
Citera
2014-05-14, 12:43
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vilken champ tycker ni är lättast att carrya med som även har duglig waveclear?

Lucian och twitch.
Citera
2014-05-14, 15:09
Medlem
razaones avatar
Någon som kan svara på varför wards lite då och då blir synliga utan att man har något item för det?
Citera
2014-05-14, 15:10
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Någon som kan svara på varför wards lite då och då blir synliga utan att man har något item för det?
När de försvinner och när de precis blivit utplacerade kan man se dem.
Citera
2014-05-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Har kvalitén på spelarna blivit sämre? Har gått ifrån silver 5 till plat 3 på någon vecka och märker ingen större skillnad på de flesta spelarna. Känns som att nästan alla är boostade eller har köpt acc.
Minns förr när de fanns folk i guld som kunde spela ordentligt och inte var smurfs.
Man tycker alltid att folk på egen nivå suger eller trollar, men prova smurfa i silver 5 igen så märker du skillnad, tro mig.
Citera
2014-05-14, 23:31
Medlem
Någon som har tips på hur man kan behålla en hög elo?

Ligger och snurrar runt på Diamond 1 (10 - 20 lp) och diamond 2 (70-90 lp).

Har klarat promos själv 2 ggr (preseason, och s4), brukar oftast legit boosta mig i promos för jag har torskat dom så mycket(d1 polare kör duo med mig på sin smurf) men kan för bövelen inte stanna kvar!

Kan det vara så att så fort jag kommer upp (0lp) så blir jag nervös och torskar? brukar spela helt okej och det brukar vara på min nivå, men så fort jag kör bra kör laget torsk (såklart hehe).

Tror att jag behöver vara mer jämn i min spelstil för att kunna få en okej lp poäng i d1.
Kan dominera på alla lanes, men även feeda massa överallt.

Tips på hur man blir mer jämn i sin spelstil?
Citera
2014-05-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Någon som har tips på hur man kan behålla en hög elo?

Ligger och snurrar runt på Diamond 1 (10 - 20 lp) och diamond 2 (70-90 lp).

Har klarat promos själv 2 ggr (preseason, och s4), brukar oftast legit boosta mig i promos för jag har torskat dom så mycket(d1 polare kör duo med mig på sin smurf) men kan för bövelen inte stanna kvar!

Kan det vara så att så fort jag kommer upp (0lp) så blir jag nervös och torskar? brukar spela helt okej och det brukar vara på min nivå, men så fort jag kör bra kör laget torsk (såklart hehe).

Tror att jag behöver vara mer jämn i min spelstil för att kunna få en okej lp poäng i d1.
Kan dominera på alla lanes, men även feeda massa överallt.

Tips på hur man blir mer jämn i sin spelstil?

Kan tänka mig att kolla igenom dina egna Replays och kika efter fel du gör själv.
Där med ordna till felen du gör för att spela mer flawless! Kanske kan vara något?
Citera
2014-05-15, 09:55
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBlade
Det är ju inte bara det att är man bra nog kan man carrya sig själv i längden utan du ska kunna carrya ditt lag.. När du har stompat din lane på toppen gå ner och hjälp mid och ge bort kills dit.
Riven är ju lite speciell när det gäller att carrya - blir hon väldigt snöbollad så kan hon 1v3 om man är grym med henne... men hamnar hon efter är hon värdelös och tyvärr är hon ofta ganska usel i teamfights om hon inte är så snöbollad att hon kan one-shotta (dvs döda någon med en kombo) någon ur motståndarlaget.. om fighten är jämn kan hon dock vara grym att städa upp men om fighten är jämn 4v5 så är ditt lag redan före de andra laget och kommer säkert vinna oavsett om du carryar eller ej..

Jag väljer oftast en champ som har stor inverkan på teamfighter.. någon som kan peela för mina medspelare och/eller initiera en fight bra eller så att vi får en snabb kill och blir då 5v4 resterande del av fighten.

Shaco är ju ett perfekt exempel på en champ som kan vara grym solospelare men är värdelös om han dels hamnar efter men också i teamfights - där har han väldigt svårt att hjälpa till.
kan man inte solodöda någon ur motståndarlaget och därmed ej splitpusha på ett effektivt sätt är brukar det ofta leda till en förlust
.

dock så kan Shaco splitpusha utan att behöva döda någon, om man inte oneshottar honom går det inte få tag på honom vilket gör att han drar bort en från det andra laget (som är mer useful än honom).
Citera
2014-05-15, 10:12
Medlem
ProDeos avatar
Vad tycker in om Kha zix mid nu för tiden?

Vet att assasins har försvunnit denna säsong, men i låg elo?

När man spelar honom jungle och går full AD vilka tycker ni är "core" items?

Fungerar muramana på honom igen?

Letar efter en champ man kan försöka carrya med och spelad kha en del innan de gjorde om honom :P

Edit:

Eller skall man lära sig kassadin och bli bra för att sedan carrya?
Senast redigerad av ProDeo 2014-05-15 kl. 10:19.
Citera
2014-05-15, 11:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Vad tycker in om Kha zix mid nu för tiden?

Vet att assasins har försvunnit denna säsong, men i låg elo?

När man spelar honom jungle och går full AD vilka tycker ni är "core" items?

Fungerar muramana på honom igen?

Letar efter en champ man kan försöka carrya med och spelad kha en del innan de gjorde om honom :P

Edit:

Eller skall man lära sig kassadin och bli bra för att sedan carrya?

Khazix funkar utmärkt i alla elos, jag bygger honom som nightblue3 dvs Lizard elder, black cleaver, last whisper (ifall de har mkt armor), sen tank items.
Citera
2014-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (igdkmd64.sys)

Ibland när jag spelar LoL får jag bluescreen och detta dyker upp.... Fruktansvärt irriterande.

Antar att det är Windows 8.1 som spökar.

Har en Asus laptop med 8 Gig ram, Inte HD graphics 4000.

Googlat lite men inte hittat något relevant

Nån som vet hur man går tillväga?

Uppdatera BIOS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in