2014-05-14, 21:20
Medlem
Guldbrev gjorde ett resultat 2012 på nästan minus 7,5 miljoner kronor. 2011 gjorde Guldbrev en vinst på över 10 miljoner kronor.

Guldbrev AB
http://www.allabolag.se/5567433460/Guldbrev_AB

Så vad hade René Akofely och Guldbrev AB ihop?
Citera
2014-05-14, 21:26
Bannlyst
Lillgangster ifran Surulere, Nigeria.

Har blast manga personer och nu fick han tillbaks, many people would have liked to strangled him with his own guts...
Citera
2014-05-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Helt klart att det finns många med motiv, men hur kommer Kungsgatan 50 i centrala Stockholm vilket är en kontorsadress / kontor in i detta? Hade han hittats död i Hässelby eller i någon park etc. hade jag inte höjt på ögonbrynen men inne i Kungsgatan 50...?

Jag tycker kopplingen till Guldbrev verkar intressant, skulle inte förvåna mig om han "placerat" pengar där och nu ville ha lite avkastning..vad jag förstår på rykten så var han sugen på att göra jobb igen och hans namn figurerade i rånet i Akalla nyligen där en värdebil rånades utanför DN.... Nu kände jag inte honom men det som talar emot att han var inblandad Guld*rev är att det skulle vara en smart investering och han var inte känd för att vara speciellt smart. Tror mer på att han väntade och lurade på någon att komma till Guldbrev och sedan råna stället ( i tron om att allt guld förvarades där) men att personen i fråga som kom först till jobbet istället knäppte honom... Kan inte tro att Guldb*ev har rent mjöl i påsen..

I kalla faktas , det smutsiga guldet så visade de Sveriges misstänkt största guldhälare och det var en butik i Vällingby..Som bekant ligger Vällingby endast 2 stationer från Hässelby...Så nu har vi Guld*rev,Guldhälare i Vällingby och sen en "gangster från Hässelby...Jag ser iaf en röd tråd här...
Citera
2014-05-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireless11
Känner du dig lättad nu när du vågat tala ut :P???

Det har du ha jävligt rätt i. Om inte annat har herr Stake vänner på "andra sidan"
Citera
2014-05-14, 21:38
Medlem
King Pins avatar
Släpp Guldbrev, det verkar ägas av en riskkapitalfirma som äger även Caliroots, Footway, Whitaway etc etc, verkar mkt långsökt att de skulle ha med något av detta att göra.

http://www.eequity.se/portfolio
Citera
2014-05-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Gås
Om han blev dömd vet jag inte.
Men det du skriver om var ett cigarettinbrott på Ekerö. Rene och Bulent (stavning) "Bullen" fick polisen efter sig, åkte av vägen och hamnade i vatten. Rene tog sig ut, Bullen fick inte loss säkerhetsbältet och drunknade. Detta måste var 20 år sedan, minnet kan svika men det är min minnesbild av vad som berättades.

Ken Rings genombrottslåt "Eld och djupa vatten" handlar om denna händelse...

http://www.youtube.com/watch?v=-f33_j84qQQ
Citera
2014-05-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Släpp Guldbrev, det verkar ägas av en riskkapitalfirma som äger även Caliroots, Footway, Whitaway etc etc, verkar mkt långsökt att de skulle ha med något av detta att göra.

Eller hur va?

Omsättning på 372 tkr, ReF - 20 057 tkr, tillgångar 153 266 tkr.

Läs bokslut så stärks teorin om fiffel och båg än mer! eEquity AB ORG.NR: 556809-0657 ökade förlusten med nästan 18 miljoner på ett år!

Så något framstående bolag är Equity AB inte

För dem som inte vet så är Patrik Hedelin grundare till megafiaskoblufen boo.com
Senast redigerad av sw1 2014-05-14 kl. 21:54.
Citera
2014-05-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin

Mycket möjligt att det inte finns kopplingar men värt att kolla upp ändå då Kungsgatan 50 är ett märkligt ställe för detta mord... Att riskkapitalfirmor är eller varit delägare är inget som gör att det inte kan hända saker... Kolla t.ex. mordet på pokerspelaren Andreas Oscarsson i augusti 2009 vilket åtföljdes av en märklig "olycka" när en person "ramlade" ut från Hotell Anglais och avled. Centrala Stockholm, investmentbolag och en viss M*gnus Grö*ndal som i sin tur figurerat i Guldbrev, Mobillån m.m. förkommer även som väldigt instrumentell i mordet på Oscarsson 2009.

"Finans"-branschen är för övrigt full av psykopater.
Citera
2014-05-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur är det med de tre bröderna, är de i samma kretsar som brodern?

Jag fick detta pm som utger sig för att vara hans bror. Han verkar vara ungefär på samma nivå som sin bror. Skolade i skolan verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av hawk125
din lilla horunge ska hitta dig du sitter kalla min bror neger. känner du han vet du vem han e . e du bästa vän med han din mamma knullar
Citera
2014-05-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Jag tycker kopplingen till Guldbrev verkar intressant,

Jag tror polisen kan gräva guld genom att rota i det företaget.
Citera
2014-05-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag fick detta pm som utger sig för att vara hans bror. Han verkar vara ungefär på samma nivå som sin bror. Skolade i skolan verkar det som.

Men hans bror är en neger! Och kriminell sådan som med sin familj nyttjat svenska folket till bristningsgräns. Begravningen blir en pissorgie av lycka...
Citera
2014-05-14, 22:21
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Gås
Om han blev dömd vet jag inte.
Men det du skriver om var ett cigarettinbrott på Ekerö. Rene och Bulent (stavning) "Bullen" fick polisen efter sig, åkte av vägen och hamnade i vatten. Rene tog sig ut, Bullen fick inte loss säkerhetsbältet och drunknade. Detta måste var 20 år sedan, minnet kan svika men det är min minnesbild av vad som berättades.

Stämmer med mitt minne. Dock, de var tre i bilen. Den tredje personen, F, satt och ryckte i bältet som en besatt för att för att få loss Bullen. Rene prioriterade att komma undan väktarna, simmade iväg och lät sin vän drunkna.

Jag har flera erfarenheter av möten med Rene, några av dem mindre trevliga, inget av dem positivt. Dum som ett spån var han och dessutom extremt benägen att ta till våld. En farlig kombination. Dessutom ganska skicklig på det sistnämnda tyvärr. Jag råkade aldrig ut för det själv, men vet flera som gjorde det och det gick sällan bra för dem.

Apropå hånandet en bit upp i tråden mot personen som stötte på Rene på Vällingby station... Jag minns inte hur gammal Rene var första gången jag såg honom göra någon riktigt illa, men han var livsfarlig redan i unga tonår. Därefter har det eskalerat. Det är nog inte många som sörjer hans bortgång, desto fler som känner en viss skadeglädje idag. Med tanke på hans belastningsregister är det märkligt att han enbart fick 7 år för terminalrånet, och dessutom kom ut redan efter 4 år. Han var helt enkelt inte en god människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in