Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Spelar det egetligen om det är vilja eller instinkt som gör att hunden gör det? du tvingar den inte på nåt sätt och den lider inte av det? så vad är felet?
Man tvingar den kanske inte, men man får dess instinkter att tvinga den om man manipulerar den på rätt sätt, det är inte det att den VILL utan att den MÅSTE på grund av sina instinkter. :P
Vad som är felet är att det inte är nåt försvarligt att göra, även om hunden inte lider av det. Det är det jag vill få fram. Man kan inte säga att man sysslar med nåt som är "OK" om man har sex med djur.
Gå tillbaka på det jag skrev om när djursex är rätt så ska jag dra ett exempel för dig.
Tänk dig att du donerade pengar till en fond för att bota cancer varje dag eller nån gång i veckan och du trodde du gjorde dig själv och mänskligheten en tjänst men att du egentligen bara donerade till en privatperson som bara tog pengarna i sin egen ficka och utnyttjade dig och hade en massa kul för pengarna. Du lider kanske inte av detta för du TROR du gör en bra sak, och det kanske fortsätter såhär livet ut... du jobbar och donerar pengarna till cancerfonden och den här idioten bara fortsätter att ta njutning av pengarna och lurar dig. Vi säger också att du inte skulle förstått att han lurar dig och utnyttjar dig även om nån skulle förklara det för dig.
Men om nu ett par utomstående personer skulle stå och se det här hända och utnyttjaren skulle säga "hon lider ju inte av det! så vad är problemet?" skulle du ändå tycka det var en OK sak att göra? NEJ! Även om du inte förstår så mycket är du helt klart orättvist utnyttjad och det är INTE en försvarlig sak att göra! och absolut inte nånting som dom utomstående borde klappa honom på ryggen för bara för att han kan utnyttja dig och ha eget kul av det utan att du lider.
Har man djursex på ett sätt som inte skadar djuret är man den bättre typen av zoofil, men det betyder inte att man gör nånting som är OK och försvarligt! inte för att det är "fel" eller "syndigt" utan för att det är utnyttjning på precis samma sätt som pedofili.
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och vad det gäller djur = barn så är det faktiskt så att du inte kan göra den gämförelsen så länge vi tex inte tillåter kasterering och avlivning av barn...
DJUR = ÄGODELAR
....
Så att djur kan älska precis som du, kan känna sorg, lycka... ja, har känslor spelar ingen roll för dig? Att det är ett litet liv som är helt utlämnat till dig, det rör dig inte i ryggen? .... där försvann all min respekt för dig.
Du har precis samma attityd som man hade mot svarta och indianer förr i tiden.