2006-08-23, 19:49
Medlem
Rixpundares avatar
Du är seriöst sjuk du killen! Sök hjälp!Det gäller alla er andra perversa jävlar som sympatiserar med trådskaparen ochså.Djuren ska man ge fan i! O jösses alltså man trodde att man hade sett och hört allt.....
Citera
2006-08-24, 10:58
Medlem
När du nu har sex med djur... hur går det till. Ordet sex är juh ganska brett.

Är det så att du låter jycken lapa dig och sen ta dig bakifrån? Eller är det bara lapning... är det lixom sex åt ett håll eller blir båda tillfredställda? Eller får jycken bara slicka lite?
Citera
2006-08-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Exakt...

Vad jag retar up mig på är att folk hela tiden ska gämnföra djur med antingen barn eller efterblivna... mer eller mindre säga att "dom stackars djuren förstår ju inte vad dom gjör och gör det bara för att dom blir lurade till det" får mig att fundera hur f-n dom tror att djur förökar sig i naturen...

Vad jag vet är det bara apor, människor och vissa typer av delfiner som har sex för njutningens skull, alla dessa hör till dom intelligentaste varelserna här på vår jord. Hundar är INTE en av dem så att säga att bara för att hundar ifråga är vuxna och har sexualdrift har sex på grund av att dom vill det är bara b*llshit.
Hundar har bara sex just för att föröka sig, INTE för att det är skönt. Det är en INSTINKT som dom har för att deras art ska fortleva. Saker som doften av löptik, när en annan hund står i en inbjudande position, etc... sätter igång dessa instinkterna. Tro inte att hunden gör det för att den blev sugen på ett knull.
Eftersom våra tamhundar är totalt präglade på människor och ser dom som sin "flock" i alla aspekter tror hundarna också att dom kan para sig och få valpar med oss om vi "löper". Men tro inte fan att hunden blir knullsugen på dig eller knullsugen alls, allt handlar om hur hundens instinkter är programmerade för artens bästa.

Både barn och hundar är varelser som inte vet lika bra som dom vuxna/ägaren och är helt utlämnade! Så visst kan man jämföra barn och djur.

Hundar, precis som ett barn som inte förstår så mycket om dessa saker, kan bli lärda att sex är nånting bra att göra/gå med på eftersom det gör den vuxne/ägaren glad. Även om barnet eller hunden inte lider av det, är det en sak som borde klassas som försvarligt och rätt att göra? NEJ! det är extrem missbrukning av tillit enligt mig. För precis lika mycket som sex kan vara en fin sak är det vidrigt när man utnyttjar nån, SPECIELLT nån som inte vet bättre.

När hunden inte utnyttjas är när den parar sig med en ANNAN HUND, då gör båda två det av instinkt och för att få valpar/sprida sitt släkte vidare och DET är enda anledningen hundar har sex. Har hunden sex med en människa har det inget syfte alls fast hunden tror det, bara att människan tycker det är skönt medan hunden som gjorde det för att föra sin art vidare hade sex helt i onödan för att den inte visste bättre. Det tycker jag är utnyttjande.
Citera
2006-08-25, 17:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiries
Vad jag vet är det bara apor, människor och vissa typer av delfiner som har sex för njutningens skull, alla dessa hör till dom intelligentaste varelserna här på vår jord. Hundar är INTE en av dem så att säga att bara för att hundar ifråga är vuxna och har sexualdrift har sex på grund av att dom vill det är bara b*llshit.
Hundar har bara sex just för att föröka sig, INTE för att det är skönt. Det är en INSTINKT som dom har för att deras art ska fortleva. Saker som doften av löptik, när en annan hund står i en inbjudande position, etc... sätter igång dessa instinkterna. Tro inte att hunden gör det för att den blev sugen på ett knull.
Eftersom våra tamhundar är totalt präglade på människor och ser dom som sin "flock" i alla aspekter tror hundarna också att dom kan para sig och få valpar med oss om vi "löper". Men tro inte fan att hunden blir knullsugen på dig eller knullsugen alls, allt handlar om hur hundens instinkter är programmerade för artens bästa.

Både barn och hundar är varelser som inte vet lika bra som dom vuxna/ägaren och är helt utlämnade! Så visst kan man jämföra barn och djur.

Hundar, precis som ett barn som inte förstår så mycket om dessa saker, kan bli lärda att sex är nånting bra att göra/gå med på eftersom det gör den vuxne/ägaren glad. Även om barnet eller hunden inte lider av det, är det en sak som borde klassas som försvarligt och rätt att göra? NEJ! det är extrem missbrukning av tillit enligt mig. För precis lika mycket som sex kan vara en fin sak är det vidrigt när man utnyttjar nån, SPECIELLT nån som inte vet bättre.

När hunden inte utnyttjas är när den parar sig med en ANNAN HUND, då gör båda två det av instinkt och för att få valpar/sprida sitt släkte vidare och DET är enda anledningen hundar har sex. Har hunden sex med en människa har det inget syfte alls fast hunden tror det, bara att människan tycker det är skönt medan hunden som gjorde det för att föra sin art vidare hade sex helt i onödan för att den inte visste bättre. Det tycker jag är utnyttjande.

Spelar det egetligen om det är vilja eller instinkt som gör att hunden gör det? du tvingar den inte på nåt sätt och den lider inte av det? så vad är felet?

Och vad det gäller djur = barn så är det faktiskt så att du inte kan göra den gämförelsen så länge vi tex inte tillåter kasterering och avlivning av barn...

DJUR = ÄGODELAR
Citera
2006-08-25, 18:17
Medlem
Citat:

DJUR = ÄGODELAR
Med det menar du att man kan göra precis vad som helst med dem?
Man kan precis som med andra sexleksaker stoppa in dem i garderoben och plocka fram dem när man har lust?
Citera
2006-08-25, 19:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athena
Man kan precis som med andra sexleksaker stoppa in dem i garderoben och plocka fram dem när man har lust?

Nej, men det är en väsentlig sak som skiljer dom från barn/utveklingsstörda.

Och så länge ingen orsakas lidande står det oss fritt att använda dom bäst vi vill...
Citera
2006-08-25, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Athena

Ja, bara man inte skadar den.
Citera
2006-08-25, 19:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hund-
Ja, bara man inte skadar den.

Det skulle dock orsaka en troligtvis ganska anseende mån av lidande då det rör sig om sociala djur.
Citera
2006-08-25, 19:41
Medlem
Citat:
Spelar det egetligen om det är vilja eller instinkt som gör att hunden gör det? du tvingar den inte på nåt sätt och den lider inte av det? så vad är felet?

Man tvingar den kanske inte, men man får dess instinkter att tvinga den om man manipulerar den på rätt sätt, det är inte det att den VILL utan att den MÅSTE på grund av sina instinkter. :P

Vad som är felet är att det inte är nåt försvarligt att göra, även om hunden inte lider av det. Det är det jag vill få fram. Man kan inte säga att man sysslar med nåt som är "OK" om man har sex med djur.

Gå tillbaka på det jag skrev om när djursex är rätt så ska jag dra ett exempel för dig.
Tänk dig att du donerade pengar till en fond för att bota cancer varje dag eller nån gång i veckan och du trodde du gjorde dig själv och mänskligheten en tjänst men att du egentligen bara donerade till en privatperson som bara tog pengarna i sin egen ficka och utnyttjade dig och hade en massa kul för pengarna. Du lider kanske inte av detta för du TROR du gör en bra sak, och det kanske fortsätter såhär livet ut... du jobbar och donerar pengarna till cancerfonden och den här idioten bara fortsätter att ta njutning av pengarna och lurar dig. Vi säger också att du inte skulle förstått att han lurar dig och utnyttjar dig även om nån skulle förklara det för dig.

Men om nu ett par utomstående personer skulle stå och se det här hända och utnyttjaren skulle säga "hon lider ju inte av det! så vad är problemet?" skulle du ändå tycka det var en OK sak att göra? NEJ! Även om du inte förstår så mycket är du helt klart orättvist utnyttjad och det är INTE en försvarlig sak att göra! och absolut inte nånting som dom utomstående borde klappa honom på ryggen för bara för att han kan utnyttja dig och ha eget kul av det utan att du lider.

Har man djursex på ett sätt som inte skadar djuret är man den bättre typen av zoofil, men det betyder inte att man gör nånting som är OK och försvarligt! inte för att det är "fel" eller "syndigt" utan för att det är utnyttjning på precis samma sätt som pedofili.

Citat:
Och vad det gäller djur = barn så är det faktiskt så att du inte kan göra den gämförelsen så länge vi tex inte tillåter kasterering och avlivning av barn...

DJUR = ÄGODELAR

....

Så att djur kan älska precis som du, kan känna sorg, lycka... ja, har känslor spelar ingen roll för dig? Att det är ett litet liv som är helt utlämnat till dig, det rör dig inte i ryggen? .... där försvann all min respekt för dig.
Du har precis samma attityd som man hade mot svarta och indianer förr i tiden.
Citera
2006-08-25, 20:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Man tvingar den kanske inte, men man får dess instinkter att tvinga den om man manipulerar den på rätt sätt, det är inte det att den VILL utan att den MÅSTE på grund av sina instinkter. :P

Vad som är felet är att det inte är nåt försvarligt att göra, även om hunden inte lider av det. Det är det jag vill få fram. Man kan inte säga att man sysslar med nåt som är "OK" om man har sex med djur.

Gå tillbaka på det jag skrev om när djursex är rätt så ska jag dra ett exempel för dig.
Tänk dig att du donerade pengar till en fond för att bota cancer varje dag eller nån gång i veckan och du trodde du gjorde dig själv och mänskligheten en tjänst men att du egentligen bara donerade till en privatperson som bara tog pengarna i sin egen ficka och utnyttjade dig och hade en massa kul för pengarna. Du lider kanske inte av detta för du TROR du gör en bra sak, och det kanske fortsätter såhär livet ut... du jobbar och donerar pengarna till cancerfonden och den här idioten bara fortsätter att ta njutning av pengarna och lurar dig. Vi säger också att du inte skulle förstått att han lurar dig och utnyttjar dig även om nån skulle förklara det för dig.

Men om nu ett par utomstående personer skulle stå och se det här hända och utnyttjaren skulle säga "hon lider ju inte av det! så vad är problemet?" skulle du ändå tycka det var en OK sak att göra? NEJ! Även om du inte förstår så mycket är du helt klart orättvist utnyttjad och det är INTE en försvarlig sak att göra! och absolut inte nånting som dom utomstående borde klappa honom på ryggen för bara för att han kan utnyttja dig och ha eget kul av det utan att du lider.

Har man djursex på ett sätt som inte skadar djuret är man den bättre typen av zoofil, men det betyder inte att man gör nånting som är OK och försvarligt! inte för att det är "fel" eller "syndigt" utan för att det är utnyttjning på precis samma sätt som pedofili.

Den dan ett djur räddar mäbniskoliv genom att inte ha sex med en mäniska, då kanske ditt inlägg skulle ha nån som helst vikt...

Citat:

Så att djur kan älska precis som du, kan känna sorg, lycka... ja, har känslor spelar ingen roll för dig? Att det är ett litet liv som är helt utlämnat till dig, det rör dig inte i ryggen? .... där försvann all min respekt för dig.
Du har precis samma attityd som man hade mot svarta och indianer förr i tiden.

Djur är djur, inte människor och ska inte gämnföras eller gämnställas med mäniskor
Citera
2006-08-25, 20:56
Medlem
Citat:
Den dan ett djur räddar mäbniskoliv genom att inte ha sex med en mäniska, då kanske ditt inlägg skulle ha nån som helst vikt...

Försök inte. Jag sa det var ett EXEMPEL, inte att det skulle innebära precis samma saker på det sättet. Vad jag ville exemplera var att man tror man gör nånting bra för sig och för sin ras men egentligen bara blir utnyttjad av nån för dess egen njutning. Även om denna individ inte skulle förstå att den blir utnyttjad och inte lida av det... så borde väl dom utomstående som förstår vad som händer inte tycka det utnyttjaren gör är nåt OK och försvarligt bara för det.
Där har du en förklaring eftersom du inte verkar fatta hur man ska tolka exempel. Gå tillbaka och läs igen, förstår du nu?

Sen vill jag gärna höra av dig på vilket sätt du finner djursex OK och försvarligt.

Citat:
Djur är djur, inte människor och ska inte gämnföras eller gämnställas med mäniskor

Precis så sa man om svarta och indianer förr i tiden, dom var inte värda nånting och kunde inte jämnställas oss vita människor. Inga exceptioner. Sen fattade vi att detta var fel. Djur kanske inte är människor men dom är varelser med känslor precis som vi och inget man behandlar som om dom skulle haft lika lite värde som en dörrmatta. Dom kanske inte ska ses som vår jämlike, men vi människor ska inte missbruka makten vi har över dem bara för att vi kan! Det är ett liv vi pratar om som är helt utlämnat till dig och om det är ditt djur, säkert också älskar dig med hela ditt hjärta, då ska man ta hand om det och bry sig om det och använda sin överlägsna intelligens till att se till att man gör det som är bäst för det... inte utnyttja det för att tillfredsställa sina egna sexuella behov och dessutom tro det man gör är OK! Precis samma saker gäller för ett barn eller en handikappad, så visst kan man dra paraleller.

Att djur är våra små leksaker och ägodelar är bara skit vi har FÅTT FÖR OSS, det finns inget som säger att det verkligen SKA VARA SÅ. Så varför försvara det?
Citera
2006-08-25, 21:18
Medlem
Sereenas avatar
Saken du och så många andra inte verkar förstå är att om djuret inte vill så låter dom bli ( det är lång ifrån alla hundar tex som visar nåt sopm helst intresse) och så vitt hunden anbelangar så är vi medlemmar flocken och därmed lämplig partner, och då hundar saknar konceptet orsak/verkan i den utsräckning som krävs för att veta att parning = valpar så är det ju ganska uppenbart att dom inte "har sex för att få barn" insitinkterna säger att sex är nåt bra som ska idkas vid alla tillfällen som ges, at det är något positivt, på det sättet är vi människor likadana.

En följdfråga till dig då, varför är det fel att ha sex med en hund, men inte att tex lära dom att gå i koppel, eller äta torrfoder som garanterat inte är lika gott som "naturlig" kost. Du är emot sexuell kontakt med djur för att det är 2utnyttjande" och "bara för vår njutning", är du då emot all form av djurhållning? Det måste du ju vara (iaf privat husdjurshållning) eftersom det endast handlar om ett utnyttjande av djurets instinkter (flockinstinkten) för våran njutning (sällskap, arbetsverktyg mm)...?

Edit: Tillägg

Vad det gäller referensen till svarta/röda/gula vs vita sä är det ju totalty irrelevant. för det ahndlar om människor, samma art... eller är du ute eter att hundar ska få samma rttigheter som människor? rösträtt och rubbet...

Jag har aldrig påstått att djur inte har känslor... Jag säöger bara det att hur du än vrider och vänder på det så är dom ägodelar, och så länge ingen lider av det (människa eller djur) så är det upp till var och en att avgöra vad dom vill använda sitt djur till. Och om hunden nu skulle lida av att bli "lurad" att göra som vi vill, så måste ju all form av dressyr och husdjurshållning vara fel på samma grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in