Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Att Chiellini bara går in för att skada är fan det bittraste jag hört. Han är hård på planen ja. Zlatan har alltid sagt att han är den jobbigaste att möta. Chiellini är en riktig vinnarskalle. Direkt när domaren blåser igång matchen är det på allvar och direkt efter så är han väldigt ödmjuk. Ta matchen mot Napoli förra säsongen. Cavani armbågar Chiellini. Chiellini ger tillbaka genom att dra honom i håret. Båda aktionerna kunde leda till röttkort. Men direkt efter så går han fram till Cavani och tar honom i hand och hälsar honom bra match osv. Samma gjorde Cavani. Chiellini hamnar ofta i dueller med andra spelare och han ger fan jämt en klapp på axeln eller hjälper en upp efter.
Det är hur du uppfattar han som. Jag har extremt svårt att se Chiellini som någon ödmjuk kille, säsonger av konstanta tvivelaktiga ingripanden får mig att se hans beteende mer som ett spel för att upprätthålla en viss image som gör att han kan fortsätta med sitt spel på plan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Sen det du skrev om Totti, att varför ska han bry sig vad han tycker och tänker om honom? Ja varför ska Chiellini bry sig om att vissa tycker att han spelar hårt och fult. Han gör det otroligt bra och förutom Serie A titlar, så får han nästan varje säsong en titel för bäste back också.
För Totti går inte ut och leker ängel efter matchen med sina hundögon som Chiellini gör. Han behöver inte bevisa nåt för någon.
---------------
De Rossi bör absolut inte spela mittback för Italien, då jag anser han som vital för Italiens mittfältsspel. Utan De Rossi vid mitten blir Italien och Pirlo oerhört lättlästa. Med De Rossi på mitten har man ännu en spelare med fantastiska fötter som kan spelfördela. Det ger Italien alternativ när Pirlo blir manmarkerad hela matchen.
Har förövrigt hellre Motta än Montolivo på den tredje mittfältsplatsen, då Montolivo inte håller någon vidare nivå. Problemet är att det blir nog för defensivt med Motta, så möjligen Candreva istället? Vet dock inte hur bra han är på mitten, men han började karriären där om jag inte misstar mig.
Maggio var ju sjukt bra vid Confederations och då kom han från en svag säsong också. Anser han är en risk värd att ta. Synd att Balzaretti är en skugga av sitt forna jag (och skadad då), den lyckan jag kände när Roma värvade honom har jag inte känt för många värvningar.
Annars känns det som om Italien är svagare än vad man var för två år sen i EM. I Confederations Cup var man sjukt skakiga och försvarsspelet var under all kritik många gånger om. Pirlo är inte lika bra som han var då och man har ingen klar referenspunkt i anfallet som då med Cassano. Tveksamt om Prandelli ger han samma roll i VM.
Annars ser jag mest framemot att se Cerci lira i sommar, ska bli kul att se hur han håller mot de större lagen även om jag inte har mycket övers för han efter hans överdrivna firande mot Roma...