2014-05-14, 08:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Scham**n H*dd*d, som står skriven på adressen, verkar ha bedrivit sin verksamhet, (Tallens Bar & Grill), i lokalerna på Kungsgatan 50.

Restaurangen hette Chaplins, och låg inte på Kungsgatan 50.
Citera
2014-05-14, 08:53
Medlem
Alkaloidens avatar
Jag kan bekräfta att det är Kungsgatan 50, det är en kontorsbyggnad, någon som jobbade där möjligtvis? Aftonbladet skrev att de hittat tomhylsor bredvid kroppen, någon som var sist ut från jobbet igår och blev skjuten i trappuppgången på väg hem?
Citera
2014-05-14, 08:55
Medlem
Vad är det för företag som är reggade på den adressen?
Citera
2014-05-14, 08:55
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Restaurangen hette Chaplins, och låg inte på Kungsgatan 50.

Ok. Antog det pga: http://www.restaurangkartan.se/016558/Chaplins_Bar
Citera
2014-05-14, 08:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaloiden
Jag kan bekräfta att det är Kungsgatan 50, det är en kontorsbyggnad, någon som jobbade där möjligtvis? Aftonbladet skrev att de hittat tomhylsor bredvid kroppen, någon som var sist ut från jobbet igår och blev skjuten i trappuppgången på väg hem?

Om det är någon som jobbar där så kan vi nog utgå från att personen var sist hem. Fast han kan ju också hittats högt uppe, och att personer som arbetar längre då alltså kan gått hem senare utan att märka det. Om det stämmer att det låg tomhylsor i trappen så skulle jag dock luta mot att han sköts sent igår kväll, antagligen i samband med ett halvskumt "affärsmöte".

Återstår gör förstås också att han helt enkelt fallit illa.
Citera
2014-05-14, 08:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Ok. Antog det pga: http://www.restaurangkartan.se/016558/Chaplins_Bar

Sorry, du har rätt! Chaplins låg på Kungsgatan 50. Blandade ihop den med en annan.
Citera
2014-05-14, 08:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att på cityadresser där det bara är en enda person skriven så är denne sällan boende där. Hen kan jobba utomlands, vara kringflyttande eller så, eller av annan anledning vilja ha sin post till aktuell adress.

Så, vi ska nog inte dra slutsatsen att han bor där. Hans (avregistrerade) företag har angiven besöksadress på Kungsgatan 50. http://www.allabolag.se/5566383542/Tallens_Bar_och_Grill_AB (det vill säga "Chaplins").

Å andra sidan är ju styrelseuppdrag inom restaurangbranschen något som ibland kan kopplas samman med en viss överrisk att mördas, om man uttrycker det så.

Så kan det förstås vara.

Jo, att vara aktiv inom restaurangbranschen kan ju leda till våldsamheter ibland.

Citat:

Eller så var det någon som varit ute och svirat och tänkte sova över på kontoret.

Expressen skriver att han blivit misshandlad och Aftonbladet att det handlar om tomhylsor och därmed så får man anta att han är skjuten, vilket leder oss in i de lite tyngre kriminella kretsarna.
Citera
2014-05-14, 09:00
Medlem
Citat:

Låter inte så troligt. Mer sannolikt har det att göra med en affärsuppgörelse.
Citera
2014-05-14, 09:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Expressen skriver att han blivit misshandlad och Aftonbladet att det handlar om tomhylsor och därmed så får man anta att han är skjuten, vilket leder oss in i de lite tyngre kriminella kretsarna.

Tomhylseuppgiften kan också ha koppling till skjutningen i Göteborg häromdagen, där just tomhylsor väl hittades i trapphuset. Tror mig känna igen att det har hänt tidigare då det skett ett allvarligt brott och något liknande sker strax efter – medierna drar slutsatser eller får in uppgifter som påminner om det tidigare brottet, på ett sätt som inte är överensstämmande med verkligheten.
Citera
2014-05-14, 09:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Eller inte. Vilken wannabegangster som helst från förorten verkar ju vara kapabel att skjuta ner någon utan att alltför mycket ligger bakom. Säger inte att du har fel, men kanske lite tidigt att dra slutsatsen att det är tunga gubbar som ligger bakom det här.
Citera
2014-05-14, 09:07
Medlem
sabress avatar
Går det att få fram hyresvärden till lokalen? Enligt recensioner om Chaplins så ska det ha funnits påklistrade lappar om att lokalen söker nya hyresgäster. Detta skrevs 2010, snart fyra år sedan.

Citat:
Det här stället är nerlagt. Enligt en lapp på dörren står det att hyresvärden vill ha ´annan verksamhet´ i denna lokal.

http://www.restaurangkartan.se/016558/Chaplins_Bar

Någon som vet när verksamheten avregistrerades? Har ju ändå gått fyra år. Lite skumt, kan jag tycka.
Citera
2014-05-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Eller inte. Vilken wannabegangster som helst från förorten verkar ju vara kapabel att skjuta ner någon utan att alltför mycket ligger bakom. Säger inte att du har fel, men kanske lite tidigt att dra slutsatsen att det är tunga gubbar som ligger bakom det här.

En yngre gangster kan vara kapabel till det men den typen av skjutningar sker ofta i förorten. Sällan centralt i huvudstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in