Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Beror lite grann på hur man väljer att levla. Questa eller bli boostade i dungeons skiljer sig väldigt mkt. När jag och mina vänner körde RaF när det introducerades, så körde vi boost i dungeons, och tog 3-4 levels per runda i genomsnitt, upp till level 40. Sen blev det kanske 2 per dungeon. Men det bör kunna göras utan problem på några få timmar.

hmm, ej boosting men kanske para upp o nöta dungeons är snabbast? en tank o en healer.
Citera
2014-05-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Svåraste bossen SoO HC?

Vårt raid-team sitter fast på Malkorok atm och då har vi hoppat över Shamans pga vi fattas en tredje tank till den. Rätt svår boss

Detta är inte HC, men ändå, tänkte slänga in det. FYFAN vad jag hatar Thok alltså. Förra veckan one shottade vi honom utan ett jävla problem... Igår med samma team tog vi 3 timmar och och kanske 20-30 wipes totalt. Helt sjukt hur störigt det är alltså..
Citera
2014-05-13, 10:09
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
hmm, ej boosting men kanske para upp o nöta dungeons är snabbast? en tank o en healer.

Ja, det hade nog fortfarande varit effektivare än att questa.

När vi körde ZF, hade vi en paladin som stack och pullade hela instansen, fram till ingången, där stod vi och lurade. Han använde concecration för att få ner dom till 10-5% hp och då hoppade han ut, och vi aoeade ner. Vilket resulterade i att vi fick all mob-xp. Dock så va detta i lich king, så jag vet inte om det fortfarande funkar.
Citera
2014-05-13, 16:04
Medlem
scarlots avatar
Fan, skulle köpa mig en race change, men använde den på en av mina gamla alts (med samma namn, dock på annan server) som jag inte använt sen lich king
2 timmar sen jag skrev ticket. Får la svar imorgon, om jag har tur.
Citera
2014-05-13, 17:05
Medlem
Winbots avatar
Kan shamaner aoe pulla instancer och överleva?
Tänkte lite som en dk om man skulle vilja köra igenom äldre instancer igen bara för nostalgi om det skulle vara möjligt att pulla hela skiten, vet att deras aoe inte är något att hänga i julgranen.
Citera
2014-05-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winbot
Tänkte lite som en dk om man skulle vilja köra igenom äldre instancer igen bara för nostalgi om det skulle vara möjligt att pulla hela skiten, vet att deras aoe inte är något att hänga i julgranen.

Ja det går nog bra att pulla hela skiten...

Couldn't resist Någon mer kunnig kanske kan svara.
Citera
2014-05-13, 19:23
Medlem
scarlots avatar
Citat:

Tror det är svårare att överleva en hel instans genom att pulla hela på en gång, men du hade antagligen inte haft några problem med att springa igenom dom flesta gamla instanserna.
Citera
2014-05-14, 02:54
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:

Shamans har ju spelets bästa AOE spell, lär nog gå hur bra som helst. Bara testa på
Citera
2014-05-14, 04:42
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Någon som är bra på hunters? Har BM som main men tänkte lägga till survival som off. Vad är det för skillnad egentligen förutom attackerna? Är det skillnad på gear eller används samma? Vilka stats bör jag stacka istället?
Citera
2014-05-14, 08:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Någon som är bra på hunters? Har BM som main men tänkte lägga till survival som off. Vad är det för skillnad egentligen förutom attackerna? Är det skillnad på gear eller används samma? Vilka stats bör jag stacka istället?

Skillnad vet jag inte riktigt, aldrig varit speciellt förtjust i BM och har varit survival nu sedan cata. Du får en till dot att underhålla (Black arrow) och krasst sagt kan man väl säga att du byter ut din focus dump från kill command till explosive shot.

Crit är den mest eftertraktade staten efter agility och hitcap och har för mig att BM går mer för haste? Om du nu inte satsat stenhårt på optimerat BM-gear borde det ändå vara ganska blandat så är ju bara att du respeccar och sedan reforgar, eventuellt byter ut lite gems och enchants. Mr Robot är ett enkelt och vettigt redskap för att få reda på vilka förändringar du behöver göra

Jag gillar survival, framförallt med 2- och 4-setbonusen från tier blir det lite av en annan spelupplevelse än utan. Väldigt spammigt om man gillar sånt Cooldowns är lätta att underhålla då det mesta inte ska stackas upp sen är det ju helt klart en fördel att din "bästa" ability inte är beroende av ditt buggiga pet hela tiden..

Jag tycker du ska testa och se vad du tycker
Citera
2014-05-14, 09:39
Medlem
mimiron's head ligger ute för 999 999g nu på mitt ah ... herregud. ska man bränna lite guld tro?
Citera
2014-05-14, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
mimiron's head ligger ute för 999 999g nu på mitt ah ... herregud. ska man bränna lite guld tro?

Är det max bid man kan lägga på AH? Hade jag haft pengarna hade jag i alla fall övervägt det. Vet inte hur lätt man kan soloa Yogg25H utan keepers, eller om det ens är möjligt. Sett att den gått för mellan 125 och 350 000g på andra servrar. Men det är väl olika beroende på ekonomin kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in