2014-05-13, 23:22
Medlem
Esposito1887s avatar
"Dödsfallet inträffade i Stockholmsområdet". "Inget brott bakom".
Känns som självmord när man läser medias rapportering.

Hur som helst, oerhört tragiskt!
Citera
2014-05-13, 23:24
Medlem
GordonGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Nämen vafan. Chockerande och sjukt trist att höra. Någon som vet om han jobbade på något nytt? (Har inte tillgång till imdb f.t)

På IMDB finner jag ingenting men enligt hans sommarprat förra året talade han exalterat om någon djurpark i Bagdad samt betraktelsen av solen från olika platser runt om i världen. Det lät som han funderade på att göra en film om någon av dessa två storys, eller om han yttrade sig för att någon annan skulle "få" dem?
Citera
2014-05-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nja, tyckte att jag hörde på Expressens livesändning att han hittats i sitt hem.

http://www.expressen.se/nyheter/oscarbelonade-malik-bendjelloul-ar-dod/

Trist på en så ung person. Vi går miste om en stor, svensk filmskapare. Searching for sugar man var verkligen fantastisk.

Lyssnade precis på Expressens live-sändning. Hörde bara att det sades att kroppen hittats idag (på eftermiddagen?). Sägs det att kroppen hittades i hans hem?
Citera
2014-05-13, 23:26
Bannlyst
Ja men enligt dig ska man straffas? Stympa liket? Eller ville du bara leka häftig? IDIOT.

Edit: svar till signaturen "Olleja"
Citera
2014-05-13, 23:28
Medlem
SpecialEditions avatar
Känner till filmen men inte mannen bakom så när jag såg hans bild på Expressen var min första tanke att han hade AIDS. Ser ju mager och sjuk ut på bilden till vänster.

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=0f64881c-8ed4-403d-8753-3a7e9fd5cd9c&imageFormat=bauta100
Citera
2014-05-13, 23:30
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Känner till filmen men inte mannen bakom så när jag såg hans bild på Expressen var min första tanke att han hade AIDS. Ser ju mager och sjuk ut på bilden till vänster.

Inte en chans. Då hade media rapporterat om att han avled i sitt hem eller på sjukhus.
Citera
2014-05-13, 23:35
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Allt konstigt då det var solna polisen som hittade honom. Kan det vara så?

What? Du skrev ju själv i ett tidigare inlägg att han enligt polisen hittats i sitt hem. Jag hörde samma uppgift på Expressens livesändning, men det är möjligt att jag missuppfattade eller helt enkelt hörde fel.
Citera
2014-05-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonGreen
På IMDB finner jag ingenting men enligt hans sommarprat förra året talade han exalterat om någon djurpark i Bagdad samt betraktelsen av solen från olika platser runt om i världen. Det lät som han funderade på att göra en film om någon av dessa två storys, eller om han yttrade sig för att någon annan skulle "få" dem?

GT skriver att hans nästa projekt handlade om mannen som kunde tala med elefanter eller något sånt
Citera
2014-05-13, 23:38
Medlem
Vissa går ner väldigt mycket i vikt av depression.

Säger inte att han var deprimerad, men det skulle kunna vara anledningen till att han såg så mager ut.
Citera
2014-05-13, 23:39
Medlem
Balkan-Kings avatar
aldrig hørt om ham, men uanset vad har han sikkert haft talang ترقد في سلام
Citera
2014-05-13, 23:40
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=0f64881c-8ed4-403d-8753-3a7e9fd5cd9c&imageFormat=bauta100

Jag gissar att du aldrig sett en AIDS-sjuk människa. Var kommer ens den här uppgiften ifrån att han skulle haft HIV? Att HIV utvecklas till slutstadiet, AIDS, händer hur som helst inte i dagens Sverige med rätt mediciner.
Senast redigerad av Cruachan 2014-05-13 kl. 23:42.
Citera
2014-05-13, 23:41
Medlem
Är dödsorsaken känd?
Gissar på cancer eller självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in