Citat:
Ursprungligen postat av
RosaBananer
Skulle du tippa på att jag får en operation?
Min personliga åsikt är att du bör få en operation bekostad eftersom det inte primärt handlar om en skönhetsoperation. Operationen är ju till för att avhjälpa ett problem, som du har beskrivit det.
Jag skulle inte satsa pengar på att läkaren ordinerar en operation vid första besöket. Gissningsvis vill läkaren försöka avhjälpa problemen på något annat sätt först. Dels för att en operation så klart är kostsam och dels för att en operation medför risker för dig, även om dessa vid just ditt ingrepp formodligen är ganska låga.
Därför är det viktigt att berätta för läkaren vad du har provat och stå på dig i att detta inte har hjälpt. Kanske kommer läkaren föreslå en annan salva som du då får prova. Ni får tala och tillsammans komma fram till vad som är bäst för dig. Oavsett om det är operation eller någon annan behandling.
Hur som helst är jag övertygad om att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt till slut!
Och är läkaren dålig så kan du alltid gå till en annan. Vissa läkare är mycket tillmötesgående, andra är sura och tjuriga. Det är en ren chansning om man inte känner läkaren sedan tidigare.
Återkom gärna med hur det gick när du varit på ditt läkarbesök!