2014-05-13, 13:49
Medlem
Jag har Precis fått en tid hos en läkare för problem med mina inre blygdläppar. Jag undrar lite om det är någon som fått en operation beviljad och vad som krävs för att få det?
Behöver man mäta upp till ett viss mått? Ha tur med läkare? Eller vad gäller?
Tack för svar!
Citera
2014-05-13, 13:52
Medlem
ManJuices avatar
Offentliga medel får inte användas till skönhetsoperationer.

Sådana operationer bekostas från egna fickor.
Citera
2014-05-13, 13:53
Medlem
pickledonions avatar
Vad för problem vållar dina stora blygdläppar? Tror nämligen att det hänger på det. Kosmetisk operation beviljas vanligen enbart för saker som ej är täckta i vanliga fall, till exempel vanprydande ärr i ansiktet. Om orsaken däremot är att något inte fungerar (sex tillexempel) kan säkerligen detta också fungera som anledning till att få en operation.

För män kan omskärelse till exempel beviljas på grund av att förhuden är för trång för att dras bak, vilket då blir ett hinder för både onani och samlag.
Citera
2014-05-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Behöver inte vara sant. Vet att offentliga medel t ex kan användas för att korrigera utåtstående öron på barn och dylikt. Så har det iaf varit. Är inte så insatt i blydläppsfrågan eftersom jag är man men problem med blygdläppar kan ju innebära fysiska smärta/problem och en operation kan nog finaniseras av de anledningarna.
Citera
2014-05-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Vad för problem vållar dina stora blygdläppar? Tror nämligen att det hänger på det. Kosmetisk operation beviljas vanligen enbart för saker som ej är täckta i vanliga fall, till exempel vanprydande ärr i ansiktet. Om orsaken däremot är att något inte fungerar (sex tillexempel) kan säkerligen detta också fungera som anledning till att få en operation.

För män kan omskärelse till exempel beviljas på grund av att förhuden är för trång för att dras bak, vilket då blir ett hinder för både onani och samlag.

Dom skaver och kläms när jag går och har tighta kläder, smörjer in dom dagligen med salva med de blir små spricker i dom ändå ibland. Dom är ivägen vid sex men om det inte vore för problemen som finns hela tiden så skulle jag inte sökt hjälp. Mäter upp den ena till 4,5cm och den andra 5,5 cm. Der är alltså mina inre blygdläppar jag pratar om och har inte sökt hjälp för att jag mår psykiskt dåligt av dom utan fysiskt.
Citera
2014-05-13, 14:01
Medlem
Citat:

Har inte kontaktat läkare Pgr av skönhetsskäl, utan att jag fysiska problem med dom.
Citera
2014-05-13, 15:30
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:

Nja VISSA landsting kan ställa upp med plastik om patienten bevisligen lider psykiska men av sitt utseende.
Dock så krävs det då ett intyg från psykolog och psykiater innan det kan bli aktuellt.
Citera
2014-05-13, 21:53
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBananer
Dom skaver och kläms när jag går och har tighta kläder, smörjer in dom dagligen med salva med de blir små spricker i dom ändå ibland. Dom är ivägen vid sex men om det inte vore för problemen som finns hela tiden så skulle jag inte sökt hjälp. Mäter upp den ena till 4,5cm och den andra 5,5 cm. Der är alltså mina inre blygdläppar jag pratar om och har inte sökt hjälp för att jag mår psykiskt dåligt av dom utan fysiskt.

När det gäller taktiken hos läkaren så bör du vara tydlig med dina problem och med vilken omfattning de har. Skönmåla inget, säg som det är, men överdriv samtidigt inte heller. Berätta att du har försökt med salvor men att inget verkar hjälpa.

I värsta fall får du besöka plastikkirurg och bekosta operationen själv. Vad det kan tänkas kosta har jag ingen aning om.

Lycka till i alla fall! Jag hoppas att dina problem löser sig.
Citera
2014-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
När det gäller taktiken hos läkaren så bör du vara tydlig med dina problem och med vilken omfattning de har. Skönmåla inget, säg som det är, men överdriv samtidigt inte heller. Berätta att du har försökt med salvor men att inget verkar hjälpa.

I värsta fall får du besöka plastikkirurg och bekosta operationen själv. Vad det kan tänkas kosta har jag ingen aning om.

Lycka till i alla fall! Jag hoppas att dina problem löser sig.

Skulle du tippa på att jag får en operation?
Citera
2014-05-15, 19:26
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBananer
Skulle du tippa på att jag får en operation?

Min personliga åsikt är att du bör få en operation bekostad eftersom det inte primärt handlar om en skönhetsoperation. Operationen är ju till för att avhjälpa ett problem, som du har beskrivit det.

Jag skulle inte satsa pengar på att läkaren ordinerar en operation vid första besöket. Gissningsvis vill läkaren försöka avhjälpa problemen på något annat sätt först. Dels för att en operation så klart är kostsam och dels för att en operation medför risker för dig, även om dessa vid just ditt ingrepp formodligen är ganska låga.

Därför är det viktigt att berätta för läkaren vad du har provat och stå på dig i att detta inte har hjälpt. Kanske kommer läkaren föreslå en annan salva som du då får prova. Ni får tala och tillsammans komma fram till vad som är bäst för dig. Oavsett om det är operation eller någon annan behandling.

Hur som helst är jag övertygad om att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt till slut!

Och är läkaren dålig så kan du alltid gå till en annan. Vissa läkare är mycket tillmötesgående, andra är sura och tjuriga. Det är en ren chansning om man inte känner läkaren sedan tidigare.

Återkom gärna med hur det gick när du varit på ditt läkarbesök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in