Citat:
Ursprungligen postat av
BuprenOrvar
Och ang
BehindRayBan så kan jag aldrig få någon substans från dina inlägg. Du är expert på att ordbajsa mängder med osammanhängande text.
Det jag kan säga är att hela den region som "röstade" har hundratusentals invånare, jag pratade inte bara om några få städer.
Undersökningar har gjorts innan och det finns inte en chans i helvete att dom siffror som visas upp stämmer. dessutom finns det på
band hur man bestämmer resultatet innan röstningen, finns på youtube. Eller
skall ni hävda att videon är fejk och att dom som gjorde denna videon såg in i framtiden och förutsåg "valresultatet".

1. Du menar väl snarare att du aldrig kan bemöta inläggen, eller helt enkelt saknar normal intellektuell kapacitet att läsa skriven Svenska? , något som en random 15åring klarar.
2. Det är du som hittat på att det bara fanns 4 röstställen. Jag säger inte att du har fel, men du måste ju belägga dina påståenden med bevis. Inte skrika om "ordbajsning" osv. osv.
3. Det finns inga bevis för att dessa undersökningar är korrekta överhuvudtaget. Möjligtvis kan man se dem som indikatorer på folkstämningen, men de kan ju vara lika seriösa som Svenska sådana undersökningar dvs. påhitt på en journalistisk institution. Nu ska vi se idag har Sd 11% nej 7%, idag har M 28% nej 22%, idag har S 37% nej 31%, osv. osv. Men sammanfattningsvis så brukar valdeltagandet i de där orterna vara runt 40-60%, enligt wikipedia.
4. Hur vet du att banden inte är fejk?, det skulle ju vara trivialt att motbevisa ett påstående om att 90% röstade x med ett valdeltagande på 70% i en region om hundratusentals invånare.
5. Det där låter som önsketänkande. Men enligt tråden så sa youtubevideon att det skulle bli 89% för. Det är lite inexakt, men för att göra en jämförelse med Sverige: Skulle du tycka likadant ifall jag gjorde två youtubefilmer, en där Löfvén vinner valet med 52% och en där Reinfeldt vinner valet med 52%? , givetvis måste sådana filmers bevisvärde utvärderas utifrån vem det är som talar i filmerna.