2014-05-13, 12:48
Medlem
MrOaikis avatar
Jag är för frihandelsavtal mellan europeiska länder och länder utanför Europa. Jag är för fri arbetskraftsinvandring, inte bara kvalificerad sådan och inte bara från europeiska länder. Jag är för fri rörlighet av kapital. Allt detta talar alltså emot Vänsterpartiet. Men jag håller helt och hållet med dem om att EU är på väg mot att bli en federation, och att EU bestämmer saker som de inte har att göra med. De partier som står närmst mig i ekonomiska frågor, är istället invandringskritiska.

Har ni några förslag på vem man ska rösta på om man är helt emot federalismen inom EU, men har en högersyn på ekonomi och en liberal syn på invandring?
Citera
2014-05-13, 12:52
Medlem
GanjahSmokes avatar
Liberala Partiet ?

http://www.liberalapartiet.se/content/var-politik
Senast redigerad av GanjahSmoke 2014-05-13 kl. 12:54.
Citera
2014-05-13, 12:57
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Liberala Partiet ?

http://www.liberalapartiet.se/content/var-politik

Tack! Min spontana reaktion var positiv, men när jag läser deras punktprogram så känns det för oseriöst och naivt. Som tjugoåringar som aldrig flyttat hemifrån, och tror att världen är så svart och vit som de beskriver.

Men det är kanske åt rätt håll. Vet du någon i de etablerade pariterna man kan personrösta på?
Citera
2014-05-13, 14:06
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Rösta SD. Partiet kommer inte hamna i regeringsposition, och därav inte heller kunna genomföra Den slutgiltiga lösningen, du behöver inte oroa dig. Och det finns säkert ädla knattepartier med 300 sympatisörer, vars politik är skräddarsydd för just dig och genomgående faktabaserad, men i praktiken kan du lika gärna stanna hemma istället för att rösta på ett parti som aldrig har chans till mandat ändå. Vill du sedan lyfta ett sådant parti, börja i bättre tid till nästa val istället för att bara rösta på rent ideal. Politik är lika mycket - om inte mer - att vara pragmatisk.

Sverige behöver ett parti som lyfter invandringsfrågan, tonar ner vänstervridningen och vågar vara konservativt i en tid när alla tycks tävla i vem som har minst värderingar. 1900-talet har gjort detta med samhället, ju mindre du som person vågar ta ställning och faktiskt ha åsikter - desto coolare och mer modern är du. Precis som modernismen har genomsyrat konsten - ett streck på ett papper är tydligen lika konstnärligt som Sixtinska kapellet - har den också kommit att ta över politiken. Tyck ingenting, välj aldrig sida, ta inget ansvar, känn ingenting - då är du bara en hopplöst föråldrad tönt och fascist.

Kapitalism får du oavsett, det systemet har vi sedan länge accepterat som givet, frihandel och invandring kommer du få också eftersom, som sagt, SD kommer inte bilda ensam majoritetsregering och styra hela den svenska agendan och vi kommer inte lämna EU. Men det är ett obestridligt faktum att pengarna sinar, att socialt kitt försvagats och att det inte håller att låta människor massinvandra för att stilla vårt hycklande samvete. Tyck vad du vill om människorna som erkänner det, de kanske innerst inne är negerhatare och brunskjortor hela bunten, men fall inte in i ett omvänt ad hominem där du förkastar nödvändig debatt bara pga. personerna som för den. Vid förra sekelskiftet behövde landet vänstervindar, på 70-talet behövde vi marknadsliberala vindar och på 2010-talet behöver Sverige konservativa vindar. Det handlar om enkel jämvikt och intellektuell harmoni, att aldrig låta nollpunkten förskjutas så långt att sakfrågor blir till något de inte är av ren bias. Tycker du att skolan är okej som den är idag? Tycker du att den kyliga amerikanska modellen, med ett ghetto i varje stad, är önskvärd och att man bör acceptera det som något naturligt? Tror du att ett land kan försvara sig mot stridsvagnar och artilleri med god tro och välvilja? Tycker du att individer som för egen ekonomisk vinning förstör, eller förgör, andra människors liv ska få kosta mer än dina åldrande föräldrar?

Rösta pragmatiskt istället, använd hjärnan och följ rationella resonemang även om de tar dig till "dåliga" partier. Blir Sverige ett högerhelvete kan du rösta vänster nästa val, men just nu behövs verkligen lite ordning och reda - ekonomiskt, socialt och politiskt - och det har högern alltid varit duktigare på. Därför kommer jag rösta SD: inte för att de är mina ideala företrädare, inte för att jag står för allt de säger och gör, utan för att det är vad Sverige behöver idag.
Citera
2014-05-13, 14:24
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Tack! Min spontana reaktion var positiv, men när jag läser deras punktprogram så känns det för oseriöst och naivt. Som tjugoåringar som aldrig flyttat hemifrån, och tror att världen är så svart och vit som de beskriver.

Men det är kanske åt rätt håll. Vet du någon i de etablerade pariterna man kan personrösta på?

Partiet behöver helt klart mogna lite men jag tror att en röst på dom visar att det finns folk som vill mer åt det hållet och om dom blir större så kommer mer folk in i partiet och styr upp förhoppningsvis.

Jag kommer rösta på DD.

http://direktdemokraterna.se

http://aktivdemokrati.se/nyheter/2014/en-ny-logotyp-for-direktdemokraterna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in