2014-05-12, 23:05
Medlem
cybergrodans avatar
Tyvärr så får jag en obehaglig känsla av att det är en jämnårig till BO som utfört detta (om det nu inte är någon olycka).

Varför?
Jo, BO känns som en oerhört trasig tonåring. Hans mamma är narkoman, pappan verkar inte finnas med i bildens alls (inget som skrivits om honom så jag antar det), han verkar vara väldigt stökig och bråkig, sysslar förmodligen med droger, dricker för mycket och skiter i skolan.
Baserar detta på vad som skrivits i tråden, har inga begrepp för mina påståenden och jag kände inte BO.

Problemet är ofta att dessa ungdomar drar sig till varandra, och det är ju lättare att vara stökig, ta droger och strunta i skolan ifall man har andra med sig. Många söker efter bråk, till slut är det någon som tröttnar och går för långt. Det man inte förstår när man är 16 år är att man inte bara förstör ett liv, man förstör även BO:s familjs liv, sitt egna liv och sin egna familjs liv.

Jag får lite Theres Rojo-känsla, ett så extremt onödigt dödsfall som tyvärr berodde på svartsjuka. Även där unga gärningsmän som inte begrep vad de gjorde för något. Detta kan också bero på svartsjuka, men jag tror även att det kan vara drogrelaterat.

Jag hoppas att detta fall får en snabb lösning så att familjen och vännerna kan få sörja i ro.
Citera
2014-05-12, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Är det alltså helt klarlagt att det inte var en olycka?
En gissning på att en misshandel gått överstyr är väl inte ett klarläggande om att det inte var en olycka?
Citera
2014-05-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En gissning på att en misshandel gått överstyr är väl inte ett klarläggande om att det inte var en olycka?

Enligt min personliga bedömning så skulle jag säga att det är en misshandel som ägt rum, varit på platsen, och jag skulle säga att du inte ramlar ner där och landar i bäcken. Då det är massa grejer i vägen så som små träd och sly, och man kunde inte se att något skulle ha ramlat ner på något sätt direkt. Och att drunkna i vatten som knappast är djupare än vad din näsas längd tvekar jag på. Så enligt mig så skulle jag utesluta att det var en olycka. Och även det faktum att folk sett BO springa från 3 killar och att grannar osv har hört bråk och skrik runt platsen styrker även det mer.
Citera
2014-05-12, 23:28
Medlem
WilliamControls avatar
Enligt ett rykte ska GM vara 10 invandrarkillar från Östergårdsskolan i samma ålder men det ryktas också om att GM är två st andra invandrare i 20-årsåldern (*bdi och *mar). Massa rykten...
Citera
2014-05-12, 23:29
Medlem
WilliamControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xBuguvixx
Hört från rätt säkra källor att han inte hade nånting i blodet, varken alkohol eller några droger. Skulle också gissa på en misshandel som gått överstyr.

Har också hört detta. Någon skrev innan att han langade dåligt gräs vilket tydligen inte stämmer. Han ska inte ha sysslat med droger utan bara druckit en hel del.
Citera
2014-05-12, 23:36
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är förmildrat skitsnack som någon åldrad soc kärring, högskoleutbildad, nu inne på sin slutfas och snart pensionerad, skulle kläcka ur sig som en förklaring på en ungdomsbrutalitet hon enbart känner till i teorin. Samma sort som förringar varningssignalerna (för att människor är så snälla) tills barn som Yara går ur tiden.

Det finns inte någon över 14 som inte förstår vad de gör när de sparkar i huvudet eller knivhugger en annan människa. Uppsåtet att döda behöver inte finnas där men uppsåtet att orsaka omfattande skada finns där.

skulle du enskilt fråga en sådan person om det finns en risk för bestående och kanske tom dödliga skador om man sparkar någon i huvudet flera gånger, knivhugger den osv, kommer den personen resonera fram samma svar som vi andra - ja.

Tror du själv att de sitter där och inbillar sig att människor inte kan dö? Kom in i matchen.

Fel formulerat av mig, givetvis förstår de vad de gör för stunden. Men de förstår inte vad de gör med sin framtid, hela deras liv är förstörda när detta uppdagas. DET tror inte jag att de varken förstår eller tänker på när de möter killen de hatar mitt i natten i ett avlägset område.
Citera
2014-05-12, 23:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Fel formulerat av mig, givetvis förstår de vad de gör för stunden. Men de förstår inte vad de gör med sin framtid, hela deras liv är förstörda när detta uppdagas. DET tror inte jag att de varken förstår eller tänker på när de möter killen de hatar mitt i natten i ett avlägset område.

I detta har du rätt.
Och det är ett skrämmande faktum, att det sannolikt finns många som går omkring med dessa tankar men inte förverkligar dem enbart för att de besitter slutledningsförmågan att förstå konsekvenserna (fängelse, frihetsberövande framtiden mm), inte för att de tycker att det är fel i sig.

Jag tror också på jämnåriga. Eventuellt några år äldre.
Drogrelaterat, gammalt groll, svartsjuka eller urartat fyllebråk kan jag tänka mig.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-05-12 kl. 23:52.
Citera
2014-05-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är förmildrat skitsnack som någon åldrad soc kärring, högskoleutbildad, nu inne på sin slutfas och snart pensionerad, skulle kläcka ur sig som en förklaring på en ungdomsbrutalitet hon enbart känner till i teorin. Samma sort som förringar varningssignalerna (för att människor är så snälla) tills barn som Yara går ur tiden.

Det finns inte någon över 14 som inte förstår vad de gör när de sparkar i huvudet eller knivhugger en annan människa. Uppsåtet att döda behöver inte finnas där men uppsåtet att orsaka omfattande skada finns där.

skulle du enskilt fråga en sådan person om det finns en risk för bestående och kanske tom dödliga skador om man sparkar någon i huvudet flera gånger, knivhugger den osv, kommer den personen resonera fram samma svar som vi andra - ja.

Tror du själv att de sitter där och inbillar sig att människor inte kan dö? Kom in i matchen.

Håller med, tror GM vetat exakt vad dem gjort, vem fan i hela helvete fattar inte att om man slår någon så kommer dem få ont? Vem fattar inte att brutal våld kan leda till att någon dör? Kanske en 3 åring.

Även sett på hans fb att någon accepterat kompis förfrågningar för 8 timmar sedan, någon som på något sett skulle kunna se vart hans fb senast varit inloggad eller något?
Citera
2014-05-12, 23:49
Medlem
Citat:
Håller med, tror GM vetat exakt vad dem gjort, vem fan i hela helvete fattar inte att om man slår någon så kommer dem få ont? Vem fattar inte att brutal våld kan leda till att någon dör? Kanske en 3 åring.

Även sett på hans fb att någon accepterat kompis förfrågningar för 8 timmar sedan, någon som på något sett skulle kunna se vart hans fb senast varit inloggad eller något?

http://postimg.org/image/h7gesblvv/ Här har ni en bild, känns väldigt konstigt. Blev kladdigt då jag sitter på en mac kan inte mac överhuvudtaget.
Citera
2014-05-13, 00:03
Medlem
Citat:

Citat:
http://postimg.org/image/h7gesblvv/ Här har ni en bild, känns väldigt konstigt. Blev kladdigt då jag sitter på en mac kan inte mac överhuvudtaget.

Det är inte möjligt att personer som han tidigare skickat vänförfrågningar till o.s.v. nu accepterat dessa och att det är anledningen till att det dyker upp? Tror så är fallet, när någon inte längre finns i livet passar det. Oerhört sorgligt för övrigt.
Citera
2014-05-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granensvensson
Det är inte möjligt att personer som han tidigare skickat vänförfrågningar till o.s.v. nu accepterat dessa och att det är anledningen till att det dyker upp? Tror så är fallet, när någon inte längre finns i livet passar det. Oerhört sorgligt för övrigt.

Kan säkert stämma, men man blir ändå fundersam..
Citera
2014-05-13, 00:24
Medlem
EkenQs avatar
Högst sannolikt att han blivit mördad. Han höll på med fel saker,
Hamnat väldigt snett osv. Jävligt schysst grabb om man kände han, men hade inga gränser. Ingen rädsla direkt.
För er som inte redan fattat det så har han haft det mycket svårt i skillnad med "normala" 16 åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in