2014-05-12, 21:56
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Men varför använde man inte alla vallokalerna som man hade till förfogande?

Fråga dem.
2014-05-12, 21:58
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Samma folk, men nytt namn med andra ord, men bra att du bekräftar att Nationalgardet bl a består av Högra Sectorns folk

Nationalgarde lyder under myndigheterna och består av väldigt olika människor, bland dem finns det medlemmar ur Högra sektorn, ja. Vart vill du komma med det?
2014-05-12, 21:58
Bannlyst
Citat:
Samma folk, men nytt namn med andra ord, men bra att du bekräftar att Nationalgardet bl a består av Högra Sectorns folk
Haha
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Fråga dem.
Vad säger ukrainska medier? Jag har tyvärr inte lyckats hitta något
2014-05-12, 22:04
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Nationalgarde lyder under myndigheterna och består av väldigt olika människor, bland dem finns det medlemmar ur Högra sektorn, ja. Vart vill du komma med det?
Att det finns nazister i Nationalgardet
2014-05-12, 22:05
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Haha

Vad säger ukrainska medier? Jag har tyvärr inte lyckats hitta något

Första inlägget i tråden har en länksamling till diverse nyhetssidor, bland dessa finns det länkar till ukrainska medier. Du kan väl leta själv
2014-05-12, 22:06
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:

På vilket sätt är Högra sektorn nazister då?
2014-05-12, 22:07
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur många urnor det är. Faktum kvarstår, 7,8 sekunder per röst. Under den tiden ska du bl.a. legitimera dig, läsa igenom, pricka ditt val, kasta i valurnan. Det är vetenskapligt omöjligt att få till det medelvärdet (7,8 sekund per röst) hos 518000 människor, oavsett hur många valurnor det är. Dessutom så har vi ju sett att det har varit helt vanliga lokaler, likt de på en mindre svensk skola, och inte några stora palats.

Att du ser många människor på bilder betyder inte att det är många procentuellt sätt. Anledningen till de stora folkmassorna är bristen på vallokalerna. I staden Mariupil med 460000 invånare fanns det endast 4 vallokaler. Givetvis framstår det som mycket visuellt sett. Vid 10% valdeltagande innebär det ca 820 personer per timme, vilket en lokal i en liten skola knappast är kapabel till att hantera. Givetvis uppstår det köer.

Vi har hört mycket av Putinkramare, men att motsäga vetenskap måste vara en ny nivå. Kom igen, vafan...

Hur korkad är du? Du räknar med att det bara finns en enda valförrättare och en valurna i vallokalen. Idiotiskt. Då stämmer ju inte dina idiotiska siffror om en röst på 7,nånting sekunder, dina siffror är ju inte relevanta. Du antar vidare att man får valsedeln framme vid valförrättarna. Idiotiskt. Du antar att man där fyller i den. Idiotiskt. Fattar du inget? Har du aldrig röstat? Har du inte sett på filmerna från valet och kommenterar ändå? Idiotiskt. Det behövs inga palats för att ställa upp i snitt 5 urnor med valförrättare i varje lokal.

Sen att det bara fanns 4 lokaler i Mariopul, skrattretande.
2014-05-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Du är pantad.
518000/80=6475 personer per VALLOKAL, inte per rösturna. Idiot. Kan 6475 personer rösta i en vallokal med 5 röstinlämningsställen på 14 timmar? Få se då;
6475/5/14/60= ca 40-45 sekunder per röstning.
Elementärt Men jag kan inte erinra mig att Fredag någonsin erkänt att han haft fel.
2014-05-12, 22:12
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Elementärt Men jag kan inte erinra mig att Fredag någonsin erkänt att han haft fel.

Citat:
Hur korkad är du? Du räknar med att det bara finns en enda valförrättare och en valurna i vallokalen. Idiotiskt. Då stämmer ju inte dina idiotiska siffror om en röst på 7,nånting sekunder, dina siffror är ju inte relevanta.

Förstår du dåligt eller?
Statistiken avser vallokalen i sig och inte valurnorna. Läs vad jag skrivit ovan istället för att dumförklara dig i varje inlägg.

Citat:
Du antar vidare att man får valsedeln framme vid valförrättarna. Idiotiskt. Du antar att man där fyller i den. Idiotiskt. Fattar du inget? Har du aldrig röstat? Har du inte sett på filmerna från valet och kommenterar ändå? Idiotiskt. Det behövs inga palats för att ställa upp i snitt 5 urnor med valförrättare i varje lokal.

Eftersom man fritt får kasta in valsedeln i urnan utan att någon kontrollerar det så antar jag att man får den framme hos personalen, ja, eller åtminstone får den stämplad. Allting annat innebär att man kan plocka med sig hur många som helst och kasta in, vilket innebär fuskval. För att det ska vara fråga om 7,7 röster per minut, så krävs det en del personal och valurnor, för att kunna effektivisera processen (legitimering, tagande av valsedel, genomläsning, avprickning, kasta den i urnan m.m.). I synnerhet med tanke på det lilla antalet lokaler och den stora röstnärvaron så lär det ta en hel del tid att bl.a. legitimera sig och bli avprickad i röstlängden. En genomsnittlig vallokal i Donetsk har 6475 personer att processa.
Du kan i teorin få till 100000 röster per minut med tillräckligt antal personal och valurnor, men både du och jag vet att det inte va fråga om någon supereffektiv och supermodern omröstning med rekordkapacitet det här, och jag ser inte heller anledning att försöka suga ut någonting ur det här.

Citat:
Sen att det bara fanns 4 lokaler i Mariopul, skrattretande.

Har du någon information som motsäger det? Nej? Ok. Dina personliga gissningar är föga intressanta.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-05-12 kl. 22:38.
2014-05-12, 22:21
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:

Hur ser du på det faktumet att Donetsk "folkguvernör" är en nazist?
2014-05-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Russia Today http://rt.com/news/158276-referendum-results-east-ukraine/ framhåller siffror på runt 75% valdeltagande som en odiskutabel sanning.

Det bara stinker neo-Sovjetunionen av den ryska statspropagandan, på ett sätt är det skönt att de av oss som aldrig fullt ut litat på ryssarna och Putin äntligen bekänner färg så alla västlänningar ser vilket korrupt kadaver till nation vi faktiskt har att göra med.

Bra länk. Titta på filmerna så ser du hur löjligt det är med påståendet bara en röst per 7, nånting sekunder per vallokal.
2014-05-12, 22:26
Medlem
naturtvåls avatar
Den fd. Republikanska kongressledamoten och den trefaldiga presidentkandidaten Ron Paul:

Kritiserar Obama administration för inblandning i Ukraina och ifrågasätter värdet av att riskera ett nukleär tredjevärldskrig?

"Ron Paul's Texas Straight Talk 5 12 14 What Does The US Government Want in Ukraine"

Länk:Publicerad den 12 maj 2014

http://www.youtube.com/watch?v=Z3aGnC-oZxo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in