2014-05-12, 18:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
/.../ Självklart måste den misstänkte få möjlighet att lämna uppgifter på detta nya som kommit. Det kan ju möjligen vara så att en misstänkt har utmärkta förklaringar på nya uppgifter. Men det är ju inte alltid så men inget men kan veta i förväg.
Den misstänkte hoppade jämfota av förtjusning över att nu få ta del av innehållet i MJ:s allra sista sms:
Citat:
Ursprungligen postat av mt
Vet du det så är det väl upp till dig, jag...
Mt bad inte fhl PW att repetera texten; vartenda ord tycktes per omgående inpräglade i hans medvetande.

Mt förklarade att man inte kunde veta när MJ avled och att det inte var säkert att hon avlidit i huset. När fhl påpekade att mt i förhör sagt sig ha varit hemma nära nog hela tiden före den 29/7 anföll mt ånyo kameran.
Citera
2014-05-12, 18:38
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Finns vallningen på you tube?
Här kommer klippet med Mr Honest: http://www.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU&feature=youtu.be
Edit: missuppfattade, ska kolla efter vallningsfilmerna.

Edit 2: Här finns lite klipp: https://www.youtube.com/channel/UCPIDBTLHkLD4LNHtHcJVyHw
Senast redigerad av KluvenTunga 2014-05-12 kl. 18:59.
Citera
2014-05-12, 20:15
Medlem
Hur är det med det Nejding säger i sista förhöret att FS har sagt att Marina blivit dödad när FS satt på kyrkogården?

Vad har FS sagt angående sin kyrkogårdsnatt?
Citera
2014-05-12, 20:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hur är det med det Nejding säger i sista förhöret att FS har sagt att Marina blivit dödad när FS satt på kyrkogården?

Vad har FS sagt angående sin kyrkogårdsnatt?

Fredrik fetat

Hon har försvunnit och du är oskyldig och då undrar jag hur har du....hur kan du...har
du funderat på någonting om det är någon annan? När den människan skulle kunna gå
in och ta livet av Marina. Göra allt med det här madrasserna och bäddningen, föra bort
henne. Bädda om och skyla en massa saker. När skulle den personen haft möjlighet och
kunna göra detta?
Ja det är ju inte så svårt och räkna ut. Eller hur? Det borde ju till och med du räkna ut.
Ja jag frågar dej.
Eftersom jag har varit borta en hel natt så är ju inte det så svårt.
Så det är den natten och vilken natt menar du då?
Natten…ja nu kommer jag inte ihåg datumena
Nej men det är alltså….Vad gjorde du den natten då?
Då var jag vid kyrkegårn.

Och det är under den natten då som någon annan skulle haft den här möjligheten?
Jag vet inte. Ja…ja kan liksom inte spekulera så jag har inte en aning.
Ja men du säjer
Men ja det är ju ganska många timmar och göra på.
Så någon annan skulle leta upp, ta bort originalmadrasserna, gömma dom eller bort
med dom. Bort med Marina, leta upp dina madrasser, leta upp inkontinensskyddet,
bädda om ett överkast. Hitta alla dom här prylarna i den här rummet, just dina
madrasser. Jag påstår att det är dina madrasser som ligger där. Hur är det möjligt?
Skulle man inte bara gå
Det är inte omöjligt.
Nej det är klart att det inte är.
Nej.
Men tycker du att det är rimligt?
Det vet jag inte. Jag tycker inte att det är orimligt

Fredrik vill ha det till just den natten då han påstår sig vara vid graven. Det ingår i hans sk plan.
Men se det sket sig rejält. Han va aldrig på någon kyrkogård den natten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-12 kl. 20:27.
Citera
2014-05-12, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så man vet inte vad Cityspan vid Göteborgs kriminalpolis är? Spaningsroteln vid Länskriminalpolisen.
Det ser ut som man inte oinsatt helt och precis som i hela tråden visar att man har desinformation som främsta diskussionsunderlag. Återkom då ni vet och kan belägg något en enda gång. Och då menar jag inte från advokat Luftspalt eller något dragit ur slasken.

Källa på Cityspan vid Göteborgs kriminalpolis = Spaningsroteln vid Länskriminalpolisen, tack.

Jag är inte oinsatt - men undrar var du får allt från.
Sedan vill jag ha källa på att Berry jobbat 28 år på denna avdelning.

Det hjälper inte att retoriskt be om belägg - när det är du som har påstått fel, eller hur ?

EDIT: Det hör till god ton att citera andra.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-05-12 kl. 20:45.
Citera
2014-05-12, 20:32
Medlem
Citat:
Fredrik fetat

Hon har försvunnit och du är oskyldig och då undrar jag hur har du....hur kan du...har
du funderat på någonting om det är någon annan? När den människan skulle kunna gå
in och ta livet av Marina. Göra allt med det här madrasserna och bäddningen, föra bort
henne. Bädda om och skyla en massa saker. När skulle den personen haft möjlighet och
kunna göra detta?
Ja det är ju inte så svårt och räkna ut. Eller hur? Det borde ju till och med du räkna ut.
Ja jag frågar dej.

Ja men du säjer
Så någon annan skulle leta upp, ta bort originalmadrasserna, gömma dom eller bort
madrasser. Jag påstår att det är dina madrasser som ligger där. Hur är det möjligt?
Skulle man inte bara gå
Det är inte omöjligt.
Nej.

Fredrik vill ha det till just den natten då han påstår sig vara vid graven. Det ingår i hans sk plan.

Och sen sitter han och skriker vid ett bandat förhör att han aldrig sagt till Nejding att mördandet borde ha skett när han var på kyrkogården.

Det är därför han också så plötsligt vill påstå något. Han vill påstå något för en gångs skull. Han vill påstå att "nej vi vet inte att Marina var död då".

Han har rört till det väldigt för sig trots att han har undvikit att svara på så mycket. Han blev trängd in i hörnet ändå.

Och det syns ju på honom i det sista förhöret att han är avslöjad. Men han kanske ändå tror att det finns hopp men rätt så orolig blir han. Han mår inte bra där med sitt skrikande och ljögande snutjävlar och allt vad det är.
Citera
2014-05-12, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik fetat

kunna göra detta?
Ja jag frågar dej.

Ja men du säjer
Skulle man inte bara gå
Det är inte omöjligt.
Nej.

Intressant.
Citat:
Det är inte omöjligt.
Jag håller med.
Citera
2014-05-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Intressant.

Jag håller med.

Och hur blir det sen med telefonerna och de sms som skickats då?
Citera
2014-05-12, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Taktiken med att iaktta tystnad och bara studera FS utnyttjades även
den där gången vid vallningen på kyrkogården. Vid några riktigt förtätade små stunder.
Det kan vara effektivt för då gör man "objektet" osäkert.
BN låter blicken tala istället för munnen.
Och jag inbillar mig att den största anledningen till att FS just känner sånt hat gentenot
Nejding är därför att han inser hur bra denne kan avläsa honom. Djupt in i hans mörker.
Han känner riktigt hur BN genomskådar honom och det tåls inte givetvis.
Han vill inte bli sedd som den han verkligen är.
Då reagerar man. Då börjar man hata den som förmår se igenom skalet. Då kokar det till
som nu under slutfasen av förhöret.

En oskyldig person skulle också kunnas tänka "hata" en anklagande och efterhängsen Berry ?
Rent utav ha en personlig aversion i alla lägen ?
Citera
2014-05-12, 20:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Och sen sitter han och skriker vid ett bandat förhör att han aldrig sagt till Nejding att mördandet borde ha skett när han var på kyrkogården.

Det är därför han också så plötsligt vill påstå något. Han vill påstå något för en gångs skull. Han vill påstå att "nej vi vet inte att Marina var död då".

Han har rört till det väldigt för sig trots att han har undvikit att svara på så mycket. Han blev trängd in i hörnet ändå.

Och det syns ju på honom i det sista förhöret att han är avslöjad. Men han kanske ändå tror att det finns hopp men rätt så orolig blir han. Han mår inte bra där med sitt skrikande och ljögande snutjävlar och allt vad det är.

Ja, det va som sagt bara en tidsfråga innan man skulle nita den här typen-.
Han ljug i tidigare förhör och han ljuger i videoförhöret. Och han blåste alla trollen i tråden med besked. Och man begär källa på spaningsroteln i Gbg för att man gjort bort sig fullständigt i alla sina inlägg.

Det blir ingen resning han är friad i två instanser. Han är oskyldig det finns smygmobiler. Det är en annan gärningsman här. KH vet och har sett allt. Så vad blev det till slut? Jo, en fällande dom och trollen jagar vidare med sitt tjafs. Det är ju värre än advokat Luftspalt.
Hårtorkar och traktorer mitt i natten och självmord. Trolleri kallas det.

Grandioso är inte närvarande och det tillhör god ton att inte skriva till en som inte kan svara.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-12 kl. 20:39.
Citera
2014-05-12, 21:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
/.../
Citat:
Det är inte omöjligt.
Jag håller med.
Det som här (betr. möjligheten för en alt. gm att under FS:s kyrkogårdsnatt hinna mörda, städa, fönvåga, emballera mm) ev. kan tala till FS förmån är att betrakta som en mycket långsökt möjlighet som inte på minsta vis är trolig. Därför finns fog för att säga att det bortom varje rimligt tvivel är visat att ingen annan gm än FS under kyrkogårdsnatten har kunnat mörda MJ.

Uttryckt på enklare sätt: Det som är möjligt är inte alltid rimligt - och allra helst som ett raderat sms mm helt kullkastat det hypotetiska händelseförloppet med en alt. gm utrustad med hår- eller byggtork.
Citera
2014-05-12, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ja, det va som sagt bara en tidsfråga innan man skulle nita den här typen-.
Han ljug i tidigare förhör och han ljuger i videoförhöret. Och han blåste alla trollen i tråden med besked. Och man begär källa på spaningsroteln i Gbg för att man gjort bort sig fullständigt i alla sina inlägg.

Grandioso är inte närvarande och det tillhör god ton att inte skriva till en som inte kan svara.

Det hör till god ton att citera inlägg.

Du sade här att
Citat:
Det är dock intressant att lyssna på BN då han framför att han aldrig sett en sån oberörd person som suttit häktad 8 månader, och då talar vi om 28 år inom kriminalpolisen cityspan.

Det finns ingen Cityspan och Berry Nejding har inte jobbat 28 år på en avdelning som inte finns. Du far med osanning och försöker sprida trådsanningar.

Jag känner förhörsledare inom Göteborgspolisen - mycket skickliga personer - det går rykten om Berrys upptåg i Marinafallet internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in