2014-05-01, 15:07
Medlem
Det är nu över tre veckor sedan jag såg min katt sist, börjar ana det värsta. I min desperation har jag tagit kontakt med en rad medier, jag tror verkligen på deras förmågor och tänkte att jag skulle försöka "pussla ihop" det de har sagt. Förutom en del okända medier så har jag varit i kontakt med Guje och anna-lena som båda verkar ganska pålitliga. Men de gav mig besked som inte alls går ihop: den första sa att han hade flyttat hem till någon, och den andra sa att han låg och gömde sig och inte hade kontakt med folk. Vad ska man tro om sådana här dubbla budskap? Hur fungerar det egentligen?
För övrigt har jag hittat en viss "röd tråd" bland de jag pratat med, så lite ligger det ju i det.
Citera
2014-05-01, 16:06
Medlem
Pinwheels avatar
Du har jämfört, och fått två olika bud från två olika så kallade medium.. Du kan absolut inte tänka dig att de är pellejönsar och bedragare? Skulle de så kallade medierna ha de förmågor de påstår sig ha skulle ju inte en jävel försvinna spårlöst, det skulle inte finnas några nedgrävda skatter kvar att hitta, inga fler borttappade saker eller obesvarade frågor till avlidna anhöriga.

Men det är klart, alla har ju inte råd att betala för sig när de frågar efter hjälp, så det är kanske därför allt ovanstående fortfarande existerar..

Vilken är förresten den "röda tråden" du tycker dig uppfatta?
Citera
2014-05-01, 16:06
Medlem
Oh my. Jag trodde det bar var blåsta inavlade utvecklingsstörda på tv som trodde på sånt..
Citera
2014-05-09, 09:54
Medlem
Den är antagligen nära ett vatten, eller en skog.
Citera
2014-05-10, 13:17
Medlem
Upn0rths avatar
Var en hund i min stad som sprang bort på nyår. Blev ett satans liv om detta på Facebook med folk som engagerade sig å hej och hå.

Sen drog dom in medium i bilden..

Ägaren fick tips från dessa parasiter om precis ALLT. Nära en skog, under ett stort träd, på en landsväg osv osv. Bäst av allt var en lång historia ett medium presenterade när denne "Kommunicerade" med hunden på extremt uttryckligt vis, förutom att hunden så klart inte hade en aning om var den befann sig eller om den ens levde. Helgarderingar överallt.

Gud vet hur mycket pengar ägaren spenderade på dessa bedragare och nej, hunden hittades aldrig.
Spara för i helvete dina pengar..
Citera
2014-05-10, 13:44
Medlem
Kobolds avatar
Jag ser att historien om den bortsprungna katten är påhittad och du trollar bara.
Citera
2014-05-10, 16:35
Medlem
Aliennas avatar
Jag hade en gång en hankatt som varje vår, vid den här tiden, försvann flera veckor.
3-5 veckor var alls ingenting ovanligt.
Citera
2014-05-11, 09:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
TS har ju påvisat precis det som medium kritiseras för, de kommer med motsägelsefulla utsagor. Så egentligen skall TS ha lite beröm och inte idiotförklaras för att denne ställer frågan här.
Citera
2014-05-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
TS har ju påvisat precis det som medium kritiseras för, de kommer med motsägelsefulla utsagor. Så egentligen skall TS ha lite beröm och inte idiotförklaras för att denne ställer frågan här.

Tack!

Förstår inte vad folk gör i den här avdelningen om de inte har något att komma med i ämnet. Svordomar och elakheter har för den delen inte någonstans att göra.

Det är ju redan fastställt att 90% av alla medium är skojare och att 90% av alla människor tycker att alla medium är skojare.

Men för att återgå till ämnet, vad kan medium se egentligen, de seriösa alltså? Anna-Lena, som jag hittade tips om i en annan tråd här, har i system att man kan ringa henne hur många gånger man vill för en betalning, så jag har pratat med henne ett antal gånger, hon kommer inte ihåg vem jag är när jag ringer och frågar just ingenting men säger ganska samma sak varje gång, det är ganska intressant och kan inte vara en slump.
Citera
2014-05-12, 07:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesis

Men för att återgå till ämnet, vad kan medium se egentligen, de seriösa alltså? Anna-Lena, som jag hittade tips om i en annan tråd här, har i system att man kan ringa henne hur många gånger man vill för en betalning, så jag har pratat med henne ett antal gånger, hon kommer inte ihåg vem jag är när jag ringer och frågar just ingenting men säger ganska samma sak varje gång, det är ganska intressant och kan inte vara en slump.

Hur vet hon att du redan har betalat? Måste du inte identifiera dig på något vis när du ringer?
Och om hon kommer ihåg att du redan har betalat så kommer hon väl troligen även ihåg vem du är, eller hur? Sen finns ju alltid nummerpresentation som fungerar i de flesta fall. Det vore intressant om du skulle pröva att ringa henne från en annan telefon och betala på nytt, under nytt namn, för att se om du får samma svar (förutsatt att din fråga/historia inte är väldigt speciell förstås).
Citera
2014-05-12, 22:51
Medlem
Min kastrerade hankatt försvann. Letade länge och noga. På inrådan av en person kontaktade jag ett engelskt medium som skulle vara kanonbra på bortsprungna djur. Ringde henne. Hon fick kontakt med min katt som hon sa låg under en buske och var död. Kände in hans själ. Som bevis sa hon att jag skulle gå ut i mitt kök och där skulle stå en röd sak som inte brukar stå där och inte ska vara där. Gick ut i köket och där stod ett rött tandborstglas på diskbänken.

Gick någon månad då dök katten upp i dåligt skick men levande. Ringde mediet och berättade detta. Hon sa då att han antagligen var i så dåligt skick så det kändes som han var död - hahhahha - hur som helst fick jag mina pengar tillbaka. Blev lite kattmat och veterinär för dem.
Citera
2014-05-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Gick ut i köket och där stod ett rött tandborstglas på diskbänken... Ringde mediet och berättade detta. Hon sa då att han antagligen var i så dåligt skick så det kändes som han var död.

Det är det här som är min faktiska fråga som jag funderade på om någon har mer insikt i, vad är det egentligen de kan se? De har ju bevisligen en del rätt också.

Jag frågade Anna-Lena samma sak, just eftersom hon beskrivit omgivningen i området jag tror han är i så bra men ingen katt, och hon sa att det som är svårt att veta är åldern på bilderna, dvs om det är någonstans han är nu eller var för en vecka sen. Dessutom sa hon att hon hade svårt att se om de blivit tagna av något djur.

Men min misstanke är att många medier får en del rätt, och sen fyller i luckorna med spekulationer, och på så vis saboterar för sig själva och hela branschen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in