2014-04-24, 10:07
Medlem
lluBdeRs avatar
Tjena FB

vad tycker ni om namnet Peter på en grabb? Är det jag som är konstig? Min sambo frågar om vi ska föda en 50 åring..

Vet inte varför men Peter är ett schyst namn, eller är jag helt ute?
Citera
2014-04-24, 17:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lluBdeR
Tjena FB

vad tycker ni om namnet Peter på en grabb? Är det jag som är konstig? Min sambo frågar om vi ska föda en 50 åring..

Vet inte varför men Peter är ett schyst namn, eller är jag helt ute?

Visst är det inte "rätt" generation, men det tycker jag inte att man ska bry sig om något vidare. Bara man gillar namnet. Peter är ett enkelt och gångbart namn.
Citera
2014-05-11, 22:15
Medlem
Gravid???

Hej FB

Igår så låg jag och min flickvän med varandra och kondomen sprack.. Visste inte om detta utan körde på.. Sen så kom jag inuti i henne och märkte detta efteråt.. Nu till frågan: Om hon ska ha mens på fredag, dvs att hon hade ägglossnig för en vecka sen(vad jag vet så är det så det funkar ) så hur stor chans till graviditet är det? Sprang även till apoteket och köpte det här akut pillret(kommer ej ihåg namnet) och hon fick i sig det 16 h efter samlag.. Chansen borde väl ändå vara minimal, eller?
Citera
2014-05-11, 22:19
Medlem
abouts avatar
Du kan vara heeeelt lugn! Chansen (oturen) att bli gravid även om man vill är väldigt liten och med de övriga faktorer du nämnde så kan du vara hellugn! Kondomer har även spermiedödande medel på sig.
Citera
2014-05-11, 22:24
Medlem
16 timmar efteråt är ju rätt okej eftersom man kan ta det ända tills 72 h efter samlaget! Men självklart skulle ett ägg redan kunna vara befruktat. Men chansen är nog väldigt liten overall med tanke på att ni köpte dagen-efter piller! Smart gjort! ^^
Citera
2014-05-11, 22:25
Medlem
EmergencyBrakes avatar
Med akutpillret borde det vara fine.

@about kondomer i sverige har ej spermiedödandemedel (tror det även är förbjudet på europeiska marknaden). Iofs vet jag inte op hade för kondomer.

GLhf
Citera
2014-05-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av about
Du kan vara heeeelt lugn! Chansen (oturen) att bli gravid även om man vill är väldigt liten och med de övriga faktorer du nämnde så kan du vara hellugn! Kondomer har även spermiedödande medel på sig.
Tack… Håller tummarna, annars blir det abort för tänker inte ha barn när jag är 20…
Och spiral blir det framöver som vi länge tänkt på men aldrig kommit till skott..
Citera
2014-05-11, 22:26
Avslutad
Erotik och sexualitet --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2014-05-11, 22:27
Medlem
abouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmergencyBrake

@about kondomer i sverige har ej spermiedödandemedel (tror det även är förbjudet på europeiska marknaden). Iofs vet jag inte op hade för kondomer.

GLhf

Åhh fan!

Sorry för tabben! Då har man lärt sig något nytt!
Citera
2014-05-11, 22:29
Medlem
abouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Tack… Håller tummarna, annars blir det abort för tänker inte ha barn när jag är 20…
Och spiral blir det framöver som vi länge tänkt på men aldrig kommit till skott..

Jag vill ju inte verka bitter eller något men tänk på att det kan komma komplikationer med spiral. Det gör det väl med nästan alla preventivmedel. Ett tips är att både söka här på flashback och google så du lär dig en del. Även om du inte ska ha den i dig själv så finns det mycket man borde vara medveten om som kille, t.ex. "trådarna" som man som kille i vissa fall kan känna.
Citera
2014-05-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmergencyBrake

GLhf
Varför har dem tagit bort det? Låter ju ändå väldigt vettigt att ha det???
Citera
2014-05-11, 22:51
Medlem
Nån mer med något lugnande svar?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här