2014-05-11, 16:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jojo, det var också ett svar. Att fördjupa sin kunskap i hur våra demokratiska system i väst fungerar borde alla läsa in sig på. Inte särskilt demokratiskt av självutnämnda småpåvar i östra Ukraina att misshandla rödakorspersonal eller kidnappa oskyldiga observatörer. Anarki kallas det när lagar sätts ur spel.

De där som sades vara "oskyldiga observatörer" går också att benämna "spioner från Nato".
Kom gärna med källor.

Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Tja,
hade du läst mitt meddelande noggrant så hade du förstått att jag talar om just den aktiva massan, och inte folk som stöttar separatism i allmänhet.
Stötta gör ca 20 %.
Den aktiva massan är dock oerhört liten andel av dessa.

Samma där, källa?

Citat:
Jag har inte anklagat er för att vara betalda eller något annat. Man behöver inte vara betald för att agera som språkrör för Putin och rysk propaganda. Om man per automatik köper all propaganda och aktivt sprider den, så får man funktionen av ett språkrör.

Alla som är det minsta kritiska mot USA och säger ens något positivt om Ryssland är inte betalda av Putin personligen.
2014-05-11, 16:56
Medlem
Citat:
Tja,
hade du läst mitt meddelande noggrant så hade du förstått att jag talar om just den aktiva massan, och inte folk som stöttar separatism i allmänhet.
Stötta gör ca 20 %.
Den aktiva massan är dock oerhört liten andel av dessa.

Jag har inte anklagat er för att vara betalda eller något annat. Man behöver inte vara betald för att agera som språkrör för Putin och rysk propaganda. Om man per automatik köper all propaganda och aktivt sprider den, så får man funktionen av ett språkrör.

Jag tror att lååååååååååååååååååååååångt fler än 20% kommer att rösta JA. Det VET du också när du ser hur det ser ut på bilderna och filmerna.
2014-05-11, 17:07
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Eller så händer det motsatta
Har du några som helst belägg? Industri gillar ju billig energi och detta kommer man att få i öst Ukraina, men inte Kiev

Du vet väl att industrin i östra Ukraina är subventionerad av Kiev?

Förresten så finns det en stor skillnad mellan ryska och ukrainska gruvor. De ryska gruvorna är i princip samtliga privatiserade och därmed marknadsstyrda. I Ukraina finns en del statligt ägda gruvor. Dessa gruvor är förlustbringande (marknadspriset är lägre än självkostnadspriset), och subventioneras av den ukrainska staten för att minska energiberoendet och hålla upp sysselsättningen.

Ingen som undrar vad som händer med dessa gruv- och industriarbetarna om Donetsk/Luhansk går till Ryssland?
Senast redigerad av fridaynightout 2014-05-11 kl. 17:11.
2014-05-11, 17:11
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Aftonhoran: "Omröstningen är ett skämt":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18865032.ab

Noll fakta, 100% bullshit som vanligt
2014-05-11, 17:15
Medlem
tverskoys avatar
Människorna i östra ukraina har lika värde och har en självklar rättighet att rösta och leva som de vill.

Jag ser att människorna är glada och jublar att de får rösta. Det är en äkta frihet och demokrati i praktiken.
2014-05-11, 17:15
Medlem
Citat:

...Och vart tror du Kiev får sina pengar ifrån? Faktum är, vad du än säger, att Östra Ukraina drar in pengarna och i väst är dom bönder. Det är hårddraget men betydligt närmare sanningen är ditt ständiga lögnaktiga tjat om att öst är fattigare.
2014-05-11, 17:25
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
...Och vart tror du Kiev får sina pengar ifrån? Faktum är, vad du än säger, att Östra Ukraina drar in pengarna och i väst är dom bönder. Det är hårddraget men betydligt närmare sanningen är ditt ständiga lögnaktiga tjat om att öst är fattigare.

Tja, Kiev får sina pengar från mer intäktsbringande regioner, exempelvis som Poltava, Kharkiv, Dnipropetrovsk.

http://www.globalsecurity.org/military/world/ukraine/images/map-subsidies.jpg

Gul = hur mycket regionen ger till statsbudgeten
Blå = hur mycket regionen får i subventioner av Kiev
2014-05-11, 17:29
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Förresten så finns det en stor skillnad mellan ryska och ukrainska gruvor. De ryska gruvorna är i princip samtliga privatiserade och därmed marknadsstyrda. I Ukraina finns en del statligt ägda gruvor. Dessa gruvor är förlustbringande (marknadspriset är lägre än självkostnadspriset), och subventioneras av den ukrainska staten för att minska energiberoendet och hålla upp sysselsättningen.

Ingen som undrar vad som händer med dessa gruv- och industriarbetarna om Donetsk/Luhansk går till Ryssland?

Verkar inte så! Själv är jag mer intresserad av hur det är möjligt att i våran tid finns nu paramilitära dödspatruller som springer runt i Ukraina och slaktar människor. Svårt i detta läge att tänka på gruvor, när en sådan djupt mänsklig tragedi utspelar sig. Denna oförmåga tar jag nog som ett friskhetstecken hos mig själv och andra.
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-11 kl. 17:32.
2014-05-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
För det första var det inga civila där inne, utan FSB agenter. För det andra har de själva eldat upp sig.

Delvis har du rätt, de är ryska terrorister upplärda av självaste Putler

Okej, men hur förklarar du att vissa haft kulskott i huvudet eller den gravida kvinnan som blivit strypt? Varför skulle dem elda upp sig själva?

Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Proryssar, separatiser, rebeller, kalla det vad du vill, är främst etniska ryssar i Ukrainas östra delar som vill bryta sig loss, antingen för att skapa en egen stat likt Donetsk eller för att ansluta sig till Ryssland, likt Krim.
I regel för att de anser att den sittande regeringen i Ukraina är en slags EUSA-vasall, vilket för övrigt stämmer.
Inte för att tillhöra Putin är något bättre men men...

Att kalla dem terrorister är att ta i.

http://www.liveleak.com/c/ukraine
Här kan du kolla mer om händelserna, sådant som exempelvis Aftonbladet eller Expressen INTE visar...

okej, tackar för infon. Men varför vill dem ha en egen stat? Vad ska dem med en egen stat till som ska tillhöra ryssland? Varför inte ha ett eget litet land istället då
2014-05-11, 17:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Aftonhoran: "Omröstningen är ett skämt":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18865032.ab
För folket i Donetsk och Luhansk är det av minimal betydelse att översittare på avstånd som inte har en aning om deras liv och villkor fäller föraktfulla kommentarer om folkomröstningen. De människor som lever där och som det verkligen berör tar säkert omröstningen på högsta allvar och det är de som är bäst lämpade att bedöma om resultatet både när det gäller utfallet och deltagandet är rimligt.
2014-05-11, 17:53
Medlem
teflonpannan69s avatar
Bara det att valhemligheten inte kan garanteras skjuter ju denna "folkomröstnings" legitimitet i sank.
2014-05-11, 17:54
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Men du anklagar oss(?) för att med automatik köpa all propaganda och sprida den, som vi vore moskvas orkester... Men så enkelt är det inte helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in