2014-05-11, 13:36
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Jag letar efter en låt som spelas på SATS Bodypumppass, under magträningen (om någon tränar det och känner igen). Det är en tjej som sjunger rätt barnsligt i refrängen, typ "lalana nananlalalalala" och den är liksom "plinkig och plonkig" om nån kan förstå. Under verserna är det en man som sjunger, jag tror att han börjar hela låten med "EARLY MORNING" och sen minns jag inget mer.

Hjääääälp.

Kan det vara någon cover på Inner Circle - Games People Play?
Citera
2014-05-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss
kan det vara den här?

youtube-länk

snabbspolade lite genom dokumentären och såg att denna spelas i ett montage med båda Bush när dom träffar familjen Bin Laden
Citera
2014-05-11, 14:02
Medlem
Men vad fasen tog min text vägen som jag skrev nyss???

Alltså fan jag älskar dig!!!!!!!! Hur lyckas du lista ut vilken låt det var?
Citera
2014-05-11, 14:15
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hateflash
Men vad fasen tog min text vägen som jag skrev nyss???

Alltså fan jag älskar dig!!!!!!!! Hur lyckas du lista ut vilken låt det var?

Lyckades först hitta hela filmen på youtube här. Sedan letade jag fram segmentet där dom pratar om familjen Bush's relationer med familjen Bin Laden. Jag har sett filmen förut så jag visste på ett ungefär när det var. Själva låten kände jag igen och kunde namnet på.

Ett annat tips om man är desperat och vill hitta en låt från en film är att gå in på www.imdb.com, söka reda på filmen och trycka på "soundtrack listing" och sedan söka på alla låtar i den listen på youtube tills man hittar rätt. Är mer jobb men om man verkligen vill hitta låten är det värt ett försök.

exempel på denna filmen på imdb: http://www.imdb.com/title/tt0361596/soundtrack

Senast redigerad av giss 2014-05-11 kl. 14:18.
Citera
2014-05-11, 14:29
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Det skulle kunna vara Lenny Kravitz - Fly away.

Nej tyvärr den låten har jag hört, i min låt är det en tjej som sjunger, glömde nämna
Citera
2014-05-11, 14:40
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Kan det vara någon cover på Inner Circle - Games People Play?

Nej, det är inte alls reggaestuk. Det är mer "modern dansmusik" över det. Som sagt, bra låt att träna till! Och tjejen som sjunger det där i refrängen har en väldigt barnslig röst, ska tilläggas.
Citera
2014-05-11, 15:25
Medlem
yoloswagetcs avatar
Okej, efter mycket kämp på Spotify visade det sig att låten jag sökte heter "La la la" och är med nåt band eller nåt som heter Naughty Boy. Bra träningslåt allihopa, så den rekommenderas! På återseende!
Citera
2014-05-11, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
a friend in need is a friend indeed

Hörde den på eastfm. Har googlat och youtubat men hittar bara gamla låtar. Detta ska vara en ny låt.

Kom igen så jävla svår kan den inte vara?
Citera
2014-05-11, 23:30
Medlem
Sensings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensing
Hörde en låt på gymmet och tänkte skriva ned texten så att jag inte skulle glömma den, men orkade ju såklart inte.

Hur som helst så var basen och rytmen typisk eurodance med en kvinna som sjöng med relativt grov röst på engelska. Texten är inte korrekt (duh) men något ditåt. Istället för "da da da daaa" sjunger hon något annat.

Låten loopar på med detta en stund. Sedan tror jag en manlig röst sjunger versen, är dock inte säker.

Hjälp.

Har fortfarande inte hittat låtjäveln. Kan inte sova om nätterna, hjelp.

EDIT: citat kommer tydligen inte med när man citerar. Texten (som kan vara något helt annat):

"Dancing in the night ... da da da daaa... flashing in my eyes .. da da da daaa"
Citera
2014-05-12, 00:13
Medlem
Sadegpowers avatar
Är en gammal Scooter-dänga btw, Kashmir.

Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Vet inte vem som har gjort den här versionen men är hundra på att samplingen kommer från: Blancmange - living on the ceiling.
Är väl nån musakversion.
Citera
2014-05-12, 04:27
Medlem
Fabolouseds avatar
Ni som har sett filmen Kid Cannabis kanske kan sitta på namnet till sista låten som spelas när eftertexterna rullar?
Citera
2014-05-12, 10:13
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faboloused
Ni som har sett filmen Kid Cannabis kanske kan sitta på namnet till sista låten som spelas när eftertexterna rullar?
Borde vara någon av dessa låtar: http://www.imdb.com/title/tt0780548/soundtrack?ref_=tt_trv_snd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in