Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Hmm, den sk. borgmästaren förutsätter att det blir 100% valdeltagande. Herre min ge, skall man skratta eller gråta, vilken cirkus med clowner och en lågpannad borgmästare. Folk blir mer mer mindre beordrade att rösta, och vad är det man röstar på? Detta är givetvis inte ett val utan en handling av några som fått smaka lite makt och vill befästa den på befolkningens bekostnad. I slutändan går det åt pipsvängen när man försöker skapa konstlade samhällen i form av en ny stat, där samhällsstrukturen klipps av och samhällsservicen brakar ihop. För inte får folk mat på bordet eller ett anständigt arbete bara av att hylla Putin eller Ryssland. I värsta fall röstar man bort framtiden till förmån för ett aktoritärt styre i bästa sovjetstil.
Att man håller ett val där många människor ändå går och röster är ändå en kraftig markering. Jag tror också att de som går och röstar kommer att rösta för självständighet. Naturligtvis är det inte 100% som röstar, men de senaste dagarnas utveckling har inte gynnat Kiev i denna del av landet, det kan vi vara säkra på.
Vad händer sedan? Det blir en nöt att knäcka för alla inblandade. Jag väntar fortfarande på att politikerna i väst lämnar sandlådan och börjar se saker som de är