2014-05-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Vem är Za*eia ?

Jag har fattat det som att det skall vara FruMGMs mamma.

Om jag har fel, rätta mig gärna.
Citera
2014-05-10, 22:20
Medlem
Obduktionen blir svaret om de kan lögna sig genom förhör och komma undan med max vållande till annans död. Teknisk undersökning är också nog så viktig för att få klarhet hur flickan förmodligen bragts om livet.

Det som vore intressant att veta och jag isf möjligen missat i postfloden, var flickan i skolan innan valborgsledigheten, det var väl normalt skola måndag och möjligen tisdag halvdag eller liknande.
Tänkte att det nämnts "gammal fraktur" upptäcktes när ambulanspersonal ankom, vad är gammal i denna händelse, timsgamla eller dygnsgamla.
Citera
2014-05-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Obduktionen blir svaret om de kan lögna sig genom förhör och komma undan med max vållande till annans död. Teknisk undersökning är också nog så viktig för att få klarhet hur flickan förmodligen bragts om livet.

Det som vore intressant att veta och jag isf möjligen missat i postfloden, var flickan i skolan innan valborgsledigheten, det var väl normalt skola måndag och möjligen tisdag halvdag eller liknande.
Tänkte att det nämnts "gammal fraktur" upptäcktes när ambulanspersonal ankom, vad är gammal i denna händelse, timsgamla eller dygnsgamla.

Jag är väl ingen expert här, men för mig låter den som ett benbrott (av något slag) som varit obehandlat dvs ej fixerats utan fått "självläka".

Om så ligger det veckor, kanske månader tillbaka i tiden. Hur som måste det varit en uppenbar skada, alltså ingen spricka.

Hon hade ju haltat och hade svarta blåmärken efter påsk.
Men tanke på att blåmärket antagit den svarta färgen gissar jag att det också tillfogades före påsk.
Senast redigerad av Remark 2014-05-10 kl. 22:46.
Citera
2014-05-10, 22:35
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag uppfattar en gammal fraktur som en läkt fraktur. En fraktur som fåll självläka och blir sned och därför syntes av ambulanspersonalen.
Det gör ju hemskt ont när en fraktur få läka utan stöd.
Jag hoppas jag har fel här om vad som kallas gammal fraktur.
Jag har en gammal fraktur i ärtbenet (vid handleden) de n fick självläka för jag fattade inte att nåt var brutet. Den kallade läkare gammal fraktur. Mycket ont och sjukgymnastik.
Kan de ha varit så grymma att de inte sökt vård för henne vid en fraktur?
Citera
2014-05-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag uppfattar en gammal fraktur som en läkt fraktur. En fraktur som fåll självläka och blir sned och därför syntes av ambulanspersonalen.
Det gör ju hemskt ont när en fraktur få läka utan stöd.
Jag hoppas jag har fel här om vad som kallas gammal fraktur.
Jag har en gammal fraktur i ärtbenet (vid handleden) de n fick självläka för jag fattade inte att nåt var brutet. Den kallade läkare gammal fraktur. Mycket ont och sjukgymnastik.
Kan de ha varit så grymma att de inte sökt vård för henne vid en fraktur?

Tyvärr tror jag så kan ha varit fallet.
Citera
2014-05-10, 22:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr tror jag så kan ha varit fallet.

Då förstår jag bättre varför det sas att polis och sjukvårdpersonal hade gråtit. Dom brukar ju kunna hålla ihop sej..men att förstå hennes lidande blev väl för mycket.
En liten, tunn kropp så misshandlad
Citera
2014-05-10, 22:47
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Flickan hade påsklov v16(14-20 april) och var ledig den 30 april eftersom det var valborg.

Det inkom en orosanmälan den 22 april där polisen antecknat att flickan hade blåsvarta blåmärken. Anmälaren uppgav senare i pressen att hon dessutom berättat för polisen att flickan hade skadat benen och knappt kunde gå.

Läkningstiden för en fraktur är mellan 2 och 40 veckor, beroende på vilket ben som skadats, vilken typ av fraktur det är och om du fortfarande växer. Frakturer läker snabbare hos barn än hos vuxna.
Citera
2014-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Flickan hade påsklov v16(14-20 april) och var ledig den 30 april eftersom det var valborg.

Det inkom en orosanmälan den 22 april där polisen antecknat att flickan hade blåsvarta blåmärken. Anmälaren uppgav senare i pressen att hon dessutom berättat för polisen att flickan hade skadat benen och knappt kunde gå.

Läkningstiden för en fraktur är mellan 2 och 40 veckor, beroende på vilket ben som skadats, vilken typ av fraktur det är och om du fortfarande växer. Frakturer läker snabbare hos barn än hos vuxna.

Jag har brutit revbenen x antal ggr, ett brutet nyckelben samt haft en fraktur på skulderbladet samt en bruten fotled (gipsades). De övriga gör man inget åt utan skall självläka.

Nej, jag har inte blivit misshandlad. Jag har ägnat mig åt mycket skidåkning och ibland hamnat ute i den norrländska naturen.

Att överhuvudtaget röra sig utan starka smärtor är omöjligt.

Enligt mig.
Citera
2014-05-10, 23:14
Medlem
Jag hoppas att polisen gör husrannsakan också hos de misstänkta gärningsmännens bekantskapskrets i Karlskrona. Det verkar vara många, många bitar i detta pussel.

Lilla Yaras liv kunde ha räddats om socialtjänsten tagit anmälningarna på allvar och alltså följt lagar och regler. En s k förhandsbedömning skall göras (och motiveras) när anmälan inkommit.
Citera
2014-05-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Menar du på fullaste allvar att han inte hittar något av det jag skrivit om i inlägg #3309 och #3329.

Be honom titta på hennes tidslinje. Hittar han ingenting som rör Yara? Eller za*eia?
*=k

https://www.facebook.com/*aaher.*adi/info
*=m

Nej ingenting. Fritt ur minnet (ang. destroied inlägget) stod det typ; du visar oss maten i ett inlägg men vi kan inte få den. Sen var det fler som kommenterade om att maten såg god ut osv. Sambon undrade varför jag ville få översatt kommentarer om mat...
Citera
2014-05-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Tack
Kan du fråga din sambo om vi överhuvudtaget kan använda bing.
Vi förstår att det blir märkliga översättningar med båda men google verkar något lite bättre. Är det riktigt eller har han något annat förslag?

Han har ingen aning eftersom han inte har behov av översättning från just arabiska själv. Arabiskan är tydligen ett väldigt rikt språk och kan vara svårt att få översatt på sidor liknande Bing och Google translate tror han. Många betydelser för samma ord osv. Jag tycker Google translate är bäst men översätter oftast andra språk än arabiska.
Citera
2014-05-10, 23:35
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har brutit revbenen x antal ggr, ett brutet nyckelben samt haft en fraktur på skulderbladet samt en bruten fotled (gipsades). De övriga gör man inget åt utan skall självläka.

Nej, jag har inte blivit misshandlad. Jag har ägnat mig åt mycket skidåkning och ibland hamnat ute i den norrländska naturen.

Att överhuvudtaget röra sig utan starka smärtor är omöjligt.

Enligt mig.

Flickan kan ha haft flera frakturer då? Den mest uppenbara, som grannen eventuellt vittnade om, var kanske en benfraktur av något slag.

Själv har jag haft sprickor i fötterna efter att ha blivit trampad av hästar. De gjorde ont så det räckte. Men i jämförelse med Yara.....Har svårt att ens föreställa mig flickans smärtor. En blåsvart blåtira, bara den vittnar om ett grymt övervåld. Hon kan t.om ha fått skallskador. Undrar fortfarande om hon var i skolan mellan den 20 och 30 april. Om grannen såg blåtiran och en haltande flicka, måste väl skolan också ha sett det?Eller mördarna höll henne hemma?

Att de inte sökt vård för henne kanske beror på at de är medvetna om eventuella konsekvenser. Att sjukvården är tvungna att anmäla skador de misstänker vara onaturliga eller uppkomna efter våld?
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-10 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in