Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillafingret
Hur ser Du själv på den demografiska utvecklingen i Sverige? Till fördel för de etniska svenskarna?

Den stora skillnaden mellan mig och dig är att jag inte lägger samma vikt vid begreppet etnicitet.

Jag är både kulturellt och etniskt svensk enligt era definitioner men jag känner ändå mer tillhörighet med en iransk akademiker än bonnazister som marscherar omkring med hemmagjorda sköldar och är rädda att deras degenererade gener ska försvinna.
Citera
2014-05-10, 18:45
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Den stora skillnaden mellan mig och dig är att jag inte lägger samma vikt vid begreppet etnicitet.

Jag är både kulturellt och etniskt svensk enligt era definitioner men jag känner ändå mer tillhörighet med en iransk akademiker än bonnazister som marscherar omkring med hemmagjorda sköldar och är rädda att deras degenererade gener ska försvinna.

Så du har alltså ingenting emot att svenskarna och den vita rasen blandas bort? Du gillar inte mångfald, eller?
Citera
2014-05-10, 18:48
Bannlyst
Citat:

Det är ju så för de flesta etniska svenskar. Det är därför Sverige är så öppet som det är idag och lär vara det mycket länge framöver.
Citera
2014-05-10, 18:49
Medlem
Citat:

Problemet med din attityd är ju att den är sjuk ur ett evolutionärt perspektiv då livet rent biologiskt handlar just om att gynna och ta till vara på sina egna gener. Det är inget mer konstigt med detta än att man bryr sig mer om sina egna barn än någon annans.
Citera
2014-05-10, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Problemet med din attityd är ju att den är sjuk ur ett evolutionärt perspektiv då livet rent biologiskt handlar just om att gynna och ta till vara på sina egna gener. Det är inget mer konstigt med detta än att man bryr sig mer om sina egna barn än någon annans.

Bortsett från att man har blodsband till sitt egna barn och en mycket starkare relation till sitt eget barn än någon annans.
Citera
2014-05-10, 18:54
Bannlyst
http://na.se/nyheter/karlskoga/1.2484005-friden-du-ar-inte-svensk-

Patrik Fridén: Du är inte svensk.
Citera
2014-05-10, 18:55
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Bortsett från att man har blodsband till sitt egna barn och en mycket starkare relation till sitt eget barn än någon annans.

Sitt folk är en förlängning av den egna familjen.
Citera
2014-05-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Så du har alltså ingenting emot att svenskarna och den vita rasen blandas bort? Du gillar inte mångfald, eller?

Jag tycker väl i princip så här;

Jag är etnisk svensk trots detta har jag rätt att skaffa barn med vem jag vill oavsett ras, detta är ingenting samhället ska lägga sig i. Du är förmodligen också etniskt svensk förmodar jag, du ska också ha rätt att skaffa barn med vem du vill.

Jag tycker inte att staten ska lägga sig i sånt överhuvudtaget.

Om jag inte gillar mångfald?

Jo det gör jag men då är det väl framförallt kulturell mångfald. Vad folk har för ras tycker jag är ganska ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll

När jag skaffar barn kommer de att få mina gener eller hur?

Vad grannens ungar har för gener bryr jag mig inte om.
Citera
2014-05-10, 19:05
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Jag tycker väl i princip så här;

Jag är etnisk svensk trots detta har jag rätt att skaffa barn med vem jag vill oavsett ras, detta är ingenting samhället ska lägga sig i. Du är förmodligen också etniskt svensk förmodar jag, du ska också ha rätt att skaffa barn med vem du vill.

Jag tycker inte att staten ska lägga sig i sånt överhuvudtaget.

Om jag inte gillar mångfald?

Jo det gör jag men då är det väl framförallt kulturell mångfald. Vad folk har för ras tycker jag är ganska ointressant.

Med andra ord så har du ingenting emot att svenskarna och den vita rasen blandas bort.
Citera
2014-05-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Med andra ord så har du ingenting emot att svenskarna och den vita rasen blandas bort.

Du anser alltså inte att man som individ har rätt att skaffa barn med vem man vill?
Citera
2014-05-10, 19:16
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Du anser alltså inte att man som individ har rätt att skaffa barn med vem man vill?

Jo, självklart har man det. Däremot så ska inga rasfrämlingar bo här i Sverige.
Citera
2014-05-10, 19:16
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ska man få skaffa barn med sina nära släktingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in