2014-05-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Både farbrodern och R*ami har "juridikexamen" från Sid Bel Abbes-universitetet i Algeriet, 2004. Men eftersom dom har samma namn tror jag att det bara är farbrodern i Rotterdam som möjligen har pluggat där.
Det är superpraktiskt att döpa halva släkten till samma namn så kan man dela på intyg, betyg, körkort och id-handlingar...

Rami uppger på ett av hans facebookkonton att han har "studied juridiku at Algiers, Alger", "class of 2004".
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=jii88z&s=8#.U23jX4GKX0s

Han uppger alltså 2 olika städer i Algeriet som är belägna 40 mil från varandra, för sina juridikstudier.

Vidare i presentationen anger Rami att han 2005 "Worked at Advokat" - exakt vad han menar med denna konstiga mening vet han nog bara själv.
Det mest troliga är att han fabulerar om sin bakgrund för att det ska låta imponerande.

På sin Linkedin ger sedan Rami ett mycket diffust CV. Det handlar om "kurser", "aktivism", "human rights" osv. Inga organisationer eller företag nämns, inte heller några anställningar. Han har noll kontakter på linkedin.

Citat:
rami ashours översikt

Tidigare
human rights på gaza strip
human rights på human rights
Utbildning
kurser in human rights
Faculté des droits et sciences politiques de Sidi Bel-Abbès.
Kontakter
0 kontakter
------

rami ashours erfarenhet

human rights
gaza strip
May 2008 – December 2011 (3 years 8 months)

democratics , freedom.face shed religious movements
human rights
human rights
2005 – 2011 (6 years)

i believe in the globally harmonized system
rami ashours utbildning

kurser in human rights
kurses
2008 – 2012

Aktiviteter och föreningar: activist in human rights in gaza strip
Faculté des droits et sciences politiques de Sidi Bel-Abbès.
bachelor degree of law
2000 – 2004

Aktiviteter och föreningar: law& administration
http://se.linkedin.com/pub/rami-ashour/94/787/628

Det finns inget som indikerar att Rami sysslat med något som gett en normal inkomst. Försörjd av familjen alternativt kriminalitet är ett par möjligheter till hur han klarat sig.
Citera
2014-05-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Tack för din handlingskraft. Jag såg att bilden på den nakna pojken också fanns med i filen. Ett udda inlägg från en mamma, om du frågar mig.

Om jag inte missminner mig, så fanns det inga tydliga spår av Yara på fruMGMs facebook? Jag hann aldrig bläddra genom allt, men hon verkade iallafall inte existera i kvinnans liv utåt sett. Det kan förvisso ha varit en order från andra, att hon inte fick lägga upp bilder på Yara.

Jag hade tittat igenom hennes fb tidigare och fann inga foton på Ya*a. Hade laddat upp sidan på nytt, men tyvärr hann jag inte expandera hela tidslinjen innan fb:n försvann. (Kom lite annat emellan.)

Du har ju också haft en del funderingar kring anmälningarna och barnen. Aftonbladets artikel får jag inte ihop, med anmälningar i mars 2013 och november samma år. Ser ut som om ytterligare två personer trätt fram. Kan det vara så illa att de handskats med flera barn, som inte var offentliga?(Smuggling och handel av barn genererar en del pengar.) Eller är det en enkel felskrivning?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

Citat:
Redan mars 2013 anmälde en person till socialtjänsten att flickan och de andra barnen i familjen kunde fara illa.
Anmälaren uttryckte oro för att ”tre små barn är lämnade ensamma i en trappuppgång” och att det enligt anmälaren inte verkade finnas någon vuxen som såg till dem.

Vilka var barnen om det var 2013?

Citat:
Nu träder också två personer fram och berättar att de ringt polisen under hösten då de upptäckt att flickan, då sju år gammal, lämnats ensam hemma som barnvakt åt en tvååring och ett spädbarn.

Kan ju stämma, även om den äldre pojken var tre år.
Citera
2014-05-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
LVU:n ser mer ut som ett "Finn fem fel". Ska man tro den, har social beredskap blivit uppringda många timmar larmet till 112 gick.

Jag hoppas att uppgifterna om anmälan den 8 mars 2013, egentligen avser 2014. Annars finns det anledning till ännu större oro.

Fick gjort en snabbutskrift på Am*nis fb, eftersom den låg på min skärm efter hon stängt ner.

https://cdn.anonfiles.com/1399660024464.pdf

Bra jobbat. När man såg hennes facebook tidigare gav det inte så mycket, när man inget visste. Efter en tid så var det intressant att se detaljer man missat.

Bilden på pojken var verkligen osmaklig, tagen från ett perspektiv som gör att jag förundras ännu mer över denna arma kvinna!

Det fanns inget som såg riktigt trevligt ut, varken på barnen eller hemmet. Bilerna på pojkarna och mannen var enbart för att visas upp, men inget om henne själv. Lilla flickan saknades, och man undrar ju varför. Tragedin blir verkligare av att se detta torftiga liv förmedlat på nätet. Maten på bordet var två juicekartonger, några flingfat och en chockladkaka. Varför var den bilden med?
Citera
2014-05-10, 11:32
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag hade tittat igenom hennes fb tidigare och fann inga foton på Ya*a. Hade laddat upp sidan på nytt, men tyvärr hann jag inte expandera hela tidslinjen innan fb:n försvann. (Kom lite annat emellan.)

Du har ju också haft en del funderingar kring anmälningarna och barnen. Aftonbladets artikel får jag inte ihop, med anmälningar i mars 2013 och november samma år. Ser ut som om ytterligare två personer trätt fram. Kan det vara så illa att de handskats med flera barn, som inte var offentliga?(Smuggling och handel av barn genererar en del pengar.) Eller är det en enkel felskrivning?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

Vilka var barnen om det var 2013?

Kan ju stämma, även om den äldre pojken var tre år.

Det mest märkliga med anmälningen som skedde 8 mars 2013, är ju att kvinnans yngsta son inte var född än (han föddes 9 april) Vilket och vems var det tredje barnet? Kan det ha varit kvinnans systers? Eller kan de ha haft med sig fler insmugglade barn i bagaget när de anlände med Yara? Var är de nu i så fall?

Jag snurrade till det för jag blandade ihop händelsen den 8 mars med blöjincidenten. Förlåt!
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-10 kl. 11:43. Anledning: Jag snurrade till det!!!
Citera
2014-05-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra jobbat. När man såg hennes facebook tidigare gav det inte så mycket, när man inget visste. Efter en tid så var det intressant att se detaljer man missat.

Bilden på pojken var verkligen osmaklig, tagen från ett perspektiv som gör att jag förundras ännu mer över denna arma kvinna!

Det fanns inget som såg riktigt trevligt ut, varken på barnen eller hemmet. Bilerna på pojkarna och mannen var enbart för att visas upp, men inget om henne själv. Lilla flickan saknades, och man undrar ju varför. Tragedin blir verkligare av att se detta torftiga liv förmedlat på nätet. Maten på bordet var två juicekartonger, några flingfat och en chockladkaka. Varför var den bilden med?

Inte bara att bilden i sig är tagen ur det perspektiv det är, att sedan lägga upp den offentligt på fb, verkar helt sjukt i mina ögon.

En enda bild har jag funnit på Ya*a i parets böcker, var en i Prince Rami Backs fb, trots att det fanns fler bilder på honom och den ene sonen, som ser ut att vara tagna vid samma tillfälle.

Jag tycker det visar att tösen inte var accepterad i familjen. De bilder man ser från hemmet, ger en tragisk känsla. Att kvinnan inte figurerar på bilder, kan ha andra orsaker, om man betänker att hon har blivit påkommen med stöld två gånger om.

En störande faktor är att Ya*as föräldrar knappt hann med att få dödsbudet, innan de anklagade kvinnan för alltsammans. Antingen har de på fötterna för att tro det, eller så är släktbanden till mannen viktigast.
Citera
2014-05-10, 11:47
Medlem
Rami har angett att de gifte sig den 23 augusti 2009
Amani däremot har angett den 3 december 2012

https://anonfiles.com/file/4611e042285699ef0ca57aa3a1bab6bb
Citera
2014-05-10, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Aftonbladet, tidningen jag tror minst på, säger sig ha sett handlingar som säger
att flickan redan var död när ambulans kom till platsen, vad dessa handlingar skulle kunna
vara vet väl endast aftonbladet.
Att flickan förmodligen varit "livlös/död" innan 112 samtalet kan jag tro, däremot tänker jag att
hon inte behöver ha visat alla tecken på att få dödsförklarats av ambulanspersonal i juridisk
mening, för visst kan personalen ändå se att flickan var död men för att dödsförklara henne
behövs en läkare.

Hur många timmar eller minuter paret haft på sig att "prata ihop sig" vet man inte, sen kan dom ju förstås också ringt 112 direkt men jag är nog inne på att en plan satts i verket av pappan som
tänkt klarare. Möjligtvis att mannen inte håller sig till den gemensamma planen, istället kanske
han tänkte bakslugt redan från början i det tysta och förstod att denna plan aldrig skulle hålla en närmare granskning av rättsväsendet men att frun inledningsvis skall drar den allmänna planen, dom har ju trots allt olika berättelser. I denna fas av utredningen vet nog inte paret om varandras berättelser. Vi vet inte så mycket mer än att båda förnekar brott men via mannens advokat kan vi
ana att han lägger skulden på kvinnan. Då kanske inte twitter eller andra eventuella aktiviteter
är så oigenomtänkt, tvärtom ganska beräknande. Jag tror att denna kvinna är underkastad
mannen och precis på samma sätt som Yara skulle fixa uppehållstillstånd till sin familj
fick nog denna dam ordna samma sak för sin man, kvinnan kom ju trots allt hit ett år före
och hennes anledning påstås vara att hennes familj inte accepterade giftemålet, den versionen
köper jag inte heller. Varför är denna familj så angelägen att komma bort från sitt hemland
kan jag undra, argumenten till att dom vill "fly" håller ju inte kan jag tycka.
ambulanspersonalen ska inte göra upplivningsförsök om det är uppenbart att Y är avliden, för att inte förstöra spår. Godkända kriterier är som jag visade tidigare skador som antingen skador som inte är förenliga med liv (huvudet krossat eller avskiljt från kroppen t ex) eller ovedersägliga dödstecken som likfläckar, likstelhet eller förrutnelse. Det tar minst sex timmar för dödsecknen att uppstå.
Citera
2014-05-10, 11:52
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater

Kan det ha berott på att de gifte sig i hemlandet 2009? Och att de blev registrerade som äkta makar här i Sverige 2012?

Jag har funderingar på om han är biologisk far till båda barnen? Stämmer detaljerna överrens med de uppgifter de lämnat?

Vidare undrar jag om dokument från migrationsverket som handlar om paret är offentliga handlingar? Någon som sitter på dem?
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-10 kl. 11:55.
Citera
2014-05-10, 11:52
Medlem
Citat:
Det mest märkliga med anmälningen som skedde 8 mars 2013, är ju att kvinnans yngsta son inte var född än (han föddes 9 april) Vilket och vems var det tredje barnet? Kan det ha varit kvinnans systers? Eller kan de ha haft med sig fler insmugglade barn i bagaget när de anlände med Yara? Var är de nu i så fall?

Jag snurrade till det för jag blandade ihop händelsen den 8 mars med blöjincidenten. Förlåt!

Det framkommer anmälningar och incidenter i en enda kladdig röra. Inte alls konstigt att blanda ihop speciellt som artikeln från AB skriver i första stycket:
Citat:
Redan mars 2013 anmälde en person till socialtjänsten att flickan och de andra barnen i familjen kunde fara illa.
Anmälaren uttryckte oro för att ”tre små barn är lämnade ensamma i en trappuppgång” och att det enligt anmälaren inte verkade finnas någon vuxen som såg till dem.
Anmälaren skrev också att dörren till deras lägenhet stod öppen och att det låg ett barn och sov helt oskyddat.

Det kan ju vara så att fruarna hade annat att göra, annars finns väl risk att de har haft lite extra barn.
Citera
2014-05-10, 11:55
Medlem
Citat:

Hon kanske inte var så haj på tangentbordet. Datumet hänger säkert samman med dagen hon la upp bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han kom officiellt till Sverige 120730 i från Israel gifte sig 090823 .
Yara kom officiellt 130107 från okänt land.
Hon kom 120127 från okänt land. Hon har uppgett en kvinna som sin mor
Mohamm*d nej*m nej*m zakia *=e

Källa Folkbokföringen.
Senast redigerad av AristoMarie 2014-05-10 kl. 11:59.
Citera
2014-05-10, 11:58
Bannlyst
Citat:
Är det koranen Ramis kusin hyllar (samtidigt som våldet är övertygande i bilden) https://www.facebook.com/ahmed.ashour.ash när Rami Prince Back https://www.facebook.com/prince.ramiback?fref=ts säger....
den 28 oktober 2012
FUCKED UPP ..ARAB PEOPLE THINK THEY ARE THE FIRST CLASS IN THIS WORLD BUT HONESTLY THEY ARE COMEING IN SHITTY CLASS ...

Superb enhglish
De flesta palestinier ser sig absolut inte som araber. Tolkar det som att man var förbannade på en eller flera araber helt enkelt.
Citera
2014-05-10, 12:01
Bannlyst
Citat:
Tack för din handlingskraft. Jag såg att bilden på den nakna pojken också fanns med i filen. Ett udda inlägg från en mamma, om du frågar mig.

Om jag inte missminner mig, så fanns det inga tydliga spår av Yara på fruMGMs facebook? Jag hann aldrig bläddra genom allt, men hon verkade iallafall inte existera i kvinnans liv utåt sett. Det kan förvisso ha varit en order från andra, att hon inte fick lägga upp bilder på Yara.

I aftonbladet skrevs att larmsamtalet kom 21.59. Social beredskap blev uppringda 00.10 ungefär(jag kanske minns fel) och sen tog det väl tid för dem att ta sig till polisen? Men minst två timmar av fullständigt kaos för barnen i en okänd miljö där det var allt annat än harmoniskt. Mitt i natten. Man får hoppas att någon polis tog hand om barnen under tiden, kanske i nåt avskilt rum, utan en massa bök.
Generellt brukar man ta den snällaste kvinnliga polisen på stationen till att ta hand om barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in