2014-05-09, 20:16
Medlem
Mordum87s avatar
Nu jävlar har jag hittat grejor här åt er.
Ett band som jag vetat om ganska länge, men inte brytt mig om att kolla in helt enkelt. Tji fick Mordvm.

Darvulia - L'alliance des venins
Köpte vinylen på ren impuls och för att jag hade 200kr till övers, och satan vilken överraskning det var.
Som om DsO parat sig med Darkthrone ála "A blaze...".. plus en jävla dos hängivenhet!
Faktiskt riktigt jävla bra!
Kolla upp eller var sämst.
Citera
2014-05-09, 21:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ett band som jag vetat om ganska länge, men inte brytt mig om att kolla in helt enkelt. Tji fick Mordvm.

Köpte vinylen på ren impuls och för att jag hade 200kr till övers, och satan vilken överraskning det var.
Som om DsO parat sig med Darkthrone ála "A blaze...".. plus en jävla dos hängivenhet!

Äntligen något av värde i tråden! Efter två låtar är jag åtminstone jävligt positivt överraskad efter att ha inlett en aning skeptisk efter din liknelse med överskattade Deathspell Omega. De är väl iofs hyfsade stundtals men som alltid när ett band slår igenom med något "nytt" så kommer en tsunami av efterapande kuksugare efter och släpper tonvis med skit.

Men det här ska jag lyssna mer på. NP: Darvulia - Le Manoir Aux Cadavers D'enfants
Citera
2014-05-09, 21:48
Medlem
Glantons avatar
Citat:

Blir nog att kolla upp Darvulia då. Om jag lyckas gräva fram något vill säga.
Annars är Ash Borer ett hett tips. Amerikansk BM som är totalt hypnotisk i sitt svarta malande. På andra fullängdaren Cold of ages faller allt på plats. Väldigt eget i sitt uttryck utan att för den delen spåra ur i något konstigt Krallice-tjafs.
Citera
2014-05-09, 21:59
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Äntligen något av värde i tråden! Efter två låtar är jag åtminstone jävligt positivt överraskad efter att ha inlett en aning skeptisk efter din liknelse med överskattade Deathspell Omega. De är väl iofs hyfsade stundtals men som alltid när ett band slår igenom med något "nytt" så kommer en tsunami av efterapande kuksugare efter och släpper tonvis med skit.

Men det här ska jag lyssna mer på. NP: Darvulia - Le Manoir Aux Cadavers D'enfants

Att DsO är överskattade till dags dato är ju sannerligen ingen överdrift. Personligen håller jag mig uteslutande till "Si monumentum.." och "FAS" om jag spisar något med dom, och de plattorna förlorar aldrig i styrka vill jag påstå.
Det jag menade var ju mer att riffarrangemangen ganska ofta genom skivans gång påminner en hel del om det cp-vis som DsO kör på t.ex nämnda "FAS..".. Sen så är ju musiken i övrigt rätt standardblack, men det är precis som sig bör.. spec när det låter sådär hängivet! Hail Darvulia!

np: Arizmenda - Within the vacuum of infinity
Även detta är en platta alla bör kolla upp, som jag hoppas de flesta faktiskt gjort vid det här laget.
En total 10poängare för min del, och sådana har jag sannerligen väldigt få av.
Helt fantastisk!
Citera
2014-05-09, 22:21
Medlem
Ikväll är det genomlyssning av allt med Craft!!!! Allt för att fira att jag ÄNTLIGEN ska få se detta suveräna band i september! Har de spelat live tidigare? Hur som helst-in i kaoset!
Citera
2014-05-09, 22:36
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
np: Arizmenda - Within the vacuum of infinity
Även detta är en platta alla bör kolla upp, som jag hoppas de flesta faktiskt gjort vid det här laget.
En total 10poängare för min del, och sådana har jag sannerligen väldigt få av.
Helt fantastisk!

Tror du har yrat om dem tidigare. Eller så var det nån annan. Minns att jag gillade det iaf fast de är från amerikatt (väl?) som ju annars är en soptunna när det kommer till BM.

Själv drog jag just på Novit enim Dominus qui sunt eius med Abyssal högt som fan i lurarna vilket är högst obehaglig och angenäm upplevelse. Lyssnat in mig på skivan de senaste dagarna och lär säga att den tilltalar mig betydligt mer än t ex Portal som man väl får jämföra med. Rekommenderar alla att ge den en chans.
Citera
2014-05-09, 22:59
Medlem
TheAlamos avatar
Vad säger ni om Killer torture då? https://www.youtube.com/watch?v=XKbr0efl2lk

Finska bandet som bildades 2002 och hade Chris Barnes från Six feet under som sångare under åren 2004-2008.
Citera
2014-05-10, 01:03
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vad säger ni om Killer torture då? https://www.youtube.com/watch?v=XKbr0efl2lk

Finska bandet som bildades 2002 och hade Chris Barnes från Six feet under som sångare under åren 2004-2008.

Riktigt värdelöst och intetsägande minns jag det som.
Och jag vet inte om du försöker vara korkad eller om du faktiskt är det. Torture Killer heter dom.
Citera
2014-05-10, 01:53
Medlem
Glantons avatar
Surth lit the earth med Svartsyn. Perfekt nattmusik från ett av de mest förbisedda banden.

Wolves in the throne room, Avichi, Negative plane, Ash Borer, Leviathan, Deafheaven, Agalloch. Finns trots allt en hel del fruktansvärt bra band från soptunnan. Nu får jag väl höra att jag är en hipsterbögjävel eller nåt?
Citera
2014-05-10, 01:58
Medlem
Glantons avatar
Vid en första lyssning lät inte Arizmenda heller så tokigt. En jänkare där också ser man!
Citera
2014-05-10, 09:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Wolves in the throne room, Avichi, Negative plane, Ash Borer, Leviathan, Deafheaven, Agalloch. Finns trots allt en hel del fruktansvärt bra band från soptunnan. Nu får jag väl höra att jag är en hipsterbögjävel eller nåt?

Allt du nämner suger förutom Leviathan och första plattan med Ash Borer så du verkar onekligen vara bög ja. Dessutom, om det här är Black Metal så är Varg Vikernes neger.

EDIT: Fortsätter lyssna på Abyssal. Tyngsta skiten som kommit på år och dar!
Senast redigerad av von_S 2014-05-10 kl. 09:46.
Citera
2014-05-10, 11:49
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Riktigt värdelöst och intetsägande minns jag det som.
Och jag vet inte om du försöker vara korkad eller om du faktiskt är det. Torture Killer heter dom.
På vilket sätt? Jag tycker den låten är behaglig. Vet inte om det har med intelligens att göra när jag blandar ihop orden när jag skriver, troligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in