Citat:
Ursprungligen postat av
MsAnnie
Hon var redan död när ambulansen kom, men hur länge hade hon varit död, funderar jag på.
Och vad twittrade mannen vid niotiden?
Säg det du men hans advokat säger att hans klient lämnat en berättelse och stämmer denna
skildring så delar advokaten sin klients förklaring om att hans klient inte gjort sig skyldig till brott.
I denna berättelse sägs ingå teknisk bevisning som stryker sin uppdragsgivares version.
Flickan påstås, enligt aftonbladet, redan varit död när ambulansen anlände strax efter tio inget säger
heller att hon inte varit illa därann eller död redan 21.05 när mannen var aktiv på twitter.
En förslagen person kan i en kaotisk situation handla ganska rationellt och organiserat och speciellt
om våld och hot tillhör vardagen. Denna man verkar besitta en viss beslagenhet, frun däremot känns mer tilltrasslad, ängslig och förtryckt och kan nog i en sådan här situation drabbas av panik och "glömmer" att tänka på morgondagen.
Kvinnans försvarsadvokat är tyst på hennes begäran, det enda vi vet är att hon
förnekar brott därför vet vi inte heller ifall hon beskyller mannen. Mannens advokat släpper viss information, information som talar till mannens fördel och fördelen "stryker" Pappans version
via teknisk bevisning, av det lilla kan man nog ana att mannen belastar kvinnan, likaså verkar
Yaras familj göra.
Visst kan kvinnan vara skyldig men man skall också komma ihåg att mannen har figurerat i två misshandelärenden och olaga hot mot bl a kvinnan. Förundersökningen lades ned, förmodligen samarbetade inte kvinnan kan man tänka sig. Vad det beror på vet vi inte men man kan nog ana
att en viss underkastelse gemtemot mannen kan ligga bakom. Jag är själv inte säker på att det
var kvinnan själv som anmälde utan det kan mycket väl ha varit en tredje person inblandad,
exempelvis en släkting till kvinnan. Trots allt är ju mannen anklagad för två misshandlar och ett
olaga hot på en och samma dag så troligtvis har en tredje person också blivit utsatt och som
förmodligen är anmälaren. Denna misshandel kommer förmodligen att tas upp igen i dennna utredning, jag tror nämligen att vi kommer att få läsa om en man med lite mindre bra sidor.