2014-05-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Onekligen P.R.O.B.L.E.M.

Men får vi tro på aftonbladet? Har de laddat upp något verifierat dokument?

Det var Am*ni som la upp ett foto på en liten son den 16 september 2013. Det borde vara yngsta barnet.
Citera
2014-05-09, 20:20
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var morbrodern i Nederländerna under påsken?

Om så när kom han tillbaka till Karlskrona?

Har fått för mig att han hade åtminstone en bror där.

Att jag undrar är främst två funderingar jag har. Att Yara inte mått bra under sin tid i Sverige noterades ganska snart efter ankomsten. Om det finns inga tvivel.

1. Men dom mer påtagliga fysiska skadorna. Mörka blånader och haltande verkar dykt upp efter påsk. Åtminstone hade våldet eskalerat till synlighet.

2. I skolan var hon trots allt glad, vilket får mig att tro att vardagarna var tryggare (där var hon skyddad - en fristad). Tror att långa lov från skolan var en värre plåga.

Allt är naturligtvis ren spekulation från min sida.

OM han var i Nederländerna - hur länge stannade han? När kom han hem?

Jag refererar till hans twitterkonto, även om det inte anses brukligt eller av värde. Första bilden inlagd 26 april och sista 28 april. Men det kan som sagt vara bilder han har haft sparade i sin kamerarulle från tidigare och av ingen särskild anledning valt att lägga upp just den 26 och 28 april.

Han kan så klart ha varit där på riktigt, men inläggen på twitter säger ingent om vilken tid eller datum som han anlände dit eller reste därifrån. Inläggen är inte geotaggade.

Länk till twitter https://mobile.twitter.com/OkAshour
Citera
2014-05-09, 20:26
Medlem
Citat:
Jag refererar till hans twitterkonto, även om det inte anses brukligt eller av värde. Första bilden inlagd 26 april och sista 28 april. Men det kan som sagt vara bilder han har haft sparade i sin kamerarulle från tidigare och av ingen särskild anledning valt att lägga upp just den 26 och 28 april.

Han kan så klart ha varit där på riktigt, men inläggen på twitter säger ingent om vilken tid eller datum som han anlände dit eller reste därifrån. Inläggen är inte geotaggade.

Advokaten påstår att det finns "teknisk bevisning" för att hans klient är oskyldig. Vad kan en sådan bestå av?

Förstår att det är en omöjlig fråga att svara på. Ställde den kanske till mig själv
Citera
2014-05-09, 20:29
Medlem
Citat:
Var morbrodern i Nederländerna under påsken?

Om så när kom han tillbaka till Karlskrona?

Har fått för mig att han hade åtminstone en bror där.

Att jag undrar är främst två funderingar jag har. Att Yara inte mått bra under sin tid i Sverige noterades ganska snart efter ankomsten. Om det finns inga tvivel.

1. Men dom mer påtagliga fysiska skadorna. Mörka blånader och haltande verkar dykt upp efter påsk. Åtminstone hade våldet eskalerat till synlighet.

2. I skolan var hon trots allt glad, vilket får mig att tro att vardagarna var tryggare (där var hon skyddad - en fristad). Tror att långa lov från skolan var en värre plåga.

Allt är naturligtvis ren spekulation från min sida.

OM han var i Nederländerna - hur länge stannade han? När kom han hem?

https://www.facebook.com/rami.ashour.963/about
Titta på familj - Rami Ashoor Farbror/morbror - Rotterdam, Netherlands

https://twitter.com/OkAshour
Hur sanningsenligt twitter är med datum låter jag vara osagt
Citera
2014-05-09, 20:32
Medlem
Jag har hittat en förvirring till (men den kan vara min egen; jag kan inte heller lyssna till ABs Brottscentralen, så snälla hjälp)
AB berättar om tidigare anmälningar här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18834958.ab

Enligt texten hade någon redan slagit larm förra året, i mars
"Redan den 8 mars i fjol gjordes den första anmälan.
En privatperson larmade socialförvaltningen i Karlskrona om hur den då sju år gamla Yara och två små barn var ensamma i lägenheten.
"Ingen vuxen finns att se efter barnen" meddelade den oroliga personen."

Men då var ju minstingen inte född?!?

Strax därefter kommer
"En uppgiftslämnare har för Aftonbladet berättat hur han hittade en tvååring i hissen i huset där Yara bodde. När han hittat rätt dörr där tvååringen bodde såg han Yara sittandes bland blöjor och skräp, och ett spädbarn som låg ensam i sin avföring i köket."

Är det samma händelse eller ytterligare en?

Var föddes barnet, tro? I hemmet eller på BB?
Citera
2014-05-09, 20:32
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Larmsamtalet kom 21.59 och hans sista tweet som gällde någon menlös kommentar lade han upp 21.05. den 30 maj.

Ponera att han, nyligen hemkommen från Nederländerna, steg in genom dörren kl. 21.45 och möttes av en livlös systerdotter?

Det är vilda spekulationer, jag vet, speciellt eftersom de är uppbyggda på så lösa grunder som ett twitterkonto(som troligtvis är ganska enkelt att efterkonstruera) och dessutom var han ingen fanatisk twitteranvändare.
Citera
2014-05-09, 20:39
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har hittat en förvirring till (men den kan vara min egen; jag kan inte heller lyssna till ABs Brottscentralen, så snälla hjälp)
AB berättar om tidigare anmälningar här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18834958.ab

Enligt texten hade någon redan slagit larm förra året, i mars
"Redan den 8 mars i fjol gjordes den första anmälan.
En privatperson larmade socialförvaltningen i Karlskrona om hur den då sju år gamla Yara och två små barn var ensamma i lägenheten.
"Ingen vuxen finns att se efter barnen" meddelade den oroliga personen."

Men då var ju minstingen inte född?!?

Strax därefter kommer
"En uppgiftslämnare har för Aftonbladet berättat hur han hittade en tvååring i hissen i huset där Yara bodde. När han hittat rätt dörr där tvååringen bodde såg han Yara sittandes bland blöjor och skräp, och ett spädbarn som låg ensam i sin avföring i köket."

Är det samma händelse eller ytterligare en?

Var föddes barnet, tro? I hemmet eller på BB?

Kvinnans barn och tvååringens syskon föddes den 9 april. Men vems spädbarn var det som låg i sin egen avföring?
Citera
2014-05-09, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Hon var redan död när ambulansen kom, men hur länge hade hon varit död, funderar jag på.
Och vad twittrade mannen vid niotiden?

Säg det du men hans advokat säger att hans klient lämnat en berättelse och stämmer denna
skildring så delar advokaten sin klients förklaring om att hans klient inte gjort sig skyldig till brott.
I denna berättelse sägs ingå teknisk bevisning som stryker sin uppdragsgivares version.
Flickan påstås, enligt aftonbladet, redan varit död när ambulansen anlände strax efter tio inget säger
heller att hon inte varit illa därann eller död redan 21.05 när mannen var aktiv på twitter.

En förslagen person kan i en kaotisk situation handla ganska rationellt och organiserat och speciellt
om våld och hot tillhör vardagen. Denna man verkar besitta en viss beslagenhet, frun däremot känns mer tilltrasslad, ängslig och förtryckt och kan nog i en sådan här situation drabbas av panik och "glömmer" att tänka på morgondagen.
Kvinnans försvarsadvokat är tyst på hennes begäran, det enda vi vet är att hon
förnekar brott därför vet vi inte heller ifall hon beskyller mannen. Mannens advokat släpper viss information, information som talar till mannens fördel och fördelen "stryker" Pappans version
via teknisk bevisning, av det lilla kan man nog ana att mannen belastar kvinnan, likaså verkar
Yaras familj göra.

Visst kan kvinnan vara skyldig men man skall också komma ihåg att mannen har figurerat i två misshandelärenden och olaga hot mot bl a kvinnan. Förundersökningen lades ned, förmodligen samarbetade inte kvinnan kan man tänka sig. Vad det beror på vet vi inte men man kan nog ana
att en viss underkastelse gemtemot mannen kan ligga bakom. Jag är själv inte säker på att det
var kvinnan själv som anmälde utan det kan mycket väl ha varit en tredje person inblandad,
exempelvis en släkting till kvinnan. Trots allt är ju mannen anklagad för två misshandlar och ett
olaga hot på en och samma dag så troligtvis har en tredje person också blivit utsatt och som
förmodligen är anmälaren. Denna misshandel kommer förmodligen att tas upp igen i dennna utredning, jag tror nämligen att vi kommer att få läsa om en man med lite mindre bra sidor.
Citera
2014-05-09, 20:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Advokaten påstår att det finns "teknisk bevisning" för att hans klient är oskyldig. Vad kan en sådan bestå av?

Förstår att det är en omöjlig fråga att svara på. Ställde den kanske till mig själv

I min iphone har jag en app som trackar(spårar) vartenda steg jag tar. Om jag vill kan jag gå till en onlinesida och printa ut en karta där färdsträckan är markerad.

Jag har alltid appen aktiv och den räknar ut alla möjliga data.

Kan det vara något sånt som räknas som teknisk bevisning? Ifall det nu var något som kan få honom förklarad oskyldig?
Citera
2014-05-09, 20:47
Medlem
Ariana Grande ‏@ArianaGrande 25 apr

gonna love you like a black widow baby
Visa

Svara
Retweeta
Favoritmarkera

rami ashour ‏@OkAshour 26 apr

@ArianaGrande really

Ahhhh really??? Vad skulle FruMGM säga om det då?
Citera
2014-05-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
https://www.facebook.com/rami.ashour.963/about
Titta på familj - Rami Ashoor Farbror/morbror - Rotterdam, Netherlands

https://twitter.com/OkAshour
Hur sanningsenligt twitter är med datum låter jag vara osagt

TACK! Av någon anledning blir jag mer förvirrad ju mer information jag tar del av
Citera
2014-05-09, 20:50
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Jag förstår inte hur det kommer sig att dom inte går med på att få sina barn omhändertagna. Tror dom att dom kommer att gå fria efter det här. Den ene har misshandlat ihjäl barnet och den andre har vetat om det + all annan misshandel, det är inte första gången hon får stryk ju. Dessa egna barn har varit totalt utan uppsikt då en mindreåring (barn) Inte kan vara kapabel att ta hand om småbarn och spädbarn. Bara det säger ju att dom inte har alla hästar hemma. En liten i hissen. En nerbajsad baby sover på golvet och en liten tjej sitter på golvet och krävs som barnvakt. Nä fy, inga barn tillbaka till dom när dom blir fria. :O

Jag gissar att de tror att de själva ska få bestämma vart barnen ska lämnas istället för att de ska bli omhändertagna och placerade av det sociala. De (hon?) har ju släkt i Sverige och vill kanske att barnen ska vara där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in