2014-05-09, 19:52
Medlem
BAB7s avatar
Världen första kyrkogård enbart för homosexuella kvinnor har invigts i Berlin, Tyskland.

Miljöpartiets språkrör för lesbiska/Hbtq frågor Anja Kofbinger menar att det både är en fantastisk och romantisk idé.

Enligt en talesperson från det lesbiska nätverket lsvd, är kyrkogården ett viktigt initiativ: "vi lever som lesbiska och vill även i efterlivet endast bli begravda med andra lesbiska kvinnor"

"Berlinmodellen" ska nu stå som förebild för andra planerade lesbiska begravningsplatser i städer runt om i Tyskland.

http://www.advocate.com/print-issue/current-issue/2014/05/06/photos-worlds-first-lesbian-cemetery

Vad tycker ni om detta?
Är detta något som kan vara intressant även i Sverige?
Citera
2014-05-09, 19:55
Medlem
tardudenipruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Världen första kyrkogård enbart för homosexuella kvinnor har invigts i Berlin, Tyskland.

Miljöpartiets språkrör för lesbiska/Hbtq frågor Anja Kofbinger menar att det både är en fantastisk och romantisk idé.

Enligt en talesperson från det lesbiska nätverket lsvd, är kyrkogården ett viktigt initiativ: "vi lever som lesbiska och vill även i efterlivet endast bli begravda med andra lesbiska kvinnor"

"Berlinmodellen" ska nu stå som förebild för andra planerade lesbiska begravningsplatser i städer runt om i Tyskland.

http://www.advocate.com/print-issue/current-issue/2014/05/06/photos-worlds-first-lesbian-cemetery

Vad tycker ni om detta?
Är detta något som kan vara intressant även i Sverige?

Va fan haha detta måste juh va ett skämt? undra om cannabis rökare kan få en egen kyrkogård som då blir stoners även i döden
Citera
2014-05-09, 20:02
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardudeniprutten
Va fan haha detta måste juh va ett skämt? undra om cannabis rökare kan få en egen kyrkogård som då blir stoners även i döden

Nej, det är inget skämt.
Varför skulle det vara ett skämt??
Citera
2014-05-09, 20:07
Bannlyst
Fan vad sjukt. Hoppas det dyker upp en snart i Sverige, då ska jag med glädje gå dit och skända.
Citera
2014-05-09, 20:11
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Fan vad sjukt. Hoppas det dyker upp en snart i Sverige, då ska jag med glädje gå dit och skända.

Varför denna ilska, vad är problemet?
Citera
2014-05-09, 20:11
Medlem
Jag kan förstå att man vill bli begravd med/bredvid den man levt sitt liv med, men förstår inte riktigt vikten av att det bara ska finnas lesbiska kvinnor där. Finns det ett intresse för det och nog med folk så varför inte? Bara det inte blir mycket tjafs om det.
Citera
2014-05-09, 20:12
Medlem
MajorMajoness avatar
Skumt :/
Citera
2014-05-09, 20:12
Medlem
sommarlovs avatar
Dessa människor, vad ska man säga?

De verkar vara sin sexualitet!

Tänker på den gamla vackra rimmet:
Här är alla lik, fattig som rik.
Citera
2014-05-09, 20:13
Medlem
KattPerssons avatar
Får man starta en som inte homos får ligga i? Då skulle det bli ett sjujävla liv tror jag.
Citera
2014-05-09, 20:21
Medlem
Berlin är en stad med en fantastisk sexuell pluralism. Bögar, transor, flator, horor, bordeller, och sexköpare samsas sida vid sida. Love Parade... Den lesbiska kyrkogården är ett uttryck för just denna härliga sexuella mångfald. Problemet med de svenska sexfientliga radikala flatfeministerna, är att de bara accepterar sin egen läggning, inte andras.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-05-09 kl. 20:35.
Citera
2014-05-09, 20:22
Bannlyst
Det som gör mig mest bestört är att det här kallas politik, det här är inget annat än trams. Det är bara rent trams. Detta förslag kommer dock att hyllas av hbt-aktivister världen över som menar på att homosexuella är precis som alla andra men samtidigt förespråkar att homosexuella ska göra en grej av det hela och se sig som en egen folkgrupp med egen kyrkogård, egen vårdmottagning, egna tåg och egna universitet osv.
Citera
2014-05-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det som gör mig mest bestört är att det här kallas politik, det här är inget annat än trams. Det är bara rent trams. Detta förslag kommer dock att hyllas av hbt-aktivister världen över som menar på att homosexuella är precis som alla andra men samtidigt förespråkar att homosexuella ska göra en grej av det hela och se sig som en egen folkgrupp med egen kyrkogård, egen vårdmottagning, egna tåg och egna universitet osv.

Du har rätt. Det här ska skötas strikt privat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in