Citat:
Ursprungligen postat av
Savitri
Nej, det är inte smaklöst alls, och min insyn vet du ingenting om.
Ja självklart ursäktar jag mig om det är så att du är vän med personen i fråga och vet om deras situation.
Citat:
Formulerar man sig som en blådåre och ska "kräva" en massa saker så får man naturligtvis det svar som man förtjänar. Man kan såklart bete sig som en liten trotsig unge om man känner för det, men det leder ju ingen vart, och man blir ju då också ignorerad.
Personer som inte är engagerade i partiet kan givetvis inte kräva hur partiet agerar i olika frågor, tror de det, så är det bäst att de vaknar upp ur sin villfarelse genast. Har man på allvar förslag på förbättringar eller utspel som partiet borde göra så tar man givetvis dem med partiets företrädare som en vuxen människa, via mail, telefon eller annat.
Man kan som utomstående komma med kritik, man kan komma med råd, man komma med förslag. Men man kan inte ställa några krav, och tror man att man kan göra det - och samtidigt bli tagen på allvar - ja då är man dessvärre dum i huvudet och bör också få höra det.
Jag pratar inte om om det är rätt eller fel i att kräva saker av partiet. Jag pratar om ditt bemötande. Om du anser att några meningar förtjänade ett långt inlägg där man börjar fråga om personens "strategier för verkliga livet" med familj och flickvänner så får du väl anse det. Men likaså har jag rätt att tycka att din text var överdriven med onödiga antaganden.