2014-05-09, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här med sms:et som är skickat från Marinas telefon till FS, kan man se om det är ett "öppnat/läst" sms? Eller ser man "bara" att ett sms är skickat?

I detta fallet har man inte kunnat konstatera att det är läst eller ej.
Detta varierar säkert med typ av telefon och hur mycket som kan återskapas, såvitt jag vet finns inget generellt.
Citera
2014-05-09, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Jo jag vill förstå, förklara gärna FS utmanande retorik i videoförhöret.

Det var den delen som inte var lysande.
Citera
2014-05-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det var den delen som inte var lysande.
Kan jag hålla med om det var inte speciellt lysande agerande han hade då han slog omkull kameran men det hade ju inget med retorik att göra, utan det var aggressivitet och visade mördaren Fredrik Svenssons rätta ansikte.
Citera
2014-05-09, 17:25
Bannlyst
Citat:
Kan jag hålla med om det var inte speciellt lysande agerande han hade då han slog omkull kameran men det hade ju inget med retorik att göra, utan det var aggressivitet och visade mördaren Fredrik Svenssons rätta ansikte.

Det påstod åklagaren också men han fick inget gehör för sådant trams. Att någon blir förbannad i ett förhör när Polisen ber om ett erkännande och leker låtsaspsykolog får anses vara ganska normal reaktion.
Citera
2014-05-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen aning. Vad tror du?
Finns nog inget bra svar på det, men något säger mig att då han fick svar att bilens ägare var från Ljusdal så tror han att han slagit fel men kollar på lappen som han skrivit upp numret på, men glömmer att dubbelkolla i telefonen.
Citera
2014-05-09, 17:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Finns nog inget bra svar på det, men något säger mig att då han fick svar att bilens ägare var från Ljusdal så tror han att han slagit fel men kollar på lappen som han skrivit upp numret på, men glömmer att dubbelkolla i telefonen.
Det är tänkbart.
Citera
2014-05-09, 17:37
Medlem
Citat:
Det påstod åklagaren också men han fick inget gehör för sådant trams. Att någon blir förbannad i ett förhör när Polisen ber om ett erkännande och leker låtsaspsykolog får anses vara ganska normal reaktion.
Ok, då återgår vi till ursprungsfrågan, på viket sätt kan Pernilla och Berry inte hantera mördar Fredriks utmanande retorik?
Citera
2014-05-09, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ok, då återgår vi till ursprungsfrågan, på viket sätt kan Pernilla och Berry inte hantera mördar Fredriks utmanande retorik?

Det är bättre att få en MT att prata. Vem som helst kan få en MT att bli förbannad.
Vad lyckas Pernilla och Berry med tycker du ?
Citera
2014-05-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sista förhöret med Marinamannen när han konfronteras med det återskapade sms som han 6 ggr förnekat att han tagit emot och än mindre raderat.

http://www.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU&feature=youtu.be

Tack till acustic som laddat upp förhöret.

Finns det flera såna här fina videoklipp?

Här ser man hur han försöker avskärma sig och när det kommer fram att man vet blir han vansinnig.
Citera
2014-05-09, 18:34
Medlem
Citat:
Det är bättre att få en MT att prata. Vem som helst kan få en MT att bli förbannad.
Att mördarfredrik blir förbannad är vi eniga om, och han avslöjar sig rätt så bra hur lätt han har att brusa upp. Jag tycker båda två sköter sig helt exemplariskt och tappar aldrig fattningen, inte ens då kameran välts eller då han vräker ur sig snutjävel. Den mesta av retoriken som kommer över mördarfredriks läppar är inte en aning, ok, och en massa annat trams. Att du framhåller mördarferdrik som en retoriker som FHL Pernilla och Berry inte kan hantera är ett stort skämt. Köp dig en hjälm till nästa gång du springer in i väggen.
Citera
2014-05-09, 18:52
Bannlyst
Citat:
De berättar för honom att det finns avgörande bevis. Ingen förhörsledare i världen hade kunnat göra FS på gott humör.
Citera
2014-05-09, 19:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Finns det flera såna här fina videoklipp?

Här ser man hur han försöker avskärma sig och när det kommer fram att man vet blir han vansinnig.

Alla och allt ljuger och Fredrik är den som talar sanning anser han själv då givetvis.
Nåväl ord som inte passar och då vet han minsann vad han sagt, men han minns inte att han förnekat sms:et 6 gånger med stort utlägg på det. Han är så jävla utstuderad så det finns inte.

Man borde alltid ta upp videoförhör till domstolen så vi får ta del av de här dunungarnas förnekande och så man ser kroppsspråk, skick, ticks osv. Ett utmärkt val av att videofilma Fredrik som påstår att han blivit hotad osv. En åtgärd som borde bli obligatorisk tycker jag.

Nåväl nu kan han diskutera med andra interner istället så får vi se hur långt han kommer med med.¨
Snacka om att ha stenlurat flera stycken under några år.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-09 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in